Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم میانه با اشاره به معضل چندین ساله حاشیه نشینی و احیای بافت فرسوده در این شهر با بیان اینکه مسئولین تمایلی برای ورود به چنین طرح‌های بزرگی را ندارند، خواستار هماهنگی بیشتر بین اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداری و بویژه فرمانداری در پیشبرد پروژه های عمرانی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  فردین فرمند در گفتگو با میانا ،با اشاره به مشکلات چندین و چند ساله احیای بافت های فرسوده و از میان بردن حاشیه نشینی در شهر میانه به بحث ساماندهی بافت فرسوده اطراف حرم امامزاده اسماعیل (ع) این شهر اشاره کرد و افزود: وظیفه اصلی نمایندگان نظارت بر روی عملکرد دستگاه های اجرایی می باشد اما به دلیل دسترسی مردم به نمایندگان و پیگیری مطالبات موضوع بافت فرسوده شهر میانه مورد پیگیری و اقداماتی در این خصوص انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میانه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهردار و همچنین فرمانداری باید در خصوص حل مسائلی همچون از میان بردن بافت های فرسوده هماهنگی بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری میانه امکانات لازم برای اجرای چنین طرح هایی را ندارد که این مسئله باعث شده تا ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای این طرح پیشگام شود.

وی به برگزاری جلسات متعدد با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار میانه و همچنین کارشناسان مربوطه طی ماه های گذشته به منظور شروع فاز اول و توافق حاصله در مطالعه و امکان سنجی این طرح بزرگ و حیاتی اشاره کرد و افزود: این جلسات با حضور مسئول هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) برگزار و مقرر شد تا تمامی ارگان‌ها و دستگاهی ذیربط در اجرای طرح ساماندهی بافت فرسوده اطراف امامزاده اسماعیل(ع) میانه مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم میانه بر ضرورت بررسی دقیق مشکلات و آسیب شناسی معضلات مختلفی همچون اجتماعی و فرهنگی و همچنین اشتغال اهالی منطقه در اجرای طرح احیای بافت فرسوده در سطح شهر میانه اشاره کرد و افزود: بدون شک مشارکت دادن نخبگان و مهندسین بومی در اجرای این طرح در اولویت شرکت مادر تخصصی و ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی قرار خواهد گرفت.

فرمند همچنین از اخذ موافقت های لازم در خصوص شروع کارهای مطالعاتی توسط یک شرکت مادر تخصصی زیر نظر معاونت مسکن و شهرسازی پیرامون موضوع حاشیه نشینی میانه خبر داد و افزود:  این شرکت در حال حاضر در سطح کلانشهر تبریز هم فعال بود کار مطالعاتی انجام می دهد.

نماینده میانه تصریح کرد: بیش از ۵۰ سال است که پروژه احیای بافت فرسوده اطراف حرم امام زاده اسماعیل (ع) در شهر میانه بلاتکلیف مانده و مسئولین و متولیان امر از جمله شهرداری و شورای شهر در حل آن عاجز مانده اند، حال خانه هایی فرسوده که هر لحظه احتمال فروریختن آنها می رود علی رغم بخشیدن چهره زشت به شهر تبدیل به معضل لاینحل مدیریت شهری شده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمدباقر هنربر در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان میانه گفت: از این تعداد ۱۰ طرح با یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان اعتبار برای روستا‌های فاقد دهیاری و پنج طرح با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای روستا‌های عشایرنشین مصوب و تخصیص یافته که در حوزه راه و آب است.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرحها ۱۵ پروژه دیگر که پیشرفت بیش از ۶۰ درصد دارند با اعتبار ۲.۵ میلیارد تومان در حوزه‌های آب، راه، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن تکمیل خواهد شد.

فرماندار میانه با اشاره به لزوم تهیه سند توسعه متوازن استان، از ادارات خواست تا در کمترین زمان، در حوزه فعالیت خود، این سند را تهیه و به فرمانداری ارائه دهند.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اجرای طرح "تکام" به عنوان سند تحول بنیادی به منظور توانمند سازی مردم روستا و بهره مندی از ظرفیت روستاها گفت: اجرای این طرح در روستا‌های استان کاملا کاربردی، عملیاتی و میدانی است و نوع دخالت دستگاه‌های اجرایی در این طرح مردم پایه، بر مبنای این طرح خواهد بود.

محمد اسکندری با بیان اینکه برخی دهیاران فعالیت سنتی داشته اند و از وضعیت، امکانات و توانمندی‌های روستاهایشان بی اطلاع هستند افزود: دهیاران باید ضمن شناخت قابلیت‌های توسعه‌ای روستاها، طرح‌های جدید، ابتکاری و مفید ارائه دهند.

وی  افزود: در ۲۷ ماه اخیر نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به دهیاری‌های استان تزریق شده در حالی که از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ این مبلغ تنها هشت میلیارد تومان بود به همین دلیل نباید مبالغ به صورت راکد در حساب دهیاری‌ها بماند.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد