Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-19@03:15:55 GMT

آندومتریوز به سراغ من هم می‌آید؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۸۰۳۶

آندومتریوز به سراغ من هم می‌آید؟

دختری 21 ساله هستم و در بین اقوام چند نفر مبتلا به آندومتریوز داریم بیماری آنها تا حدی شدید است که نتوانستند بچه‌دار شوند من هم نگران این موضوع هستم که تا چند سال دیگر ازدواج کنم ولی نتوانم صاحب فرزند شوم می‌خواستم توضیح دهید آیا می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد اگر جواب مثبت است چه کارهایی باید انجام دهم؟ مهسا قوی قلب خبرنگار

ایران آنلاین /آندومتریوز بر اثر کاشته شدن سلول‌های آندومتر در فضای بیرون رحم به وجود می‌آید که فیزیولوژی‌های مختلفی همچون برگشت خون قاعدگی به حفره لگن، تغییرات ایمونولوژی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به‌دنبال دارد و در صورت رعایت نکردن موارد لازم ممکن است منجر به نازایی شود، با اینکه این بیماری درمان تخصصی قطعی ندارد اما زود ازدواج کردن و زود فرزنددارشدن در پیشگیری از این بیماری بسیار مؤثر است، همچنین باید سبک زندگی خود را اصلاح کنید یعنی ورزش کردن را در برنامه هفتگی خود قرار دهید و استفاده از میوه‌ها و انواع سبزی های  تازه و مواد غذایی حاوی فیبر را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنید باید مصرف گوشت‌های قرمز و فست فود‌ها را هم خیلی کم کنید، مجموع تمام مواردی که به آن اشاره شده در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت است.البته ناگفته نماند که ژنتیک هم در بروز این بیماری نقش بسیار مهمی دارد و زنانی که یکی از بستگان درجه ‌اول آنها مبتلا به این بیماری هستند، نسبت به سایرین بیشتر احتمال دارد دچار این مشکل شوند. شایان ذکر است تشخیص بموقع این بیماری بسیار مهم است و می‌توان با درمان‌های زودهنگام از پیشرفت و عوارض احتمالی آن جلوگیری کرد. دکترساغر صالح‌پور متخصص زنان و فوق تخصص نازایی/ روزنامه ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) افتتاح متفاوت یک پل روگذر شهری با جشن ازدواج

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وضعیت شیوع سرطان در ایران/ ۶۰ درصد سرطان‌ها قابل پیشگیری است
  • آمادگی مراکز درمانی آذربایجان شرقی برای خدمت رسانی به شهروندان
  • (ویدئو) افتتاح متفاوت یک پل روگذر شهری با جشن ازدواج
  • ابوالفضل جلیلی سراغ «آب» می‌رود
  • پیشگیری از بروز بیماری کلیوی هزینه‌های درمان را کاهش می‌دهد
  • توصیه‌های بهداشتی قبل از مسافرت‌های نوروزی
  • هزار و ۷۰۰ بیمار کلیوی با کمک خیرین از چرخه دیالیز خارج شدند
  • هزار روز اول تولد، زمان طلایی پیشگیری از بیماری هاست
  • خواستگاری برای دایی و ازدواج با خواهرزاده!
  • بهرام رادان پدر شد + عکس