Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: همایش بین المللی گفت‌وگویِ حقوق‌دانان مسلمان با اهدافی همچون گسترش امت باوری میان اندیشمندان حقوقدان در سال ۹۷ برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از حوزه نت:  همایش بین المللی «گفت‌وگوی حقوق‌دانان مسلمان» به همت مرکز امور بین‌الملل آستان قدس رضوی و با همکاری جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه در سال ۹۷ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، همایش «گفت‌وگوی حقوقدانان مسلمان» حرکتی در راستای هم‌افزایی میان حقوقدانان مسلمان است. این همایش در واقع تلاشی در راستای ضرورت هم‌افزایی و همگرایی حقوقدانان و فعالان عرصه بین الملل پیرامون موضوعات جهان اسلام خواهد بود.

 

موضوعاتی که این همایش به دنبال تحقق آن‌هاست بررسی حقوق بین الملل در زمینه نسل کشی و تخریب اماکن مقدس است که ذهن فعالان عرصه بین‌المللی در حال حاضر بر آن معطوف بوده و شاید بتوان گفت: بیشترین ضربه به جهان اسلام و جامعه اسلامی از این دو محور وارد شده است.

 

در این همایش زیرساخت‌های حقوقی لازم برای ایجاد این هم‌افزایی ایجاد و محقق شده است تا گفت و گوی میان حقوقدانان جهان اسلام به عنوان هدف اصلی مدنظر قرار گیرد. این همایش در سال‌های گذشته به عنوان همگرایی حقوقی جهان اسلام توسط جامعه المصطفی(ص) العالمیه برگزار شده بود.

 

بسترسازی برای نزدیک کردن دیدگاه‌های حقوقی و فعالان عرصه بین المللی در جهان اسلام، ارائه راهکار‌های علمی برای تحقیق همگرایی حقوقی در جهان اسلام، تبیین مولفه‌های حقوقی امت اسلامی، تعامل سازنده میان اندیشمندان، فق‌ها و حقوقدانان مسلمان، گسترش امت باوری میان اندیشمندان حقوقدان، نزدیک کردن آراء مذاهب مختلف اسلامی در مباحث حقوقی و ارائه ظرفیت‌های فقه اسلامی در تحقق همگرایی حقوقی جهان اسلام از اهداف این همایش به شمار می‌روند.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نخستین نشست «ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان در اروپا» به منظور تقویت و نشر ارزش‌های اسلام میانه رو و مبارزه با تبعیض علیه مسلمانان در روزهای جمعه و شنبه (31 فروردین ماه و اول اردیبهشت) در پاریس برگزار شد.

هدف از ایجاد این ائتلاف با مشارکت رهبران دینی از 17 کشور جهان، یکسان‌سازی تلاش‌ها از سوی موسسات و رهبران مسلمانان در اروپا برای معرفی وجهه نورانی اسلام و رفع شبهات از برخی بازنمایی‌های اشتباه در خصوص اسلام است.

این انجمن که مقر آن در پاریس خواهد بود، چندین دفتر در اروپا از جمله در مقر اتحادیه اروپا خواهد داشت و شامل گروهی از برجسته‌ترین شیوخ و نمایندگان مساجد و انجمن‌های اسلامی در اروپا می‌شود. 

شمس‌الدین حفیظ، تولیت مسجد پاریس که ریاست این ائتلاف را برعهده دارد، در این باره گفت: هدف از این اقدام حمایت از کرامت  شهروندان مسلمان در اروپا و تقویت ارزش همزیستی مشترک و حمایت از منافع عامه در میان بخش‌های مختلف قاره اروپا است.

وی در ادامه توضیح داد که نبود هماهنگی میان نهادهای اسلامی صدای مسلمانان را تضعیف کرده و موجب بروز خلأهایی می‌شود که محل ظهور اشکال مختلف افراط‌گرایی است.





 

دیگر خبرها

  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه
  • برگزاری اولین کنفرانس دوسالانه بین المللی هوش مصنوعی و علوم داده
  • اجاره سریع تجهیزترین سالن‌های همایش بصورت آنلاین در سلام حرفه‌ای
  • ماجرای مسلمان شدن یک دختر مسیحی + فیلم
  • رئیس اسکودا: آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم