Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر گفت: انتظار می‌رود با ثبت ملی این جشنواره در تقویم رویدادهای فرهنگی هنری کشور موجبات استمرار هر چه پویاتر این حرکت و دلگرمی هنرمندان این عرصه را فراهم سازد. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ استانها کاشان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، مرتضی والی‌زاده در آئین اختتامیه جشنواره سراسری "تئاتر مهر" اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت ارشاد و مرکز هنرهای نمایشی آن وزارتخانه که متولی اصلی هنر تئاتر در کشور است با ثبت ملی این جشنواره در تقویم رویدادهای فرهنگی هنری کشور و نیز ثبت برند به نام شهر کاشان، موجبات استمرار هر چه پویاتر این حرکت و دلگرمی هنرمندان این عرصه را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد برگزاری سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خاطرنشان کرد: استقبال خوب تماشاگران و اقشار مختلف به ویژه نسل جوان از نمایش‌های اجرا شده در بخش‌های نمایشنامه‌خوانی، خیابانی و صحنه‌ای نشانگر نبوغ و رشد فرهنگی مردم منطقه و نیاز آنان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده و توجه مسئولان را به مطالبات اهالی تئاتر از جمله کمبود سالن‌های مناسب اجرا و امکانات و بودجه کافی به منظور تولید آثار گرانمایه و ارزشی و به روی صحنه بردن آنها توسط هنرمندان طلب می کند.

وی با اشاره به تأثیر جشنواره سراسری تئاتر مهر در شکوفایی این هنر در کاشان افزود: آثار و نمایش های راه یافته از کاشان نشانه‌ای از آثار مثبت جشنواره تئاتر مهر به شمار آمده و اجرای عمومی نمایش در طول سال که همان هدف غایی برپایی چنین جشنواره‌هایی است بیانگر این موضوع است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، ارتقای سطح کیفی نمایش‌ها در جشنواره سیزهم را امیدوارکننده خواند و متذکر شد: انتظار می رود این روند تداوم داشته باشد البته این امر علاوه بر حمایت مردم و مسئولان، آموزش مستمر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال را نیز طلب می‌کند چنان که گام‌های بلندی در این زمینه در جشنواره سیزدهم برداشته شد.

انتهای پیام/

R7845/P1357/S6,1369/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت

امین بسیم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: دو اثر تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی افزود: از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز حضور دارند.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

بسیم عنوان کرد: نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب‌الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزا عمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

وی خاطرنشان کرد: در بازبینی آثار برای پانزدهمین جشنواره چهار اثر از چهارمحال و بختیاری مورد بازبینی قرار گرفت که دو اثر از آثار به مرحله کشوری راه پیدا کرد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه‌ها در همایش استانی تئاتر بچه‌های مسجد شرکت کرده‌اند.

کد خبر 6087347

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم تئاتری از عباس جوانمرد در خانه هنرمندان ایران
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر