Web Analytics Made Easy - Statcounter

عاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان گفت: سیتان و بلوچستان سومین استان در کشور است که سرمایه گذاران خارجی را جذب کرده است که این سرمایه گذاران جهت ایجاد نیروگاه های ۱۰ مگاباتی در ۳۰ نقطه استان اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شستون، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ویژه شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان با حضچر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رئیس صنعت، معدن و تجارت استان، فرمانداران سه شهرستان و جمعی از مسیولین دستگاه های اجرایی صبح امروز دوشنبه 25 دی ماه سال جاری در سالن اجتماعات فرمانداری سراوان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به ابر بحرانی بودن آب در کشور گفت: با توجه به اینکه ۳ هزار روستا در استان با کمبود آب مواجه هستند و با تانکر آبرسانی می شود این موضوع در استان به ابر بحرانی تر نسبت به کل کشور است.

ابر بحرانی بودن کمبود آب در کشور
وی با اشاره به جلسات برگزار شده برای آمادگی مقابل تنش آبی و ایجاد تغییر الگوی کشت، و صدور کمتر مجوز کشت، گفت: باید مردم را به سمت شغل های مفید که کمتر با آب ارتباط داشته باشد سوق دهیم بنابر این در مرداد سال ۹۶ دو بازراچه مرزی جدید را در سراوان راه اندازی شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تأمین آب شرب ساکنین سراوان در اولویت شرکت آب است.
اشرفی با بیان اینکه باید با واقعیت کمبود آب کنار بیاییم، افزود: دو طرح مهم تأمین آب از طریق آب های ژرف و انتقال آب از دریای عمان در حال تصمیم گیری و سیاست گذاری است.
وی اضافه کرد: دو طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستابی طی دو هفته گذشته ابلاغ شده است که کارگروه های شهرستان با توجه به منابع اولیه، منابع آب و خاک، نیروی انسانی برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: نگاه امنیتی زمانی در منطقه حذف می شود که توسعه و عدالت با همدیگر مورد توجه قرار گیرد  و معیشت مردم ارتقاء داده شود.

جذب سرمایه گذار خارجی در حوزه انرژی ها تجدید ناپذیر
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به امنیت حاکم در سیستان و بلوچستان، امروز سومین استان در کشور به شمار می رود که سرمایه‌گذار خارجی در حوزه باد، خورشید و آفتاب که همان انرژش تجدید نا پذیر است را جذب کرد.
اشرفی با بیان اینکه سرمایه گذاران اعلام آمادگی کرده اند که نیروگاه های ۱۰ مگاباتی در ۳۰ نقطه استان، ایجاد کنند، گفت: بهترین فرصت است که از انرژی که خداوند در اختیار استان قرار داده است استفاده شود تا بتوان در بحث صادران انرژی سیاست گذاری شود.
وی اشتغال را اولویت اصلی کشور به ویژه سیستان و بلوچستان برشمرد که تمام تلاش و توجه خود را برای ایجاد اشتغال، حفظ اشتغال های موجود در مسیر توسعه و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی به کار خواهند گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت های به وجود آمده، ادامه داد: پروژه  فرآوری خرما عملیات اجرای آن در سراوان آغاز شده است، و امید می رود روند اجرایی دومین کارخانه فرآوری خرما در سراوان نیز آغاز شود که سرمایه گذاری آن توسط بنیاد برکت در این منطقه انجام شده است.
اشرفی گفت: درمان ناباروری روستاییان و پرداخت هزینه درمان، ایاب و ذهاب، بیمه تکمیلی روستاییان از دیگر تفاهم نامه هایی است که با بنیاد برکت منعقد شده است.
وی ناحیه صنعتی فرآوری خرما ‌و اتحادیه خرماکاران کشور با اولویت سیستان و بلوچستان را از دیگر برنامه ها برای ایجاد اشتغال متناوب در منطقه بیان کرد که توسط یکی از سه شهرستان سراوان، سیب و سوران و مهرستان جهت راه اندازی و ایجاد، پیگیری شود.

گلایه فرماندار سراوان از نگاه خطی مدیران استانی
درویش نارویی فرماندار سراوان در این نشست با اشاره به متفاوت بودن مزیت های موجود در شهرستان نسبت به دیگر نقاط کشور، مرز، کشاورزی و دامداری را از پتانسیل های مفید در این منطقه برشمرد و گفت: پرورش دام به ویژه شتر و توسعه گلخانه ها به ویژه به وجود آب در منطقه مک سوخته می تواند در ایجاد شغل مفید باشد و لازم است که سازمان آب بازنگری در رفتار خود نسبت به این منطقه ایجاد کند.
وی ضمن انتقاد از ایجاد نگاه امنیتی در این‌ منطقه با توجه به مرزی بودن شهرستان، افزود: منابع آبی دشت مک سوخته که پاکستان در حال برداشت آب است و ما باتوجه به نوع نگاه امنیتی مانع برداشت آب هستیم، می تواند در توسعه کشاورزی،زراعت، باغداری و دامداری به ویژه پرورش شتر باشد.
فرماندار سراوان از نگاه خطی مدیران استانی گلایه کرد که موجب ایجاد نارضایتی هایی شده است و با اشاره به عدم وجود بنگاه اقتصادی، اضافه کرد: بیشتر افراد جویای کار به سمت شغل های کاذب همچون قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر روی آورده اند، برای مردم چه کرده ایم و چه شغل مناسبی ایجاد کرده ایم؟
نارویی خاطر نشان کرد: در دولت دهم تعداد ۵۰ تا ۶۰ پروژه تعریف شده است اما پروژه هایی مانند گلخانه، سردخانه، مجتمع شن و ماسه به دلیل عدم صدور مجوز آب تعطیل شده اند، اگر آب نیست پس چرا آب در استان به مزایده گذاشته می شود.

فرماندار سوران: هیچ پروژه ای جهت کلنگ زنی در سوران وجود ندارد
عیسی زهی فرماندار سیب و سوران در این‌ جلسه با اشاره به اینکه هیچ پروژه ای بدون آب در هیچ جا امکان پذیر نیست، گفت: از پنج سال گذشته تا کنون هیچ گونه تخصیصی به سوران تعلق نگرفته است و در حال حاضر هیچ پروژه ای جهت کلنگ زنی در این شهرستان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در سوران ۲۱ واحد کوره آجر پزی وجود دارد که از این تعداد ۱۵ واحد فعال است، افزود: ۱۲ هزار تن ظرفیت سردخانه ای وجود دارد که به جز یک واحد که مشکل مالی دارد، بقیه فعال هستند.
فرماندار سیب و سوران ادامه داد: یک واحد بسته بندی گوشت وجود دارد که به دلیل مشکلات مالی با مشکل مواجه است.

انتهای پیام/ الف.د

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  سلامی گفت: در سال قبل، ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر تعهد اشتغال استان بود که تا امروز به حدود ۱۰۶ درصد محقق شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه تا پایان فروردین ماه دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط امکان ثبت اطلاعات شاغلان جدید را در سامانه رصد دارند، ادامه داد: کمیته امداد، صمت و بنیاد برکت بهترین عملکرد و بیشترین آمار ثبت در سامانه را داشته اند.
سلامی افزود: در خصوص راستی‌آزمایی اشتغال ثبت شده، سه مرحله نظارت اعم از نظارت‌های پیامکی، تلفنی و حضوری در حال انجام است و هرگونه انحراف شناسایی خواهد شد.
وی اظهار کرد: برنامه امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فراهم کردن زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان و ورود آنها به بازار کار است.
سلامی ادامه داد: وزارت متبوع سامانه جستجوی شغل را راه اندازی کرده است تا کارجو و کارفرما بدون واسطه نیاز خود را در بازار کار رفع کنند.

دیگر خبرها

  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • کدام نقطه ایران در روزهای اخیر باران بیشتری بارید؟
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • انسداد ۲۰ محور روستایی در شمال سیستان و بلوچستان براثر بارندگی های سیل آسا
  • سیستان و بلوچستان متعهد به ایجاد شغل برای بیش از ۴۱ هزار نفر شد
  • بارندگی مسیر گُشت به سراوان را بست