Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@11:30:28 GMT

برگزای کنگره شیخ هاشم کعبی در شادگان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۸۷۰۶

برگزای کنگره شیخ هاشم کعبی در شادگان

امام جمعه شادگان: شعرهای شیخ هاشم کعبی در دوره‌های مختلف توسط ادبیان عرب ترجمه می‌شد و به شکلی بود که تمام شعر خود را وقف ائمه(ع) کرده بود. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شادگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجید شرفی امروز در کنگره شیخ هاشم کعبی در شادگان اظهار داشت: شیخ هاشم کعبی دورقی در فقه، علوم اسلامی و شعر سابقه درخشانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نمی‌خواهم که مصداق عینی از ادیبان و بزرگان این سرزمین بیاورم ولی به این دلیل که کنگره به نام شیخ هاشم کعبی است باید از حسنات و تاثیرگذاری او در شعر عربی گفت.

وی با تشکر از تمام افرادی که این کنگره را برگزار کردند، افزود: شیخ هاشم از شاعران خوش نامی است که شعر عربی را به شکل فصیح می‌سرود به گونه‌ای که قلب‌های شنوندگان را تسخیر می‌کرد و همه را به تعجب وا می‌داشت.

امام جمعه شادگان بیان کرد: شعرهای شیخ هاشم کعبی در دوره‌های مختلف توسط ادبیان عرب ترجمه می‌شد و به شکلی بود که تمام شعر خود را وقف ائمه کرده بود.

وی با اشاره به ابداع شعر شیخ هاشم کعبی گفت: اشعار شیخ هاشم در مدح اهل بیت به گونه‌ای بود که اشک‌ها از چشم شنوندگان بخاطر ابداع در شعر اهل بیت جاری می‌شد لازم به ذکر است که این شخصیت برجسته در قرن 2 هجری می‌زیست.

حجت الاسلام شرفی تصریح کرد: او از پیشکسوتان شعر عربی بود و شعر شیخ هاشم از قلب خارج می‌شد و بر دل شنوندگان می‌نشست چرا که صداقت در اشعار این شخصیت موج می‌زد و می‌توان گفت شعر شیخ هاشم کعبی دورقی شیرینی زبان‌های علما و نمک مجالس است.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم

دهم اردیبهشت ماه یادآور از خودگذشتگی‌های مردمانی دلاور که با مجاهدت خود تسلط و اشغال پرتغالی‌ها را در خلیج فارس پایان داد. به همین مناسبت در تقویم کشورمان این روز را روز ملی خلیج فارس نامگذاری کردند و به پاسداشت این روز همه ساله مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم کنگره‌ای که به همین مناسبت روز گذشته در سالن ورزش آزادی واقع در خیابان قدس شهرستان بوئین میاندشت برگزار شد را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

«دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری
  • دستگیری قاتل سه نفر از اعضای خانواده در شادگان
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • دستگیری قاتل عضو یک خانواده در شادگان
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • دستگیری قاتل در شادگان/ ۳ نفر کشته شدند