Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه ۲۰ کشور فردا سه‌شنبه در حالی برای بررسی وضعیت کره شمالی از طریق فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک در ونکوور حضور می‌یابند که چین به عنوان عامل کلیدی در حل بحران در این نشست غیبت دارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست ونکوور به میزبانی کانادا و ایالات متحده در حالی برگزار می‌شود که نشانه‌هایی از کاهش تنش حتی به صورت موقت در شبه جزیره کره مشهود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا دو کره برای نخستین بار در دو سال گذشته مذاکراتی را برگزار کردند و پیونگ یانگ نیز اعلام کرده در صورت مساعد بودن شرایط ورزشکاران خود را به المپیک زمستانی کره جنوبی اعزام می‌کند.

با این حال آمریکا و برخی کشور‌ها می‌گویند که جامعه بین‌الملل باید به دنبال راه‌هایی با هدف گسترش طیف تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ به دلیل انجام برنامه‌های اتمی کره شمالی باشد.

برایان بوک، مدیر سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا گفت: شواهدی مبنی بر کمپین اعمال فشار حداکثری از سوی ایالات متحده علیه کره شمالی وجود دارد و ما کاملا آن را احساس می‌کنیم.

وی در گفت‌وگوی خبری در واشنگتن اعلام کرد که وزرای امور خارجه ۲۰ کشور از جمله رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده به بررسی چگونگی تقویت امنیت دریایی در آب‌های اطراف کره شمالی به منظور رهگیری کشتی‌هایی که تلاش می‌کنند تحریم‌ها علیه این کشور را دور بزنند، می‌پردازند. همچنین این نشست با هدف بررسی متوقف کردن منابع مالی برای کره شمالی برگزار می‌شود.

نشست ونکوور در حالی برگزار می‌شود که چین به عنوان عامل مهم و تاثیرگذار بر کره شمالی غایب است.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست خبری گفت: برگزاری چنین نشست‌هایی که بدون حضور طرف‌های مهم شبه جزیره کره صورت می‌گیرد درحقیقت کمکی به یافتن راه حل مناسب درباره این مساله نمی‌کند.

کشور‌های دیگری که در این نشست حضور دارند ژاپن و کره جنوبی هستند که جز متحدان اصلی آمریکا علیه پیونگ یانگ محسوب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه

وزیر خارجه عربستان بر لزوم ایجاد آتش‌بس فوری در غزه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • آماده‌باش برای مواجهه با سیلاب در استان های شمالی کشور