Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: استان گلستان چهار هزار و ۳۲۰ مورد در طرح کارورزی تعهد دارد که تاکنون ۶۱۳ مورد محقق شده که ۱۴ درصد از تعهد ما بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مازندرانی ظهر دوشنبه در حاشیه ششمین کارگروه اشتغال سرمایه گذاران استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعهد استان گلستان اجرای چهار هزار و ۳۲۰ طرح کارورزی بوده که تاکنون ۶۱۳ طرح محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که این عدد ۱۴ درصد از تعهد ما بوده، ادامه داد: مشکل این طرح حمایت نکردن وزارتخانه است زیرا نگرانیم که دولت نتواند حقوق کارورزان را بپردازد ولی از لحاظ عملکردی در کارورزی در رتبه اول کشور هستیم.

مازندرانی در خصوص طرح های اشتغالزا گفت: اکثر فرمانداری ها و دستگاه ها طرح های اشباع شده را معرفی می کنند، باید شرکت های پشتیبان را پیگری کنیم و در هر شهرستان یک شرکت وجود داشته باشد.

وی وظیفه این شرکت ها را شناسایی افراد زیر مجموعه خود دانست و گفت: به طور مثال در زمینه تولید گیاهی، کشاورزان و افرادی که زمین کوچک دارند، شناسایی و مسائل لازمه به آن ها گفته شود.

مازندرانی بیان کرد: ما وام را به شرکت پشتیبانی می دهیم و آنها وام و امکانات را در اختیار زیر مجموعه قرار می دهند و پشتیبانی هم با خود آن ها است.

ایجاد هزار و ۵۴۵ شغل تعهد دستگاه های اجرایی گلستان است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این که باید ظرفیت هر روستا شناسایی شود، ادامه داد: در خصوص بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶، چند کارگروه و کمیته تشکیل شد و از ادارات و سازمان ها خواستیم طرح های خود را معرفی کنند.

مازندرانی افزود: جهاد سازندگی ۲۴ طرح، دانشگاه علوم پزشکی ۱۵ طرح، میراث فرهنگی ۱۳ طرح، صنعت و معدن ۱۱ طرح، آموزش و پرورش دو طرح، تعاون، کار و خدمات اجتماعی، نوسازی مدارس و ارتباطات و فناوری اطلاعات هم هر کدام یک طرح معرفی کردند و تعهد اشتغال آنها هزار و ۵۴۵ عدد است.

وی با بیان این که در خصوص طرح های بالای پنج میلیارد تومان باید تصمیم گیری شود، عنوان کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی، صنایع دستی، شیلات، دامپروری، خدمات ورزشی، فرآورده های لبنی، فرآورده محصولات دامی، گردشگری، خدمات فنی و مهندسی کشاورزی و فناوری اطلاعات. رسته های اولویت دار برنامه اشتغال فراگیر هستند.

وی گفت: تمام طرح ها باید در سامانه کارا ثبت شود و این سامانه دارای دو قسمت تسهیلات اشتغال فراگیر و تسهیلات روستایی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی

سید مجتبی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی خبر داد و اظهار کرد: شهرستان آزادشهر ۴۵ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که تا کنون در ۴۲ روستای آن طرح هادی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه شاخص اجرای طرح هادی شهرستان آزادشهر ۱۲ درصد از میانگین استانی و ۱۹ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۵ پروژه عمرانی در ۴۶ روستا اجرایی شد که نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر گفت: در سال‌جاری میزان اعتبارات جهت اجرای طرح هادی مبلغ هفت میلیارد تومان برای روستاهای شهرستان مصوب شده است.

وی افزود: طی دو سال گذشته با مشارکت دهیاران روستاها، ۴۵ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت در ۲۱ روستای شهرستان از محل اعتبارات قیر بنیاد اجرا شده است.

حسینی اظهار کرد: در سفر نخست ریاست جمهوری به استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح هادی در ۶ روستا مصوب و تخصیص داده شد و در سفر دوم هم یک میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در ۲ روستا تخصیص داده شده است.

کد خبر 6095311

دیگر خبرها

  • بیش از ۹۰ درصد از درخواست‌های مردم در حوزه اشتغال است
  • اجرای ۸۰ برنامه توسط کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) در گلستان
  • اجرای ۲۲۸ برنامه همزمان با هفته هلال احمر در گلستان
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • (عکس) کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در استان لرستان
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی