Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:46:33 GMT

شیخ هاشم دورقی از علمای حامی جهاد با قوای روس بود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۳۸۸۴

شیخ هاشم دورقی از علمای حامی جهاد با قوای روس بود

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: اشخاصی را که در عالم تشیع خوش درخشیدند نمی‌توان انکار کرد و شواهد مبرهنی برای تاریخ هستند از جمله علمایی که جهاد با روس را در سالیان پیش حمایت کرد شیخ هاشم کعبی دورقی بود و این مسئله مهم تاریخی است. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شادگان، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد امروز در کنگره شیخ هاشم کعبی در شادگان اظهار داشت: هدف از این کنگره تبیین تاریخ منطقه، بزرگان علمی و ادبی منطقه است همچنین ما از تمام مسئولان مربوطه استانی می‌خواهیم که بیشتر به معرفی این بزرگان بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه معرفی بزرگان ادب و علم استان در معادلات استانی تاثیرگذار هستند، افزود: برخی‌ها می‌خواهند تاریخ را منحرف کنند پس می‌توان با معرفی این شخصیت‌ها توطئه‌های فرهنگی دشمن را نقش برآب کرد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشخاصی را که در عالم تشیع خوش درخشیدند نمی‌توان انکار کرد و شواهد مبرهنی برای تاریخ هستند، از جمله علمایی که جهاد با روس را در سالیان پیش حمایت کرد شیخ هاشم کعبی دورقی بود و این مسئله مهم تاریخی است که باید مطرح شود.

وی با بیان اینکه از دیرباز مردم خوزستان جلو دار تاخت و تاز و بیرون راندن دشمنان خارجی بودند تصریح کرد: مردم خوزستان در تمام تاریخ حب و علاقه خودمان را به وطن نشان داده‌اند.

عضو کمیسیون قضائی مجلس تاکید کرد: تنها گله ما از وجود تبعیض‌ها در عدم استفاده و بکارگیری از جوانان و نخبگان استان است و اگر کسی قصد کند که در ولایت‌مداری ما شبهه ایجاد کند تاریخ این منطقه پاسخگوی او خواهد بود.

وی درباره وضعیت اسف بار رودخانه شهرستان شادگان در خطاب به خبرنگاران گفت: شما خبرنگارانی که درحال فیلم‌برداری هستید از رودخانه تشنه شادگان نیز فیلم‌برداری کنید و وضع اسف بار این رودخانه را به تصویر بکشید.

ناصری‌نژاد ادامه داد: آقای استاندار، دولت در زمینه مهار ریزگرد نسبتا موفق عمل کرده است اما چرا  در زمینه کشاورزی و رساندن آب به کشاورزان شادگانی بی اهمیت است؟

وی تصریح کرد: تلاش کنید که آب به شادگانی که محصول کشت کرده‌اند برسد و اگر قرار بر رساندن آب نیست معوض کشت کشاورزان را لااقل پرداخت کنید مطرح کردن تاریخ گذشتگان ضروری است اما آنچه که ضروری‌تر است حفظ جامعه و تاریخ امروز است.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب،محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشور‌های غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه‌های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیرو‌های پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم. خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • چهره برتر سال ۱۴۰۲ هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری