Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: تاکتیک آمریکایی ترساندن جامعه بین‌المللی از تصمیمات یک دیوانه، تکراری و فاقد اثر بوده و هیئت حاکمه آمریکا به واسطه تصمیمات نابخردانه و اشتباهات مکرر در شرایط انزوای جهانی قرار گرفته است. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ بین الملل آسیای غربی سیاست خارجی نظرات

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه و هیئت همراه عصر امروز دوشنبه با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درخصوص آخرین تحولات منطقه و راهکارهای گسترش همکاری میان دو کشور با وی گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی در این دیدار با اشاره به دستاوردهای گسترده و پیروزی‌های میدانی سوریه که حاصل همراهی دولت و ملت این کشور در ایستادگی در برابر تروریست‌ها و حامیان آنهاست، اظهار داشت: اراده محکم ملت سوریه آینده این کشور را که پیروزی در همه عرصه‌ها و بازگشت به روزهای پرشکوه است تعیین خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آینده مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه صرفاً در عرصه رویارویی پرقدرت با گروههای تکفیری و اتکاء به قدرت مردمی مشخص خواهد شد و هیچیک از طرف‌ها نمی‌تواند به بهانه آتش بس، لزوم مبارزه با گروه‌های تروریستی را نادیده گرفته یا در مسیر اجرای آن مانع تراشی کند.

شمخانی با تاکید بر ضرورت پیگیری مسیر سیاسی و گفت‌وگوی با هدف تقویت حاکمیت دولت قانونی این کشور و افزایش اشراف بر تمام سرزمین سوریه افزود: هر اقدام سیاسی یا نظامی که با هدف قراردادن بخشی از سرزمین سوریه در اختیار گروه‌های تروریستی و یا اشغال خاک سوریه از سوی نیروهای خارجی انجام شود برخلاف منافع مردم و تهدیدی برای کشورهای منطقه بوده و محکوم به شکست است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یاداور شد:‌ قدرت، ابتکار عمل و تدبیر هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران در به شکست کشاندن راهبرد غربی-عبری- عربی برای بی ثبات سازی منطقه، موجب انفعال طرف مقابل و توسل به اقدامات غیرعقلایی و هیجانی علیه ایران شده است.

وی با اشاره به در هم تنیدگی مسائل جهان اسلام و ضرورت اتخاذ رویکرد همگرایی و همکاری کشورهای اسلامی در مقابل دشمنان مشترکی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ضربه به منافع راهبردی کشورهای اسلامی مانند امنیت و پیشرفت اقتصادی، اولویت اول کشورهایی است که خط ایجاد تفرقه، توسعه خصومت و ناامن سازی منطقه را پیگیری می‌کنند.

شمخانی با ابراز امیدواری از روند گسترش مناسبات میان دو کشور در عرصه‌های مختلف به ویژه در بخش‌های تجاری و اقتصادی تصریح کرد: بازگشت امنیت به سوریه فرصتی مهم برای توسعه و خدمت رسانی به مردم رنج دیده است و جمهوری اسلامی ایران از ارائه هیچ کمک و مشورتی در این خصوص دریغ نخواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهارات ترامپ در مورد پایان برجام و یا ایجاد تغییر در مفاد آن را صرفاً یک فضاسازی تبلیغاتی بدون پشتوانه در چارچوب راهبرد ایران هراسی و محروم سازی ایران از منافع اقتصادی برجام دانست و گفت: تاکتیک ترساندن جامعه بین‌المللی از تصمیمات یک دیوانه، تکراری و فاقد اثر بوده و هیئت حاکمه آمریکا به واسطه تصمیمات نابخردانه و اشتباهات مکرر در شرایط انزوای جهانی قرار گرفته است.

حموده یوسف صباغ رئیس مجلس سوریه مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه و مستشاری جمهوری اسلامی ایران به سوریه برای مقابله با تروریسم و دفاع از شهرها و روستاهای در معرض تهدید تاکید کرد: حضور غیر قانونی و متجاوزانه آمریکا در سوریه که آشکارا برای حمایت از عناصر تروریستی صورت پذیرفته، برخلاف اراده دولت و ملت سوریه بوده و قطعاً به باتلاقی مجدد برای ارتش متجاوز این کشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: مردم سوریه طی سال‌های مبارزه با تروریسم تکفیری پشتیبانی کاملی از دولت و ارتش به عمل آورده‌اند و از گسترش مناسبات همه جانبه با متحدینی که در دوران سخت در کنارشان بوده‌اند استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/

R1396/P36446/S8,90,95/CT1 واژه های کاربردی مرتبط آخرین تحولات سوریه امیر علی شمخانی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: با وجود ادعاهای مطرح شده ازسوی مقام‌های تل‌آویو طی روزهای اخیر مبنی بر اینکه به عملیات ایران پاسخ می‌دهند، اما واقعیتی که اکنون به‌صورت ملموس لمس کرده‌اند، این است که جمهوری‌اسلامی از توان راهبردی لازم برای پاسخ دادن به هر تهدیدی با هر کیفیتی برخوردار است.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در دمشق آغازکننده تنش‌ها بود، اظهارکرد: براساس قوانین بین‌المللی، کنسولگری جمهوری‌اسلامی، بخشی از خاک کشورمان محسوب می‌شود و حمله به آن، حق «دفاع مشروع» برای ایران به وجود می‌آورد.

محمود عباس‌زاده‌مشکینی با بیان اینکه آنها تعرض کردند و ما تلافی کردیم، افزود: آنها اکنون باید بدانند که هر تعرضی، پاسخ سنگین ایران را به دنبال خواهد داشت و جمهوری‌اسلامی تعرض به منافع ملی و امنیت ملی خود را برنمی‌تابد.

وی با تاکید بر اینکه اگر صهیونیست‌ها از عملیات «وعده صادق» درس عبرت نگیرند و به‌دنبال گسترش تنش‌ها باشند با واکنش گسترده ایران مواجه خواهند شد، ادامه داد: آنها به روشنی می‌دانند که این‌بار اگر یکی بزنند، صد برابر قوی‌تر پاسخ دریافت می‌کنند.

هشداری به آمریکایی‌ها

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس عنوان کرد: با وجود همه ادعاها و رجزخوانی‌های تل‌آویو، مقام‌های رژیم‌صهیونیستی به خوبی می‌دانند که توان رویارویی با ایران را ندارند. براین اساس تلاش دارند پای آمریکا را نیز به درگیری‌ها بکشند.

عباس‌زاده‌مشکینی با بیان اینکه به‌نظر می‌رسد دولت بایدن براساس محاسبه هزینه – فایده تمایلی به گسترش دامنه تنش‌های منطقه‌ای ندارد، ادامه داد: در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری هم مزید بر علت شده تا دولت بایدن تمایلی به دامن زدن به مناقشات منطقه‌ای نداشته باشد.

وی اظهارکرد: علاوه‌بر اینها آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند منافع و پایگاه‌های‌شان در سراسر منطقه کاملا در تیررس ماست و تجربه حمله مستقیم ایران به پایگاه «عین‌الاسد» را نیز دارند.

عباس‌زاده‌مشکینی تصریح کرد: با این وجود دولت آمریکا باید بداند که تل‌آویو اگر بخواهد تعرض دیگری به ایران انجام دهد، ما آن را به حساب آمریکایی‌ها می‌گذاریم، چراکه صهیونیست‌ها به تنهایی نه قدرت آن را دارند و نه جسارتش را.

آمادگی ایران برای همه تهدیدها

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس اظهارکرد: با وجود همه گمانه‌زنی‌ها، معتقدم محور عبری – غربی به سناریوی «آسیب زدن به منافع ایران در بلندمدت» رو خواهد آورد؛ رویکردی که همواره در دستور کار آنان بوده‌است.

عباس‌زاده‌مشکینی افزود: آنها اگر در نقطه‌ای نتوانسته‌اند به ایران آسیب بزنند، دلیل آن ناتوانی‌شان بوده‌است. بعید می‌دانم آمریکایی‌ها تمایل داشته باشند درگیری‌ها دامنه‌دار شود، چراکه افزایش سطح مناقشات در منطقه به ضررشان خواهد بود.

وی ادامه داد: با وجود این اما، باید همه سناریوهای مطرح را مدنظر قرار داد؛ کمااینکه نیروهای مسلح ایران از آمادگی لازم برای مقابله با انواع تهدیدها و سناریوها برخوردارند و در هر سطحی و با هر کیفیت و گستره‌ای آماده‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: عملیات «وعده صادق» را باید نقطه عطفی نه تنها در سطح منطقه، بلکه در جهان دانست، چراکه ایران ثابت کرد در عمل قدرت برتر منطقه است و از این پس در مناسبات جهانی به‌صورت پررنگ‌تری ایفای نقش خواهد کرد.

کد خبر 845033 برچسب‌ها ایران و اسرائیل سردار حاجی زاده - سپاه خبر ویژه سپاه قدس حمله ایران به اسرائیل رژيم صهيونيستى

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان:ناکارمدی سازمان ملل راهی جزتنبیه باقی نگذاشت
  • واکنش واعظی به ادعای مقام دولت رئیسی علیه روحانی
  • شورای عالی امنیت ملی در جایگاه تراز
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • تصمیمات غیرسازنده باعث افزایش تنش خواهد شد
  • این بار یکی بزنند، صد تا می‌ خورند | به آمریکایی‌ها هشدار می دهیم
  • امیرعبداللهیان در گفت وگو با وزیر امور خارجه ژاپن: مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در سوریه را حساب شده هدف قرار دادیم
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • نتایج آزمون‌های مرکز تایید صلاحیت ایران مورد پذیرش جامعه جهانی
  • ادعای رسانه های آمریکایی درباره برنامه اسرائیل برای پاسخ به ایران