Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، عملیات بارگیری سکوی تمام ایرانی 14A که از صبح روز دوازدهم دی ماه سال 96 آغاز شده بود با موفقیت به اتمام رسید و با حرکت این سکوی 570 میلیون دلاری در آبهای خلیج فارس، شاهد رسیدن این سکو به محل پروژه فاز 14 پارس جنوبی هستیم.
 
طبق برنامه ریزی های قبلی قرار بود عملیات حمل و نصب این سکوی دریایی تا صبح امروز به اتمام رسیده و امروز شاهد انجام عملیات هوک آپ باشیم؛ اما بدی آب و هوا در میانه خلیج فارس مانع از انجام این کار شده و عملیات نصب این سکو چندی روزی به تأخیر افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ادامه عملیات پس از مساعد شدن شرایط آب و هوایی پی گرفته می شود. بررسی های خبرنگار تسنیم از پارس جنوبی حاکی از این است که این تأخیر چند روزه، خللی در برنامه تولیدی شدن این سکو تا 22 بهمن ماه سال جاری ایجاد نمی کند.
 
بیشتر بخوانید:
 
عملیات بارگیری نخستین سکوی فاز 14 پارس جنوبی آغاز شد
 
حرکت سکوی 570 میلیون دلاری ایران روی آبهای خلیج فارس
 
پیش از این پیش بینی شده بود که این سکو تا پایان دی ماه در محل خود در میانه آبهای خلیج فارس نصب شود و تولید 500 میلیون فوت مکعب گاز غنی از این سکو تا 22 بهمن ماه سال جاری آغاز شود که در حال حاضر به نظر می رسد این زمان بندی محقق شود، مگر آنکه ادامه بدی آب و هوا موجب تأخیر بیشتر در تکمیل عملیات نصب این سکو شود.
 
تولید روزانه 56,6 میلیون متر مکعب گاز غنی، 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد و تولید سالانه 1.05 میلیون تن گاز مایع «LPG» (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی از اهداف اجرای کامل فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز :

 «نون مصرفی دوسال خانواده هشت نفره‌ام را سیل برد» این‌ها حرف‌های دردناک محمد ریگی کشاورز منطقه سیستان و بلوچستان است.

به گفته وی ۲۵ کیسه ۱۰۰ کیلویی گندمش را سیل برده است.

رئیس مرکز خشکسالی احد وظیفه امروز هشدار داد هر لحظه امکان سیل خطرناک در مناطق جنوبی خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان وجود دارد و کشاورزان مراقب گندم‌هایشان باشند تا سیل نبرد.

بارش‌های امسال در مناطق جنوبی کشور سیل‌های ویرانگری ایجاد کرد سیل‌ها حتی در کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس که باران برای آن‌ها رویا بود نیز شکل گرفت.

کارشناس کشاورزی ابراهیم مرادزاده می‌گوید که گندمکاران قبل از ورود کمباین به مزرعه، پیش بینی‌ها و هشدار‌های هواشناسی را ببینند، باران برداشت را سخت می‌کند و سیل ایجاد می‌کند.

سیل‌های اخیر در منطقه جنوب کشور ۱۱۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

با این میزان پول می‌توان کل گندم کشاورزان استان سیستان و بلوچستان معادل ۶۷ هزار تن را با قیمت کیلویی ۱۷۵۰۰ تومان خرید تضمینی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • جوانان راگبی استان قم بر سکوی سوم ایستادند
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام
  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید