Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سیدامید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پس از نشست با مدیران و بازدید از مجتمع شیمی بافت اظهار کرد: خوشبختانه شرایط عملیاتی و تولیدی این شرکت روند روبه رشدی داشته و می توان گفت با طرح توسعه ای جدیدی که مدیران این شرکت ارائه داده اند، ظرفیت اسمی تولید MTBE به عنوان یک محصول استراتژیک در منطقه افزون بر ظرفیت فعلی (۹۰ هزار تن) ۱۰۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: شرکت شیمی بافت به عنوان یک بخش خصوصی موفق توانسته قدم های مثبتی درمسیر تولید و توسعه بردارد.
وی درباره آخرین وضعیت این قطب صنعت پتروشیمی کشور از نظر میزان سرمایه گذاری، ظرفیت تولید و اشتغالزایی گفت: در حال حاضر ۲۷ طرح از صنایع میانی تا واحدهای خدماتی را در دست اجرا داریم که پیشرفت های آن بین ۱۰ تا ۹۰ درصد بوده و پیش بینی می شود که ظرف سه سال آینده به بهره برداری برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: طرح توسعه منطقه ویژه یکی دیگر از برنامه های این سازمان است که در حال حاضر به دنبال اخذ مجوزهای آن هستیم و در صورت تحقق برای واحدهای صنعتی بالادستی و میانی می توان گفت حدوداً بین ۶ تا ۸ میلیون تن ظرفیت جدید برای منطقه ایجاد خواهد شد.

شهیدی نیا با بیان این که بیش از ۶۰ طرح برای حوزه صنایع پایین دستی در بخش های مختلف مطالعه و امکان سنجی شده و آماده واگذاری به سرمایه گذاران است تأکید کرد: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعداد ۳۰ هزار شاغل مشغول به کار می باشند که با اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید، ظرف چند سال آینده این مقدار ۹ هزار شغل افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ادامه در پاسخ به پرسش نقش سازمان در
مدیریت بحران و پدافندغیرعامل در منطقه ویژه، گفت: سازمان منطقه ویژه به عنوان متولی این امور در یکی از مناطق مهم چهارگانه کشور طبق وظایفی که به آن محول گردیده عمل می کند و دراین راستا برنامه هایی نظیر برگزاری دوره های آموزشی ، طرح شناخت آسیب پذیری ها و تهدیدهای محیطی توسط شرکت ها و برگزاری مانور سراسری در سطح منطقه برای توانمندی شرکت ها و نیز تقویت نگاه مدیران به موضوع های پدافند غیرعامل است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی عصر روز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت‌) در جمع مدیران و مجریان طرح‌های پتروپالایش کنگان و پتروشیمی سروش، نگین و آلای مهستان، با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام «سال جهش تولید با مشارکت مردم» بیان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما تهیه «برنامه عملیاتی و پیگیری ویژه» برای تحقق شعار سال در صنعت بزرگ پتروشیمی است.

وی با تأکید بر پیگیری رئیس‌جمهور، معاون اول و وزیر نفت بر حمایت از سرمایه‌گذاران صنعت پتروشیمی تصریح کرد: خوشبختانه با قوانین و مشوق‌های موجود، بسیاری از مشکلاتی که در روند ساخت طرح‌ها موجود بود، کاهش یافته است و شاهد تسهیل و شتاب‌بخشی اجرای طرح‌های پتروشیمی که امسال و سال آینده عملیاتی می‌شوند، هستیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، بر حمایت قاطع شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف پتروشیمی تأکید کرد و از مجریان طرح‌های پتروشیمی خواست بهره‌گیری از توانمندی‌های شرکت‌ها و سازندگان داخلی را در دستور کار قرار دهند.

شاهمیرزایی افزود: همواره به هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی اعلام شده است که در کنار آن‌ها هستیم و نهایت همکاری و کمک در روند ساخت طرح‌ها را بر اساس دستورعمل‌ها و قوانین موجود خواهیم داشت.

وی رویکرد اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را ادامه روند حداکثر بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در اجرای پروژه‌ها دانست و بیان کرد: فعالیت‌های انجام‌شده از سوی واحدهای مختلف پتروپالایش کنگان می‌تواند الگوی مطلوبی در مسیر تکمیل زنجیره ارزش باشد.

شایان ذکر است در این نشست مدیران عامل شرکت‌های انتخاب کنگان، پیشگامان سیراف انرژی، ویستا انرژی ارغوان و سپهر کنگان نیز حضور داشتند و گزارشی از روند ساخت طرح‌های خود ارائه کردند.

کد خبر 6098463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی/جلوگیری از اعمال سلیقه‌های شخصی
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟