Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: به تازگی خبر کشته‌شدن فردی به نام سارو قهرمانی منتشر شده و عده‌ای مدعی‌اند که وی در جریان اعتراضات اخیر کشته شده؛ اما او کیست و واقعیتش چیست؟

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، پس از پایان یافتن اغتشاشات اخیر در هفته‌های گذشته، نحوه کشته‌شدن‌ و هویت فردی در سنندج در اثنای این اغتشاشات به مسئله برخی رسانه‌های بیگانه تبدیل شد و درباره آن حواشی به وجود آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌‌های بیگانه در این زمینه مدعی شدند که "سارو قهرمانی" شهروندی است که در حین اغتشاشات شهر سنندج بازداشت و پس از چند روز، جنازه وی که در آن آثار ضرب و شتم وجود داشته، به خانواده‌اش تحویل داده شده است. این رسانه‌ها همچنین ادعا کردند که "سارو قهرمانی" پیشتر به دلیل "هواداری از احزاب کُرد" بازداشت شده بود.

همزمان با تلاش رسانه‌های خارجی برای جعل هویت و نحوه کشته‌شدن این فرد، برخی در داخل کشور نیز که سابقه محکومیت امنیتی و هواداری از فتنه 88 را دارند، به حمایت از "سارو قهرمانی" پرداخته تا جایی که او را "شهید" و در تعبیر دیگر او را "کارگر ساده رستوران"، "پیک موتوری" و "آرام و محجوب" نامیدند.

سارو قهرمانی کیست؟

سارو قهرمانی متولد 1372  بوده که به دلیل ارتباط داشتن باگروهک‌ تروریستی کومله و تلاش برای ترور یک فرد در سال 91 توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت و طی مراحل قضایی به تحمل 5 سال حبس محکوم می‌شود اما به دلیل رافت اسلامی پس از گذراندن 2 سال از زندان آزاد می‌شود. آن طور که پدر "سارو" اعلام کرده، وی پس از آزادی دوباره به گروهک کومله پیوسته و اندکی بعد هم توسط همین گروهک به سلاح تجهیز شده است.

از سویی فرماندار سنندج درباره سوابق بزهکاری "قهرمانی" می‌گوید: "وی  دارای سوابق متعدد از جمله تهدید و ارعاب شهروندان و حمل سلاح غیر مجاز بوده است".

فیلم: پدر سارو قهرمانی از عضویت پسرش در گروهک تروریستی کومله می‌گوید

به گفته این مقام دولتی کشته شدن سارو قهرمانی در ناآرامی‌های اخیر، صحت ندارد، بلکه وی روز 4 دی ماه در یک پارکینگ‌ شهر سنندج اقدام به تهدید مسلحانه یکی از شهروندان می‌کند و دقایقی بعد از محل متواری می‌شود که در این ارتباط فرد تهدید شده از او نزد پلیس شکایت کرده و نهایتا سارو قهرمانی وقتی به همراه یکی از مرتبطین خود تحت تعقیب ماموران قرار می‌گیرد، بدون توجه به فرمان ایست ماموران سعی به فرار کرده و سپس به سمت ماموران تیراندازی می‌کند ولی در جریان درگیری با ماموران، کشته می‌شود که مستندات آن نیز وجود دارد.

پیش از این نیز، در یک مورد مشابه، برخی اکانت‌ها مخالف جمهوری اسلامی در فضای مجازی، یک عامل سرویس‌های بیگانه که همسرش نیز عضو رسمی گروهک تروریستی پژاک بوده را اقدامی عجیب، زندانی امنیتی معرفی کرده و توانستند هشتگی درباره وی را به ترند جهانی تبدیل کنند.

به تازگی تصاویری از سارو قهرمانی منتشر شده که نشان می‌دهد مسلح بوده و با خودروهایی که آرم گروهک تروریستی کومله روی آن حک شده، عکس یادگاری گرفته است.

در ذیل چند تصویر از سارو قهرمانی با حمل سلاح را مشاهده کنید:

 

منبع: تسنیم

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!

زی‌سان: از دو روز گذشته برخی از مهاجران افغان در پاریس در اعتراض به کشته شدن دو پناهجوی افغان دست به خشونت زدند. در حال حاضر حدود پنجاه هزار افغانستانی در فرانسه زندگی می‌کنند. این اعتراض در پی کشته شدن سه پناهجوی افغان رخ داد. 

قاتل برای پنهان کردن قتل دو افغان در خانه‌اش، آنجا را به آتش کشید

به گزارش زی‌سان؛ یک روز پس از تظاهرات خشونت‌آمیز در ارتباط به مرگ دو افغان در خانه‌ای در پاریس، پولیس فرانسه هنوز اطلاعاتی رسمی درباره این رویداد منتشر نکرده است.

روزنامه پاریزین به نقل منابع پلیس این احتمال را مطرح کرد که قاتل پس از کشتن آنها، برای پنهان کردن آثار جرم خانه را به آتش کشید.

پلیس و دادستانی تحقیقات خود را درباره این رویداد تکمیل نکرده‌اند، از این رو از ارایه اطلاعات رسمی خودداری کرده‌اند. با این حال، رسانه‌های فرانسوی، به نقل از منابعی در پولیس، احتمالات مختلفی را درباره مرگ آنها گزارش داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش زی‌سان، روزنامه پاریزین گزارش داد که پلیس فرانسه با کشف یک اسلحه و لباس‌های خونین در سطل زباله زیر زمین ساختمانی که این دو افغان به قتل رسیدند، تحقیقات خود را درباره قتل دو پناهجوی افغان آغاز کرده است.

به نقل از این روزنامه، بر اساس یک فرضیه، صاحب‌خانه دو مهمان خود را با گلوله کشته و برای پنهان کردن آثار جرم، خانه را به آتش کشیده است.

این روزنامه نوشت که شدت آتش‌سوزی و انفجار در ساختمان باعث شد تا قاتل از منزل هفتم ساختمان خود را پرت کند که بر اثر آن کشته شد.

پلیس پاریس هویت مقتولین را افغان اعلام کرده، اما درباره هویت قاتل جزئیاتی ارائه نداده است.

حدود ۲۰۰ افغان در مورد تحقیقات پلیس در ارتباط به این رویداد، تجمع برگزار کردند این تجمع در انتها از سوی افرادی به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور استفاده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

افغان‌های معترض مدعی‌اند که قاتل و مقتولان به دست فرد دیگری کشته‌شدند و بر تحقیقات بی‌طرفانه پلیس فرانسه تاکید کردند. به گفته آنها، علت مرگ این افراد می‌تواند عواملی دیگر از جمله نژادپرستی داشته باشد.

دو انجمن افغان‌ها در پاریس می‌گویند که به منظور بررسی و پیگری این رویداد جلساتی را با پلیس خواهند داشت. مسئولان این انجمن‌ها گفته‌اند که در صورت عدم دریافت گزارش مستند و کامل درباره این رویداد، تظاهرات در پاریس و شهر‌های دیگر به راه خواهند انداخت.

tags # اتباع افغان ، فرانسه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • واکنش عجیب و رازآلود همسر مهدی قایدی به شایعات اخیر؛ مخاطب ستاره معصومی کیست؟
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • اظهارات عجیب ده‌روسی درباره سردار آزمون | نمی خواستم او را در ترکیب بگذارم!
  • انکار عجیب یک قتل / قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • دو روایت عجیب از آدم‌ربایی ۱۰ میلیاردی
  • انکار عجیب یک قتل | قاتل می‌گوید مقتول زنده است
  • دستگیری شرور مسلح در خانی‌آباد
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!