Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: با وجود دعوت مستقیمی که از عربستان، بحرین و امارات برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صورت گرفته ولی آنها تاکنون نماینده‌ای را برای حضور در این اجلاس اعزام نکردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته عمومی مجمع مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در جمع خبرنگاران درباره حضور یا عدم نمایندگان کشورهای عربستان، بحرین و امارات در این کنفرانس گفت: از عربستان، بحرین و امارات برای شرکت در این اجلاس به صورت مستقیم دعوت شد ولی آنها تاکنون نماینده‌ای را برای حضور در این اجلاس اعزام نکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برای دعوت از این کشورها از طریق نمایندگی ایران در نیویورک دعوت‌نامه‌هایی را برای مقامات این کشورها ارسال کردیم.
وی اظهار داشت: همزمان دبیرخانه کنفرانس نیز از این سه کشور دعوت کرد که در این اجلاس شرکت کنند ولی هنوز آنها نمایندگانی را برای حضور در این اجلاس معرفی نکرده‌اند.
امیرعبداللهیان افزود: این انتظار وجود داشت که این کشورها بدون توجه به موضوعات مباحث دوجانبه و قطع روابطی که وجود دارد با نگاه موسع‌تری و به دور از سیاست‌های جنگ‌افروزانه به این اجلاس توجه و در آن حضور پیدا می‌کردند.
به گزارش ایرنا، سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از شنبه این هفته به مدت پنج روز در هتل اسپینانس تهران آغاز شده است، در روز اول و دوم این کنفرانس جلسات کمیته های مختلف از جمله کمیته دائمی فلسطین، جلسه مشاوره دبیران کل عضو پارلمان ها، نشست مشورتی گروه عرب، کمیته تخصصی امور سیاسی و روابط خارجی، کمیته تخصصی حقوق بشر، زنان و امور خانواده، کمیته دائمی تخصصی امور حقوقی و فرهنگی، گفت وگوی تمدن ها و مذاهب و کمیته دائمی تخصصی امور اقتصادی و محیط زیست برگزار شد.
بیستمین جلسه کمیته عمومی سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
در این اجلاس از 54 کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی دعوت شده بود که 44 کشور در اجلاس ایران حضور یافته اند.
قرار است 16 رییس مجلس و 14 نایب رییس در این اجلاس حضور یابند و بقیه افرادی که در این اجلاس حضور می یابند در سطح رییسان گروه دوستی پارلمانی و نمایندگان پارلمان های کشورهای اسلامی خواهند بود.

سیام**9121 خبرنگار: سمیه لاری
انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۰۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد

 اسد و الزیانی در این دیدار، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و «تلاش‌های بحرین برای برگزاری موفق نشست سران عرب را که قرار است ماه آینده (میلادی) برگزار شود»، بررسی کردند.

وزیر خارجه بحرین و رئیس‌جمهور سوریه مهمترین موضوعات مندرج در دستورکار این نشست را بررسی کردند؛ به نحوی که در راستای منافع مشترک کشور‌های عربی باشد و با چالش‌های کنونی نیز مقابله کند.

بشار اسد خطاب به الزیانی گفت که باید همبستگی کشور‌های عربی و اقدامات مشترک بین آنان تقویت شود تا ثبات در منطقه برقرار گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود 
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • وزیر اقتصاد راهی عربستان می‌شود
  • دعوت رئیس شورای شهر از سرمایه‌گذاران برای حضور در میمند