Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده روز دوشنبه در نشست سالانه شورای نهضت سوادآموزی و شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی در مشهد افزود: همچنین با حمایت دولت پس از هشت سال وقفه نشست شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی تشکیل شد و طی یک سال اخیر تاکنون 68 مصوبه آن به تایید هیات دولت رسیده است.
وی ادامه داد: این شورا در استانها نیز 350 نشست با 2 هزار و 25 مصوبه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه همگرایی بوجود آمده در دستگاههای مختلف و توجه دولت به این امر در ارتقای 85 صدم درصدی باسوادی در کشور طی یک سال اخیر نقش فراوانی داشت و بر این اساس یک و نیم میلیون نفر از بیسوادان در سطح کشور باسواد شده اند.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش گفت: ظرف سالهای 1386 تا 1390 میزان بیسوادی در ایران دو دهم درصد رشد کرد و 400 هزار نفر به جمعیت بیسوادان اضافه شد. 12 استان کشور در این سالها دچار افزایش بیسوادی شدند.
وی در ادامه به امضای 'سند آموزی برای همه' از سوی 176 کشور جهان اشاره و بیان کرد: بر این اساس می بایست طی سالهای 2000 تا 2015 میلادی میزان بیسوادی در کشورها کم می شد. خوشبختانه میزان باسوادی ایرانیان در دنیا طی این سالها رشد کرده است.
باقرزاده بدون اشاره به آمار بیشتر افزود: طی سالهای 1391 تا 1395 میزان باسوادی در ایران سه برابر 15 سال گذشته رشد کرده است.
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز راهبردهای متعددی برای توسعه باسوادی تعیین کرده که شامل توسعه آموزش دوره پیش دبستانی، تاکید بر آموزشهای پایه، عمق بخشی به یادگیری و تبدیل معلم کارمند به معلم راهبر است. معلم عامل تحول و مدرسه محل تحول است بنابراین باید در این ارتباط توجه ویژه صورت گیرد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش به وضعیت خوب سوادآموزی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: در گروه سنی 10 تا 19 سال میزان باسوادی این استان 98.8 است. هم اکنون حدود 11 هزار نفر بیسواد مطلق در خراسان رضوی وجود دارند. در افراد 10 تا 29 ساله که جمعیت مولد محسوب می شوند میزان با سوادی 91.8 درصد است و در سنین 15 تا 24 سال نیز با سوادی 98.2 درصد و به معنای وجود 16 هزار و 600 نفر بیسواد در این استان است.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ساخت ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در جلسه امروز شورای عالی مسکن گفت: امروز پانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن برگزار شده و طی امسال شاهد افزایش برگزاری جلسات با حضور رئیس جمهور بوده ایم و همزمان با برگزاری جلسه شورای عالی مسکن با حضور استانداران و تمامی دستگاه‌های مسئول شاهد رشد خوبی در تمامی بخش‌های مسکن بوده ایم.

وی ادامه داد: همزمان با برگزاری این جلسات هم در تامین مسکن و هم در رفع برخی موانع شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده ایم و با وجود آنکه به طور معمول اختلاف میان دستگاه‌ها بوده، اما در حوزه عملیات ساخت رشد بسیار خوبی داشته ایم.

بذرپاش اظهار کرد: همکاری بانک‌ها امسال نسبت به سال گذشته بهتر شده همچنین همکاری ما با شهرداری‌ها در این زمینه افزایش یافته است و تمامی استانداران کشور برای اجرایی شدن هرچه سریعتر عملیات ساخت مسکن عزم خود را جدی‌تر کرده اند.

وزیر راه وشهرسازی گفت: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۴۲۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و واحد‌ها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. اراضی برای این واحد‌ها تامین و وارد مدار ساخت شده اند. برخی از پروژه‌ها هم عملیات ساخت آنها به پایان رسیده و در حال تحویل واحد به متقاضیان مسکن هستند.

بذرپاش با بیان اینکه در جلسه گذشته شورای عالی مسکن تامین مسکن برای اعضای هیئت علمی دانشگاهیان ونخبگان در دستور کار بود که حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی در دانشگاه‌ها و اراضی خود وزارت علوم  اختصاص یافت گفت: بخش زیادی از اراضی این واحد‌ها از همین محل تامین و روند ساخت به خوبی در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به آغاز ساخت واحد‌های مسکونی برای نیرو‌های مسلح گفت: هدف گذاری خوبی با همکاران خود در ستاد کل نیرو‌های مسلح در قرارگاه ستاد کل نیرو‌های مسلح انجام شد و ظرفیت‌های خوبی برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار دادند و تا به امروز ۱۰ هزار و ۹۴ واحد مسکونی ساخته شده که از این تعداد ۶ هزار و ۱۹۴ واحد برای واحد‌های مسکونی شخصی است و ۴ هزار واحد هم واحد‌های مسکونی سازمانی است که در ۱۰ استان کشور امروز به بهره برداری رسید.

او گفت: عملیات اجرایی بیش از ۱۴ هزار واحد مسکونی امروز در سراسر کشور کلنگ زنی می‌شود همچنین عملیات ساخت ۲۳۰ هزار واحد در بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح آغاز شده و با احتساب ۲۵ هزار واحد سازمانی که ساخت آنها آغاز شده رشد خوبی در حوزه تامین مسکن نیرو‌های مسلح شاهد هستیم و هدف گذاری ما در این بخش ۵۰۰ هزار واحد مسکونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد؛ آخرین وضعیت تشکیل سازمان ملی سنجش آموزش کشور
  • کشته شدن ۱۱۰ نفر در تصادفات ۳ روز اخیر
  • افزایش ۳۳ درصدی نرخ دیه در سال ۱۴۰۳/نگاهی به مبلغ دیه در ۱۳ سال اخیر
  • استقبال رئیس سازمان ثبت اسناد از تصمیم اخیر مجمع تشخیص
  • اشتغال بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح‌های نهضت ملی مسکن زنجان
  • اعلام میزان بارش‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • آموزش و پرورش استان مرکزی بخشی از مشکلاتش را از طریق مولدسازی حل کند
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • عملیات ساخت ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور آغاز شده است
  • ۱۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور کلنگ زده می‌شود