Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@15:26:10 GMT

جشنواره فیلم فجر|تنگه ابوقریب درباره چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۲۰۷۴

ماجرای فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» چیست، این فیلم چه داستانی را به تصویر می‌کشد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهرام توکلی امسال نهمین ساخته بلند سینمایی‌اش را با داستانی دفاع مقدسی به سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر آورده است. اثری که «تنگه ابوقریب» نام دارد و تهیه‌کنندگی آن را سعید ملکان عهده دارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تنگه ابوقریب»، تنگه‌ای بسیار استراتژیک بود. اتفاقی که درباره آن فیلم ساخته شده‌ است، واقعه‌ای است در سال 67 در محدوده‌ای که عراق پیشروی می‌کرد و مناطق را از رزمندگان ایرانی پس می‌گرفت، آن اتفاق افتاد، در شرایطی که ایران به هیچ عنوان آمادگی دفاع نداشت.

 نیروهای ایرانی در آن بازده زمانی همه درگیر بودند، یکسری در شمال غرب درگیر بودند، یکسری دیگر در شلمچه و جزیره مجنون درگیر بودند. بچه‌های گردان عمار تازه از خط پدافندی برگشته بودند، به آنها مرخصی داده بودند تا برگردند تهران، چون بیشترشان بچه تهران بودند. این بچه‌ها حمام رفتند و آماده شدن و بلیط قطارشان را دریافت کردند. قطارهای اندیمشک معمولاً بعد از ظهر بر راه می‌افتد.

ساعت 10 -11 صبح اعلام کردند که عراق به  تنگه ابوغریب حمله کرده است و هیچ کسی را نداریم که برود جلوی آنها بایستد، می‌گویند که گردان عمار را بفرستید، اطلاع می‌دهند که گردان عمار آماده شده‌اند که بروند مرخصی. دستور می‌دهند که گردان عمار را برگردانید به تنگه ابوقریب. بچه‌های گردان عمار را برمی‌گردانند به پادگان دوکوهه سریع تجهیزات می‌دهند و با کامیون آنها را به خط می‌فرستند. از وقایع مهم آن روز می‌توان به شهادت غلامرضا صالحی قائم مقام لشکر 27 محمد رسول الله(ص) اشاره کرد که در تنگه ابوقریب روز 22 تیر شهید شد. «تنگه ابوقریب» اسم داستان رشادت‌ها و ایستادگی‌های بچه‌های گردان عمار است.

گفتنی است فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی با بازی جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، مهدی قربانی جدیدترین تولید سازمان هنری رسانه ای اوج است که برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. گفته می شود «تنگه ابوقریب» از نظر صحنه‌های اکشن و جنگی جزو آثار منحصر به فرد سینمای دفاع مقدس محسوب می شود.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیومرث عباسی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه ای اوج.

منبع:تسنیم

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است

وزیر کشور گفت: مسئولیت رسیدگی به کشتی پرتغالی توقیف شده توسط سپاه با قوه قضاییه است    احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده گفت: مسئول رسیدگی به این پرونده قوه قضاییه است و تخلفی که در این زمینه صورت گرفته از این مسیر باید حل و فصل شود.    کشتی MCS Aries روز 24 فروردین با هلی‌برن و تخلیه نیروهای ویژه دریایی سپاه SNS روی عرشه آن توقیف شد   وزیر کشور گفت: شبکه های بیگانه در این باره شایعات زیادی درست می‌کنند.   گفتنی است یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش انگلیس به توقیف کشتی اسرائیل توسط ایران: غیرقابل قبول و ناقض حقوق بین‌ الملل است کاخ سفید : ايران باید فورا کشتی توقیف شده را آزاد کند توقیف کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز (فیلم)

دیگر خبرها

  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • خروش دوباره آبشار فصلی در تنگه تاریخی زرانگوش + فیلم
  • (تصاویر) تنگه چاه‌کوه
  • حجم وحشتناک آب ورودی به تنگه زرانگوش در استان ایلام
  • عظمت آب ورودی به تنگه زرانگوش در ایلام
  • ببینید | حجم وحشتناک آب ورودی تنگه زرانگوش در ایلام