Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه روسیه امروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مسکو از توافق هسته ای ایران حمایت می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری امروز دوشنبه از تداوم حمایت و پایبندی روسیه به توافق هسته ای ایران خبر داد. ما بر این باوریم که توافق هسته ای ایران یکی از بزرگترین دستاوردهای جامعه بین الملل است و اولین باری که تردید واشنگتن در این زمینه را شنیدیم، به اتفاق چین و بقیه کشورهای دخیل بر غیرسازنده بودن آن و عواقب غیرقابل پیش بینی آن تاکید کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف افزود: آمریکا باید این حقیقت را بپذیرد که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و آژانس بین المللی هم هیچ شکایتی در این زمینه ندارد. در چند ماه آینده بازهم شاهد بررسی برجام از سوی واشنگتن خواهیم بود و امیدوارم  آمریکا به توافق هسته ای پایبند باشد و از اعمال فشار به طرفین اروپایی بپرهیزد. اگر آمریکا در این زمینه تغییر عقیده ندهد، راه مذاکره با کره شمالی را دشوار می‌کند.

وی درباره سوریه نیز گفت: امیدواریم مذاکرات سوچی به اقدامات سازمان ملل در زمینه سوریه سرعت بیشتری ببخشد. به عقیده روسیه هیچ تفاوتی میان رویکرد دولت‌های اوباما و ترامپ در قبال سوریه وجود ندارد و هنوز هم شاهد آن هستیم که آمریکا به دنبال تغییر نظام سوریه است و تمایلی به حفظ تمامیت ارضی این کشور ندارد.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: کردها هم بخشی از ملت سوریه هستند و باید به منافعشان احترام گذاشت و این موضوع در نشست سوچی بررسی می‌شود. روسیه به دنبال توازن منافع همه طرفین دخیل در بحران سوریه است.

لاوروف همچنین از آمادگی مسکو برای حمایت از مذاکره مستقیم میان طرفین درگیر در بحران شبه جزیره کره خبر داد. وی در این باره گفت: روسیه و چین طرفین را به آرامش و پرهیز از هرگونه تقابل فرا می‌خوانند.

لاوروف در خصوص رابطه متقابل روسیه و چین نیز گفت: ما (مسکو و پکن) از بانیان معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی هستیم و با یکدیگر بر روی پروژه «یک کمربند یک جاده» و همچنین سازمان همکاری شانگهای کار می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه در واکنش به اتهامات علیه مسکو مبنی بر عدم پایبندی به پیمان مینسک و تنش زایی در شرق اوکراین تاکید کرد: مسکو به تمامیت ارضی اوکراین برحسب مرزهای تعیین شده بعد از برگزاری همه‌پرسی کریمه احترام می‌گذارد.

وی در واکنش به تلاش واشنگتن برای دامن زدن به روسیه هراسی گفت: آمریکایی ها به اینکه خود را خاص و برتر می‌دانند، معروف هستند. غرب، استیلایی را که در ۵ دهه گذشته بر جهان داشت از دست داده است و  نظام بین الملل باید خود را با شرایط جدید تطبیق داده و به مذاکره بر مبنای احترام و برابری خو بگیرد.

لاوروف خاطرنشان کرد: آمریکا می‌خواهد اروپا را به انصراف از پروژه انرژی «نور استریم ۲» وادار کند. این کشور در راستای ضربه زدن به روسیه از رقابت عادلانه طفره می‌رود و روسیه بر خود واجب می‌داند که به اقدامات خصمانه واشنگتن برای ایجاد روسیه هراسی پاسخ دهد حال آنکه از اتخاذ رویکرد انتقام متقابل در روابط ۲ جانبه پرهیز می‌کنیم.

وزیر خارجه روسیه ادامه داد: بعضی از طرفین غربی، سوریه را به تنش زایی متهم می‌کنند حال آنکه این حقیقت ندارد. در سال ۲۰۱۷، شاهد تشدید تنش‌ها به واسطه تهدید مداوم آمریکا به استفاده از نیروی نظامی در فرونشاندن بحران‌ها بودیم. سال گذشته به لحاظ جغرافیای سیاسی سال آرامی نبود. در بسیاری از مناطق جهان از خاورمیانه گرفته تا شمال آفریقا و کره شمالی شاهد داوم تنش بودیم و پایان سال هم به دلیل تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه پیونگ‌یانگ، اوضاع وخیم تر شد و البته اظهارات اخیر آمریکا درباره تضعیف توافق هسته‌ای ایران نیز مایه خوشبینی و ثبات نیست.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!

وزیر خارجه انگلیس با طرح ادعاهایی علیه ایران، گفت اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند.

به گزارش ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نتانیاهو مانع دستیابی به توافق است/ تلاش آمریکا برای فشار بر حماس
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد