Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, عباس زارع در جلسه ستاد آبیاری نوین استان که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران و کارشناسان فنی آب و خاک برگزار شد گفت: این میزان سیستم آبیاری نوین در قالب 16 هزار و 500 طرح اجرا شده و یا در دست اجرا است .
به گفته وی؛ در سال جاری 3 هزار و 140 هزار میلیارد تومان از بودجه سنواتی و صندوق توسعه ملی برای اجرای سامانه های نوین آبیاری اختصاص داده شده که اعتبار خوبی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ؛ نظام ، دولت و مقام معظم رهبری از اجرای طرح های آبیاری نوین حمایت می کنند اظهار کرد : در سال 95 از صندوق ملی 500 میلیون دلار و امسال 300 میلیون دلار تخصیص داده شده که در سال آینده نیز اعتبارات خاص و ویژه ای به این امر اختصاص خواهد یافت .
وی با اشاره به این نکته که سامانه های نوین آبیاری یکی از 16 پروژه اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی کشور است خاطر نشان کرد : برنامه 10 ساله طرح سامانه نوین آبیاری کشور به ستاد اقتصاد مقاومتی ارائه شده است .
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری گفت : در سال جاری 21 میلیون تن افزایش تولید محصولات کشاورزی را داشته ایم بدون اینکه افزایش سطح زیر کشت داشته باشیم .
زارع اضافه کرد : سطح کلی اراضی کشاورزی آبی کشور کمتر از سطح اراضی سال 92 و 93 است و اثر بخشی طرح سامانه های نوین آبیاری در تولید وصرفه جویی آب ، کاهش مصرف برق ، کاهش مصرف کود و سم ، بوده است.
وی با بیان اینکه در راستای اجرای سامانه های نوین آبیاری برنامه استراتژیک تهیه شده است گفت : نظام نامه آبیاری نوین در کشور تهیه و بروز رسانی شده و بزودی به استانهای سراسر کشور ابلاغ خواهد شد .
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری تصریح کرد : در راستای اجرای سامانه های نوین آبیاری باید تمام زیربخش های کشاورزی شامل زراعت ، باغبانی و ترویج مشارکت داشته باشند تا شاخص بهره وری افزایش یابد .
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری خاطر نشان کرد : طرح سامانه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی یک طرح زود بازده است که صفر تا صد این سیستم و بالای 90 درصد لوازم و قطعات سیستم های نوین آبیاری در کشور تولید می شود .
وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر 1200مجری و پیمانکار ، 400 مشاور و 3200 تولید کننده قطعات و لوازم سیستم های آبیاری در کشور فعالیت دارندکه اشتغال پایدار را برای فارغ التحصیلان این بخش ایجاد کرده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری در ادامه گفت : در اقتصاد مقاومتی کف اجرا سامانه های نوین آبیاری در کشور 250 هزار هکتار تعیین شده که در استان قزوین 6 هزار هکتار است.
زارع با بیان اینکه ؛ استان قزوین یکی از استانهای پیشرو طی دو سال گذشته در اجرای سامانه های نوین آبیاری بوده اظهارکرد : استان قزوین در تشویق و ترغیب کشاورزان به اجرای سامانه های نوین آبیاری بصورت طرح تجمیع اقدامات خوبی انجام داده که جای تقدیر دارد .
وی یاد آور شد : اولویت اول در اجرای طرح های آبیاری نوین ، کنترل برداشت های غیر مجاز از سفره های زیر زمینی است ، بعد باید روی برداشت های مجاز روش بهینه مصرف آب با اجرای سامانه نوین آبیاری اجرایی می شود .
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم در این جلسه با اشاره به موقعیت کشاورز ی استان قزوین بر تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای سامانه نوین آبیاری تاکید کرد .
فاطمه خمسه گفت : تنها را صیانت از منابع آبی استان اجرای سامانه نوین آبیاری و همچنین مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین