Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی گفت: فقدان سالن اختصاصی بزرگترین مشکل بسکتبال خراسان رضوی است. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ استانها خراسان رضوی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجید ولی پور؛ دبیر هیئت بسکتبال خراسان رضوی با حضور در تحریریه تسنیم خراسان‌رضوی در مورد اقدامات و فعالیت‌های هیئت بسکتبال، توضیحاتی را ارائه کرد که مشروح مصاحبه وی را می‌خوانید:

تسنیم: هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی در استان را از چه طریقی دنبال می‌کند و مهمترین راهکارهایی که در این زمینه در نظر دارید چیست؟

ولی‌پور: هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی از ابتدای سال تاکنون اقدامات بسیاری را پس از اعلام به فدراسیون بسکتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و از طریق همکاری خانواده‌ها و پوشش تیم‌ها توسط آنها انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات قهرمانی کشور اخیراً در چهار مرحله مینی، نونهالان، نوجوانان و جوانان در هشت تیم متشکل از آقایان و بانوان انجام شده که به‌صورت کلی 32 اعزام را در برداشته و به‌دلیل نرسیدن رتبه ورزشکاران بسکتبال خراسان‌رضوی به مسابقات نهایی، هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی حدود 28 اعزام را تا چند ماه گذشته انجام داد.

هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی با همکاری و مشارکت آموزش و پرورش، اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی و همچنین خانواده‌ها، میزبان 6 مرحله از این مسابقات بوده و به تایید فدراسیون ورزش بسکتبال، خراسان‌رضوی به‌عنوان برترین میزبان کشوری در رشته بسکتبال شناخته شد.

در گامی دیگر سعی بر گزینش هیئت مدیره برای تمامی مدارس استان شده است؛ همچنین در مسابقات قهرمانی کشور، با سرمایه‌گذاری خانواده‌ها روی فرزندان و همکاری با هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی، کسب 6 مقام در بخش جوانان و نوجوانان و همچنین یک مقام در بخش نوجوانان بانوان صورت گرفت.

در حال حاضر نیز همکاری خانواده‌ها و بخش‌های خصوصی از حمایت بخش‌های دولتی پیشی گرفته، این استان هم‌تراز با استان تهران شده و در صورت ادامه همین روند می‌توان در بخش قهرمانی از استان تهران نیز سبقت گرفت، همچنین هیئت سعی بر ارائه 10 میلیون ریال به هر خانواده در هر پیشرفت مرحله‌ای ورزشکاران بسکتبال خراسان‌رضوی دارد.

هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی تا مدتی پیش در بخش آقایان تیم در سطح لیگ نداشته و با تلاش و پشتکار روزافزون و بی‌وقفه، توسط تیم پارسا این تیم در سطح لیگ شکل گرفته اما انگیزه و توان مالی جهت تشکیل تیم برای مسابقات لیگ برتر نبوده است.

هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی همچنین دو تیم دیگر تشکیل داده است، یکی از تیم‌های ذکر شده تمامی استان را شامل شده و دیگری نیز برای ورزشکاران بسکتبال در شهرستان‌های این استان به‌وجود آمده که پایگاه آن در شهرستان قوچان تشکیل شده است.

دلیل تشکیل تیم‌های مختلف برای شرکت در لیگ، تشکیل پروسه آنها و پیشرفت به‌دلیل رقابت با تیم‌های قدرتمند بوده که در حال حاضر سه تیم لیگ در بخش آقایان و دو تیم در بانوان وجود داشته و دو تیم از آنها در لیگ برتر نیز شرکت دارند.

یک تیم از دو تیم حاضر در لیگ، کاملاً زیر پوشش سیاجامگان بوده اما حمایت تیم دیگر نیز از سوی اسپانسر قول داده شده بود که این قول عملی نشده و تحقق نیافت.

تسنیم: به نظر می‌رسد با شرایط توصیف شده مشکلات متعددی پیش روی بسکتبال استان برای ارتقا وجود دارد?

ولی‌پور: بله. از مهم‌ترین مشکلات هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی می‌توان به واگذاری سالن به بخش خصوصی اشاره کرد، به این مفهوم که در حال حاضر سالن در اختیار هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی بوده اما دست بخش خصوصی است و آن محل را اجاره داده‌اند.

البته هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی در پی تعاملاتی با بخش خصوصی جهت رفع این مسئله بوده و مکاتبات مربوطه صورت گرفته اما هنوز مراحل پایانی و نتیجه مکاتبات باقی‌مانده است.

تسنیم: آیا از سوی اسپانسرها حمایتی از هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی می‌شود؟

ولی‌پور:جذب اسپانسر با ورود کمک‌های خانواده‌ها رابطه متقابل داشته و هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی با سنجیدن شرایط این ورزش در استان و تلاش بر روی‌آوردن مردم مختلف در این امر، سعی بر به‌وجود آوردن ارتباط با اسپانسرهای مختلف دارد.

تسنیم: آیا هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی با صدا و سیما جهت پخش مسابقات تعاملاتی داشته است؟

ولی‌پور: در جلسه‌ای با حضور رئیس هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی و مدیرکل صدا و سیما استان، صدا و سیما آمادگی و رغبت خود را برای پخش مسابقات اعلام کرده است. در این جلسه، گفته شد که حتی در صورت عدم حضور متولیان صدا و سیما در محل مسابقات، هیئت با کمک گرفتن از فرد خبره در بحث فیلم‌برداری و وجود دوربین خوب، از مسابقات فیلم‌برداری کرده و دست‌اندرکاران صدا و سیما برای پخش آن در تلویزیون اقدام می‌کنند.

تسنیم: مشکلی برای تامین منابع اقتصادی دارید؟

ولی‌پور: هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی در مسائل مالی با مشکل مواجه بوده اما این موضوع را به اداره‌کل ورزش و جوانان این استان ربط نمی‌دهد، اداره‌کل تنها یک مجری برای امور تکلیف شده بوده و به این ارگان حکم اجرای آنها داده شده است.

تسنیم: در حوزه شهرستان‌های استان چه اولویت‌هایی را دنبال می‌کنید؟

ولی‌پور: آغاز کار هیئت با تقویت شهرستان‌ها به‌منظور تحقق سهم آنها از مسابقات، تمرین‌ها و نظایر این موارد شکل گرفت و سعی بر تسهیل ورود ورزشکاران شهرستان‌های خراسان‌رضوی در مسابقات گوناگون شد.

در حال حاضر هیچ کمبودی در بسکتبال خراسان‌رضوی احساس نشده و در هر منطقه مشهد حداقل سه سالن ورزشی وجود دارد، موضوع حائز اهمیت در این بحث، استفاده نادرست و یا عدم استفاده از این مکان‌ها است. در صورت گسترش تعاملات هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی با شرکت برق، شهرداری مشهد، شواری شهر، سپاه و نظایر آن، این ورزش در استان به جایگاه بالاتری دست می‌یابد.

در موضوع مرتبط با شهرستان‌ها، می‌توان به دو عامل فراهم‌سازی شرایط برای شهرستان‌های فاقد هیئت ورزشی و بهبود شرایط شهرستان‌های دارای هیئت ورزشی به عنوان دو محور اصلی در اجرای برنامه‌ها اشاره کرد.

پیشرفت شهرستان‌های نیشابور، سبزوار، کاشمر سرلوحه کار قرار گرفت، البته هیئت بسکتبال در سال‌های اخیر در بحث شهرستان‌ها دچار اُفت بسیاری بوده است؛ در پی فعالیت‌های هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی، نشستی در ارتباط با شهرستان‌ها برگزار شده و اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی قول‌های امیدوار کننده و بسیاری به هیئت داده و هیئت در انتظار اجرای آنها است.

تاکنون یک سالن در سبزوار توسط اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده و تجهیزات سالن ورزشی بسکتبال قوچان تکمیل شد، همچنین امکانات مورد نظر در شهرستان‌های کاشمر، تربت‌جام، تربت‌حیدریه، سبزوار، تایباد و نظایر این شهرستان‌ها فراهم شد.

تعیین رئیس هیئت در شهرستان‌های چناران، گلبهار، درگز، فریمان، بردسکن، طرقبه شاندیز و مانند این شهرستان‌ها صورت گرفته و اقدامات بسیاری در این زمینه توسط هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی و متولیان ورزش بسکتبال اعم از اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی انجام شد.

تسنیم: آیا هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی با آموزش و پرورش نیز تعاملاتی دارد؟

ولی‌پور: آموزش و پرورش در زمینه توسعه ورزش بسکتبال حضور پررُنگی داشته و یکی از ارگان‌هایی است که با وجود احتیاج بسیار این ارگان به منابع اقتصادی، به هیچ عنوان اماکن خود را خصوصی‌سازی نکرد. هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی با معاونت ورزش استان نیز جلساتی داشته و طبق این جلسات، نیروی شهرستان‌ها شکل گرفته و همچنین فعالیت‌های این نیروها با یکدیگر مشترک شدند.

تسنیم: هیئت بسکتبال خراسان‌رضوی در حوزه استعدادیابی چه اموری را طی کرده است؟

ولی‌پور: با توجه به عدم تحقق یافتن امر استعدادیابی در یک یا دو روز متوالی و همچنین دور بودن شهر مشهد برای برخی از شهرستان‌های استان، پایگاه‌های مختلفی در استان اعم پایگاه‌های تربت‌جام، قوچان و سبزوار به‌ترتیب به عنوان شهرستان‌های مرکز نواحی جنوب، شمال و غرب تعیین شده و این استعدادیابی هر دو هفته یک روز انجام شده، تاکنون دو مرحله آن خاتمه یافته و این امر ادامه دارد.

برای ادامه این امر، فرمی تهیه و به آموزش و پرورش ارائه شد، آنها نیز در این بحث ما را یاری کرده و سبب پیشرفت ورزش بسکتبال در خراسان‌رضوی شدند، البته استعدادیابی یک روند خاصی را می‌طلبد و نیاز به زمان بیشتری دارد.

تسنیم: به عنوان سخن پایانی اگر مشکلی در هیئت وجود دارد که بیان نکردید آن را عنوان کنید.

ولی‌پور: هیچ امری فاقد مشکل نبوده اما برای توسعه و تثبیت آن باید حداقل‌هایی رعایت شود، تنها مشکل هیئت، در اختیار نداشتن سالن اختصاصی بوده و هیئت جهت فیصله یافتن این موضوع، خود را به سمت درآمدزایی سوق داده است، به‌طور کلی این استان در صورت وجود حداقل‌ها در ورزش بسکتبال، توانایی کسب مقام برترین استان در حوزه بسکتبال را دارد.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT2

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: من به هیچ عنوان بردها را به نام خودم مصادره نکردم و از حرف‌هایم سوء برداشت شد.

مصطفی هاشمی، سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین شرایط تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای حضور در دومین بازی فینال سوپر لیگ غرب آسیا، اظهار کرد: متاسفانه از صحبت‌های من سوء برداشت شد. من همیشه گفته‌ام که برد و باخت برای همه است و هیچ‌کس نمی‌تواند برد را به نام خودش مصادره کند و باخت را گردن دیگری بیندازد. همه عوامل یک تیم یا یک گروه در نتیجه‌ای که به دست می‌آید تاثیرگذارند و ما اگر قهرمان هم بشویم همه عوامل تیم و باشگاه در آن سهیم هستند.

او گفت: من در مصاحبه قبلی‌ام گفتم که اگر در یک بازی می‌بازیم، کل تیم و باشگاه ایراد دارد اما آنجایی که تیم موفق بود و همه تعریف می‌کردند هم نباید نقش باشگاه، عوامل برگزاری لیگ و خصوصا شهرداری گرگان را نادیده گرفت. شهردار محترم گرگان شخصا پیگیر شرایط تیم هستند و در جذب این بازیکن آمریکایی جدید هم تاثیرگذار بوده‌اند.

سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: ما تا الان یک فصل خوب را پشت سر گذاشته‌ایم و در این بردها همه نقش داشتند، خصوصا شهردار که به این تیم علاقه‌مند است. در بازی قبل از فینال هم اگر بد بودیم، همه بد بودیم و من حرفی خارج از معیارهای درست نزدم. اگر همکاری باشگاه و شهرداری نبود نتایج فعلی هم کسب نمی‌شد. درباره فدراسیون هم منظور من خود فدراسیون نیست و تنها یک شخص خاص در سازمان لیگ بود که برنامه‌ریزی او ایراد داشت و چالش ایجاد کرد. 

بیشتر بخوانید: 
                           مصطفی هاشمی: همه در باخت شهرداری گرگان مقصرند

هاشمی درباره واکنش‌های فدراسیون نسبت به صحبت‌های او در چند روز گذشته نیز تصریح کرد: من اگر نقدی نسبت به فدراسیون داشته باشم مستقیما می‌گویم و از کسی ترسی ندارم. اگر مشکلی باشد صادقانه می‌گویم. امیدوارم همه دست به دست هم دهند تا نماینده ایران موفق شود. همه موظفند حمایت کنند. هواداران که عاشق هستند و می‌آیند اما من امیدوارم تهرانی‌ها هم در سالن آزادی برای حمایت از تیم حاضر شوند تا تیم ایران در آسیا موفق شود. 

او تاکید کرد: من به قدری شهامت دارم که اگر مشکلی باشد مستقیم مطرح کنم. حرف اصلی من این است که ایران در آسیا باید حمایت شود. ما اگر نتیجه خوبی گرفتیم نقش باشگاه و شخص خود شهردار اصلا قابل انکار نیست و من منظورم این است که اگر باختیم ایراد از همه ما بود. باشگاه در تلاش است تا مشکلات را برطرف کند و ما یک مقدار مشکلمان با فردی بود که برای لیگ برنامه‌ریزی می‌کرد. خوشبختانه با تلاش‌های باشگاه، بازیکن خارجی دوم ما هم جذب شده و امیدواریم در ادامه نتایج خوبی حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ۵ حفار غیر مجاز در شهرستان نیشابور دستگیر شدند
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس