Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عابدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این همایش با محوریت کاربرد رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی، رنگزاهای طبیعی، سنت و مدرنیته، رنگزاهای طبیعی و تجاری سازی صنایع دستی، روانشناسی و رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا سی ام بمهن ماه سال جاری است گفت: این همایش چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه سال جاری در خراسان شمالی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اضافه کرد: در این همایش ظرفیت و پتانسیل های خراسان شمالی را در حوزه رنگرزی معرفی و از پیشکسوتان این حوزه تقدیر خواهیم کرد.
وی اظهارکرد: استفاده از رنگدانه ها و رنگزاهای طبیعی در صنایع دستی، سبب شده تا این حوزه در زمینه بین المللی با اقبال بیشتری مواجه باشد و مورد توجه قرار بگیرد.
عابدی با بیان اینکه پایه تمام رشته هایی که در حوزه صنایع دستی از رنگ استفاده می کنند. رنگ های سنتی و طبیعی است گفت: رنگرزی سنتی فقط مواد نخی و مورد نیاز دست بافته های داری مانند فرش و گلیم نیست بلکه در تمام رشته های صنایع دستی از قبیل نخ، چوب، چرم و سفال هم استفاده می شود.
وی گفت: با توجه به وجود مناطق طبیعی و بکر به عنوان خاستگاه بخش عمده ای از رنگزاهای طبیعی و همچنین سابقه کهن استفاده از رنگزاهای طبیعی، در این راستا در خراسان شمالی از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به آدرس NKCHTO.MIRAS@ GMAIL.COM ایمیل و یا به معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی ارسال کنند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، سید جواد موسوی اظهار کرد: این اداره کل به معرفی قابلیت‌ها و طرفیت‌های گردشگری و تدوین سند زنجیره ارزش گردشگری و اقتصاد زیارت پرداخته است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی زنجیره‌های ارزش بخش‌های مختلف اقتصادی کشور با همت وزارت کشور و در سالن ۴۱ برگزار شده است. 

وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی و همچنین مریم جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از غرفه این استان بازدید و مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تشریح ظرفیت‌های زنجیره‌های ارزش گردشگری و گوهر سنگ‌ها پرداخت.

دیگر خبرها

  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد