Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@09:20:08 GMT

سوپ اسکواش با طعمی متفاوت یک شام خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۰۹۰۵۲

سوپ اسکواش با طعمی متفاوت یک شام خوشمزه

روغن زیتون را در تابه بزرگی گرم کنید. پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. رب گوجه‌فرنگی و فلفل قرمز خرده شده را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. نصف پیمانه آب اضافه کنید و سپس آن‌ها را داخل قابلمه بریزید.به گزارش بلاغ،  اسکوآش همان کدو مسما است. به نقل از فوت و فن این سوپ را باید با حرارت بسیار کم تهیه کنید به همین دلیل بسیار طول می‌کشد تا پخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان تهیه و پخت آن با احتساب زمان استراحت، حدود ۸ ساعت زمان نیاز دارد.

 

 

تعداد: ۴ نفر
زمان تهیه: ۲۰ دقیقه
زمان پخت: ۸ ساعت


مواد لازم


۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
یک عدد پیاز متوسط خرد شده
دو حبه سیر رنده شده
دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
¼ قاشق چایخوری فلفل قرمز
۱ ٫ ۵ پیمانه نخود آبگوشتی
۴۵۰ گرم کدو مسما
یک دسته ساقه چغندر (بدون برگ)
یک تکه کوچک پنیر پارمسان
نمک و فلفل سیاه
نان و لیموترش برای سرو


طرز تهیه


۱- روغن زیتون را در تابه بزرگی گرم کنید. پیاز و سیر را در آن تفت دهید تا طلایی شوند. رب گوجه‌فرنگی و فلفل قرمز خرده شده را اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید. نصف پیمانه آب اضافه کنید و سپس آن‌ها را داخل قابلمه بریزید.

۲- نخود، اسکواش، ساقه‌های چغندر، پنیر پارمسان و دو قاشق چایخوری نمک را با قابلمه اضاف کنید. دو لیوان آب بریزید و با حرارت بسیار کم بگذارید تا پخته شوند. ۸ ساعت زمان برای پخت این غذا لازم است.

۳- برای سرو، پنیر پارمسان را خارج کنید. آن را در ظرف بکشید و با پنیر رنده شده پارمسان تزئین کنید. در آخر با نان و لیموترش سرو کنید.

ارزش غذایی


کالری: ۴۲۸
چربی: ۱۵ گرم
کلسترول: ۰ میلی‌گرم
کربوهیدرات: ۶۳ گرم
فیبر: ۱۷ گرم
پروتئین: ۱۸ گرم
سدیم: ۱۲۵۰ میلی‌گرم


منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۹۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟

ایسنا/خراسان رضوی بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده، سرطان پس از بیماری قلبی، از علل اصلی مرگ‌ومیر است. در حالی که پیشرفت‌های پزشکی و تشخیص زودهنگام به کاهش تعداد مرگ‌ومیر ناشی از سرطان کمک کرده است اما تقریبا یک نفر از هر ۱۰ نفر در مقطعی از زندگی خود به سرطان مبتلا شدند.

به نقل از هلث، احتمالا پیش از خواندن این مطلب از عوامل سبک زندگی که در خطر ابتلا به سرطان نقش دارند آگاه شده‌اید؛ ترک سیگار برای کاهش خطر نه تنها سرطان ریه بلکه سرطان‌های گلو، مثانه، معده و روده بزرگ نیز مهم است. تغییرات هورمونی ناشی از افزایش وزن خطر ابتلا به سرطان سینه، تیروئید، مغز و کبد را افزایش می‌دهد و محافظت از پوست به علاوه ۱۵۰ دقیقه ورزش هفتگی می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

اما نباید رژیم غذایی را فراموش کنیم. ممکن است غذای مورد علاقه شما دارای یکی از بسیاری از گوشت‌های فرآوری شده باشد که با سرطان مرتبط است. غذاهای پرچرب، قند بالا و بیش از حد فرآوری شده، سیستم ایمنی بدن شما را به چالش می‌کشند. در عوض، سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و منابع پروتئینی بدون چربی را برای حفظ سلامت بدنتان مصرف کنید.

یکی از منابع پروتئینی که ممکن است انتظار نداشته باشید مزایای بالقوه ضد سرطانی دارد پروتئین آب پنیر است که در حمایت از سیستم ایمنی و مبارزه با سرطان نقش دارد.

چرا پروتئین از افراد مبتلا به سرطان حمایت می‌کند؟

افرادی که قبلا رژیم غذایی خود را با مکمل آب پنیر کامل کردند، می‌دانند با شروع مصرف پروتئین آب پنیر چه اتفاقی برای بدنشان رخ می‌دهد. نتایج تحقیقی در سال ۲۰۲۴ که در نشریه Food and Humanity منتشر شد این مورد را بیان کرد که ترکیبات زیست فعال آب پنیر نه تنها به ساخت عضلات و بهبودی پس از تمرین سخت کمک خواهند کرد، بلکه ممکن است با سرطان مقابله کنند.

پروتئین آب پنیر حاوی ترکیبات خاصی است که می‌تواند با مسدود کردن مسیرهای سلولی خاص درگیر در توسعه سرطان، در روند رشد و گسترش سلول‌های سرطانی اختلال ایجاد کند. به ویژه، لاکتوفرین موجود در پروتئین آب پنیر ممکن است رشد سلول‌های سرطانی را کاهش دهد، سلول‌های سرطانی را از بین ببرد و از تشکیل سرطان جلوگیری کند. با این حال، بر اساس بررسی سال ۲۰۱۹ در تحقیقات داروشناسی، مطالعات بالینی روی انسان‌ها خواص ضد سرطانی مستقیم پروتئین آب پنیر را پیدا نکرده‌اند.

پروتئین آب پنیر همچنین می‌تواند از درمان‌های سنتی سرطان مانند شیمی‌درمانی و پرتو درمانی با کمک به کاهش عوارض جانبی حمایت کند. مکمل پروتئین آب پنیر می‌تواند از کاهش وزن مرتبط با سرطان و تحلیل عضلانی، معروف به سندرم کاشکسی سرطان محافظت کند. مقدار بالای آمینو اسید لوسین موجود در پروتئین آب پنیر از رشد ماهیچه‌ها حمایت می‌کند و پروتئین آب پنیر بر هورمون IGF-۱ که به رشد عضلات کمک می‌کند، تاثیر می‌گذارد.

چرا پروتئین از ایمنی حمایت می‌کند؟

هرچند اگر پروتئین آب پنیر ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش ندهد، اما می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی از سلامت شما محافظت کند. آب پنیر ۲۰ درصد از پروتئین موجود در شیر را تشکیل می‌دهد (۸۰ درصد دیگر پروتئین کازئین است) و چون آب پنیر به سرعت هضم می‌شود، آمینو اسیدها می‌توانند در بهبود بدن به درستی عمل کنند. آمینو اسیدهای شاخه‌دار مانند والین، لوسین و ایزولوسین موجود در آب پنیر در ترمیم بافت‌های بدن شما کلیدی هستند.

پروتئین آب پنیر همچنین دارای سیستئین و متیونین است که دو اسید آمینه هستند که برای ساخت گلوتاتیون بدن شما استفاده می‌شود. گلوتاتیون با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد. با افزایش سن، بدن شما گلوتاتیون را از دست می‌دهد، بنابراین مصرف مکمل آب پنیر می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را حفظ کند. ممکن است منطقی به نظر برسد که پروتئین آب پنیر خود را از شیر دریافت کنید، اما باید شیر زیادی بنوشید تا از مزایای مکمل پروتئین آب پنیر بهره‌مند شوید. علاوه بر این، فرآیند پاستوریزاسیون شیر باعث کاهش اسید آمینه سیستئین ضد سرطان می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوغاتی‌های خوشمزه خوزستان؛ کلوچه دزفول و موچی ایرانی در بهبهان
  • آموزش شیرینی‌پزی / طرز تهیه حلوا زنجبیلی تبریز با مواد بسیار ساده
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • این پنیر خامه‌ای خوشمزه آلمانی را در خانه فقط در ۵ دقیقه درست کنید (فیلم)
  • شیرینی بایرام و دلچسبی کوفته‌سی؛ غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • طرز تهیه ۴ مدل سوپ خوشمزه و مقوی برای افطار
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت
  • طرز تهیه یک باقلوای ساده و متفاوت استانبولی (فیلم)
  • دستور پخت آش آبکش قوچانی، خوشمزه و دلچسب