Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان در سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از این استان هستند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان روز دوشنبه به نقل از ' یحیی قاسمی ' اضافه کرد: تاکنون بیش از 89 هزار نفر در سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ثبت نام کرده اند که 11 هزار و 831 نفر آنها از استان اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آزمون ششم مرحله طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم تحت عنوان ' آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم ' 10 اسفند امسال در 24 رشته مختلف حفظ و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این آزمون گفت: این همکاری موجب انسجام نهادها و مراکز قرآنی کشور و زمینه ساز مشارکت هر چه بیشتر علاقه مندان به عرصه سنجش آموزه های قرآنی می شود.
وی بیان کرد: باتوجه به استقبال بی نظیر از این رویداد بزرگ قرآنی مهلت ثبت نام تا 30 دی تمدید شده است و علاقه مندان می توانند با مراجعه به سامانه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نشانی اینترنتی www.quranedu.ir ثبت نام کنند.
براساس اعلام معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام این آزمون از یک ماه پیش آغاز شده است.
مخاطبان این آزمون چهار گروه هستند که شامل اعضای موسسات قرآنی، اعضای مراکز قرآنی بقاع متبرکه، دانش آموزان و مخاطبان آزاد است و برگزاری یک آزمون الکترونیکی نیز با عنوان «درک معنا و تدبر در قرآن» از سوی موسسه نورالمجتبی با مدیریت محسن میرباقری استاد دانشگاه و پیشکسوت قرآنی نیز مژده ای به علاقه مندان قرآنی است تا در فضای مجازی نیز بتوانند این آزمون را پشت سر بگذارند.
جزئیات این آزمون نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام خواهد شد.
چهار گروه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن عبارت است از حفظ در 15 رشته، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت علیهم السلام و انس با قرآن و البته یکی از این آزمون ها به خطبه فدکیه حضرت زهرا سلام الله علیها اختصاص یافته تا رهروان ولایت در ایام شهادت و ولادت آن حضرت با مفاهیم بلند و عمیق این خطبه بیشتر آشنا شوند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • آمار داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ / پیشتازی ۲۶ درصدی داوطلبان زن در نوبت اول