Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@08:18:42 GMT

انهدام 121 باند قاچاق کالا در همدان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۱۴۱۵

انهدام 121 باند قاچاق کالا در همدان

همدان- ایرنا- رئیس پلیس آگاهی استان همدان اظهار کرد: 121 باند قاچاق کالا و ارز از ابتدای سالجاری تا پایان آذر ماه در این استان شناسایی و منهدم شد که نست به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش را نشان می دهد.

سرهنگ رضا زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به 'اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال' پلیس آگاهی در راستای حمایت از تولید داخلی، عملیات ها و رزمایش های خود را برای برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز شدت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: قاچاق کالا از مهمترین عواملی است که موجب رکود واحدهای تولیدی و از بین رفتن فرصت های شغلی می شود.
وی بیان کرد: هر چند تلاش پلیس و نهادهای مسئول مقابله بی امان با قاچاقچیان است ولی مهمترین راهبرد برای کاهش کالای قاچاق در سطح عرضه، کاهش تقاضا است.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان تاکید کرد: خانواده باید بدانند که به خرید کالای قاچاق و فاقد مجوز، زمینه اشتغال فرزندان خود را سلب می کنند.
سرهنگ زارعی گفت: پلیس آگاهی همدان کارنامه درخشانی در برخورد با قاچاقچیان دارد به گونه ای که طبق آخرین ارزیابی ناجا از عملکرد 9 ماهه استانها، پلیس آگاهی همدان رتبه نخست و ممتاز کشور را کسب کرد.
وی افزود: میزان کشفیات کالا با حدود 30 درصد افزایش به یک هزار و 410 میلیارد ریال رسیده است در حالیکه این رقم در 9 ماهه سال گذشته یک هزار و 100 میلیارد ریال بود.
رئیس پلیس آگاهی استان همدان اضافه کرد: تعداد پرونده های مهم قاچاق کالا با ارزش بیش از یک میلیار ریال در سالجاری 100 درصد و مجموع پرونده ها هفت درصد رشد داشته است.
سرهنگ زارعی ادامه داد: پوشاک، لوازم خانگی و فرآورده های نفتی بیشترین حجم کشفیات پلیس آگاهی این استان را تشکیل می دهد.
وی بیان کرد: در همین ارتباط شمار دستگیر شدگان در سال جاری چهار درصد افزایش داشته است و بیشتر این افراد در رده سنی 25 تا 35 سال هستند.
وی افزود: بیشتر کالاهای کشف شده در این استان در مناطق غرب و جنوب کشور بارگیری شده و استان همدان در مسیر عبوری قاچاقچیان بوده و مقصد این کالاها نبوده است.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۱۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد

علی رحیمی‌آذر گفت: بر اساس گزارش ماموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط ۵۰۰ بوکس سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال از یک اتوبوس بین شهری، پرونده‌ای در این خصوص در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی اردبیل تشکیل شد.

او افزود: با توجه به محتویات پرونده و انجام تحقیقات لازم توسط شعبه و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز و فرد متخلف علاوه بر ضبط کالا به پرداخت چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل اظهار کرد: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

رحیمی آذر بیان کرد: تمامی واحد‌های تولیدی، خدماتی و توزیعی و اصناف در استان زیر ذره‌بین تعزیرات هستند و به صورت مداوم بر نحوه عملکرد آنها نظارت می‌شود.

او پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان، فرصت‌طلبان، سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

رحیمی آذر اضافه کرد: هموطنان می‌توانند گزارش‌های خود در رابطه با احتکار، قاچاق کالا، گرانفروشی و کم‌فروشی و عرضه کالا خارج از شبکه توزیع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند 
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند
  • باند سارقان کابل‌های مترو دستگیر شدند / ۱۵ فقره سرقت به ارزش ۱۰ میلیارد تومان
  • دستگیری باند قاچاقچیان احشام در دهلران
  • انهدام ۸ باند قاچاق مواد مخدر در کردستان
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد