Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@20:14:37 GMT

18هزار تن کشمش از گمرک ملاير صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۴۹۵۴

18هزار تن کشمش از گمرک ملاير صادر شد

خبرگزاري آريا - ملاير- ايرنا - سرپرست گمرک ملاير گفت: در 9 ماهه امسال حدود 18 هزار تن انواع کشمش از گمرک ملاير به کشورهاي هدف صادراتي در نقاط مختلف جهان صادر شده است.

نعمت فتحي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار کرد: ميزان صادرات کشمش در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با 18 هزارو 95 تن تفاوت زيادي ندارد و با توجه به سرمازدگي، کاهش چشمگيري در وزن خالص صادرات کشمش ملاير وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين ميزان کشمش به ارزش ريالي حدود 856 ميليارد ريال و ارزش دلاري حدود 26 ميليون دلار به کشورهاي هدف صادر شد.
وي ادامه داد: با توجه به کاهش ارزش صادراتي کشمش از 1600 دلار در سال 95 به 1200 دلار در سال جاري براي هر تن کشمش، ارزش دلاري و ريالي کشمش ملاير امسال در مقايسه با مدت مشابه حدود 10 درصد کاهش يافت.
فتحي کشورهاي اسپانيا، آلمان، لهستان، مجارستان، هند، روماني، اوکراين، ارمنستان، آذربايجان، بلاروس، بلغارستان، بلژيک، روسيه، سري لانکا، سنگاپور، عمان، قطر، امارات، اندونزي، بنگلادش، تاجيکستان، افغانستان، سوريه، سومالي، عراق، قزاقستان، کلمبيا و کويت را مقصدهاي صادراتي کشمش ملاير عنوان کرد.
وي حجم عمده صادرات کشمش ملاير را مربوط به کشمش تيزابي عنوان کرد و افزود: با توجه به اينکه امسال شاهد سرمازدگي باغ هاي انگور در اين شهرستان بوديم و توليد خيلي کم بود، اما صادرات ما نسبت به سال 95 که شاهد توليد بسيار خوب کشمش بوديم، از رشد خوبي برخوردار است.
سرپرست گمرک ملاير کاهش ارزش صادراتي هر تن کشمش را عمده ترين دليل کاهش دلاري و ريالي ميزان صادرات کشمش عنوان و بيان کرد: پيش بيني ما اين است که تا پايان امسال با توجه به کاهش تقاضا براي کشمش ترکيه، ميزان صادرات ما افزايش يابد و به صادرات سال 95 برسيم.
فتحي ادامه داد: در حال حاضر 25 شرکت صادراتي با گمرک ملاير همکاري مي کنند که از اين تعداد 15 شرکت در زمينه صادرات کشمش فعال هستند و صادرات کالاهاي خود را از طريق گمرک ملاير انجام مي دهند.
به گزارش ايرنا، سالانه حدود 38 هزار تن کشمش از ملاير به نقاط مختلف جهان صادر مي شود که از اين نظر 28 درصد صادرات کشمش کشور را به خود اختصاص داده است.
بيش از 44 هزار تن معادل 20 درصد از کشمش توليدي کشور در شهرستان ملاير توليد مي شود که با توجه به صادرات کشمش ملاير به حدود 34 کشور جهان، 25 درصد از ارزش دلاري صادرات کشمش کشور مختص اين شهرستان است.
همچنين سالانه بيش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک ملاير به ساير نقاط جهان صادر مي شود.
ملاير در 75 کيلومتري جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۴۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد