Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- فرماند نیروی دریایی ارتش گفت: در روز‌های اول و دوم حادثه و درحالیکه بخش‌هایی از شناور در حریق نبود و به زعم ما امکان حضور کسانی در شناور برای امداد و نجات مهیا بود، بنده تصور کردم که شاید جرات رفتن به روی کشتی وجود ندارد و به همین خاطر به شرکت ملی نفت‌کش و سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد دادیم که کلاه‌سبز‌های نیروی دریایی آمادگی دارند بر روی عرشه شناور حاضر شوند و فقط باید تشریفات اعزام آن‌ها به چین فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماند نیروی دریایی ارتش گفت: در روز‌های اول و دوم حادثه و درحالیکه بخش‌هایی از شناور در حریق نبود و به زعم ما امکان حضور کسانی در شناور برای امداد و نجات مهیا بود، بنده تصور کردم که شاید جرات رفتن به روی کشتی وجود ندارد و به همین خاطر به شرکت ملی نفت‌کش و سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد دادیم که کلاه‌سبز‌های نیروی دریایی آمادگی دارند بر روی عرشه شناور حاضر شوند و فقط باید تشریفات اعزام آن‌ها به چین فراهم شود.
امیر دریادار «حسین خانزادی» پیرامون حادثه آتش‌سوزی و غرق‌شدن کشتی نفت‌کش ایرانی و عملکرد تکاوران نیروی دریایی ارتش در اعزام به چین، گفت: این حادثه دلخراش، بالغ بر ۸ هزار مایل دریایی دورتر از مرز‌های کشورمان اتفاق افتاد.
وی افزود: روز‌های اول حادثه، همه منتظر این بودیم که به محض اطفای حریق، امکان حضور تیم کنترل صدمات بر روی عرشه شناور وجود داشته باشد.
وقتی که ما از کلاه‌سبز‌ها برای حضور در چین درخواست کردیم، بیش از یک تیپ کلاه‌سبز، آمادگی حضور خود را به صورت داوطلبانه اعلام کردند که این برای خود من یک افتخار بود. ما سرباز این مملکت هستیم و آمادگی داریم در هر نقطه‌ای از جهان از مردم و منافع کشورمان دفاع کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه به طور طبیعی، اعزام یک نیروی نظامی به کشور دیگری دارای تشریفاتی است، گفت: ما زمانی که این پیشنهاد را اعلام کردیم حدود سه روز از سانحه گذشته بود. تشریفات اعزام این عزیزان با توجه به اینکه باید ویزا می‌گرفتند، با چالش‌هایی مواجه شد. آن‌ها گفتند «نظامی» را برای حضور در این عرصه نمی‌پذیرند. تمهیداتی پیش بینی شد که اعلام کنیم این عملکرد و کاری که می‌خواهد انجام شود در قالب نظامی نیست. به ما گفتند این عزیزان نباید با لباس تکاوری در صحنه حاضر شوند. با وجود اینکه لباس تکاور‌ها برای‌شان یک ارزش بزرگ است، این لباس را از تن درآورده و حاضر شدند با هر آنچه آن‌ها پوشش اعلام کنند، در صحنه حاضر شوند.
امیر خانزادی ادامه داد: من خودم شخصا با فرمانده نیروی دریایی چین مذاکره کردم. در روز سوم حادثه ساعت به وقت چین ۱۱ شب و به وقت ایران حدود ۵ بعدازظهر بود. به من اعلام کردند ساعت ۱۱ شب است و دسترسی نیست. تاکید کردم «دقایق برای ما خیلی مهم است و بعدا این حتما پشیمانی به دنبال خواهد داشت، هر طور شده پیدا کنید تا با او صحبت کنیم». فرمانده نیروی دریایی چین را ساعت ۱۱ شب پیدا و با ایشان صحبت کردند؛ به سرعت همکاری کردند و هماهنگی لازم را با ارتش چین به عمل آوردند، به نحوی که یک ساعت بعد نماینده ارتش چین در مرکز هدایت عملیات حاضر شد و اعلام کرد آمادگی دارد هر تجهیزاتی را که نیاز است در اختیار بگذارد.
وی گفت: فرآیند رفت و برگشت صدور ویزای چین برای کلاه‌سبز‌های نیروی دریایی کمی طولانی شد و ۲ تا ۳ روز طول کشید. همکاران من در روز هفتم وارد صحنه شدند و در روز هفتم با توجه به اینکه کشتی از سواحل چین دور شده و به سواحل ژاپن نزدیک شده بود، امکان اعزام به وسیله بالگرد به دلیل فاصله زیاد وجود نداشت. با سریع‌ترین شناوری که امکانش بود، تکاوران دریایی را به صحنه اعزام کردند و به محض آمادگی اعزام تکاوران به کشتی، انفجار مهیبی اتفاق افتاد و تمام عرشه را آتش فراگرفت و متاسفانه با اندوه زیاد در همان لحظات شاهد غرق شدن این شناور بودیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۳۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دریادار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه جشنواره خلیج فارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در خلیج فارس برقرار است، اظهار داشت: خلیج فارس محلی برای ایجاد وحدت بین کشورهای مسلمان منطقه با ایران اسلامی است.

وی افزود: ما طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس دارا هستیم و بیشترین جزایر راهبردی در این منطقه حساس قرار دارد، خلیج فارس، خلیج فارس بوده، هست و خواهد ماند و افتخار می‌کنیم در این خلیج فارس امنیت خوبی را برقرار می‌کنیم.

سپاه: اگر کشوری نفتکشی از ایران ببرد جبران خواهیم کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: روز خلیج فارس یعنی روزی که ما خلیج فارس را از دست امپریالیسمی که در منطقه حاضر بود (پرتغالی‌ها) آزاد کردیم، پرتغالی‌ها 127 سال در این منطقه بودند اما ما ماندیم و آنها رفتند.

وی تصریح کرد : ما در این خلیج فارس ماندگار هستیم انگیسی‌ها رفتند، آمریکایی‌ها هم خواهند رفت چرا که بیگانگان جایشان در این منطقه نیست، این منطقه تنها جای ما و کشورهای مسلمان منطقه خواهد بود.

.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند