Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر رئیس جمهور ضمن تکذیب انتساب این جمله به رئیس جمهور که "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" تاکید کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) از مسلمات قطعی تشیع است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در این اطلاعیه از اصحاب رسانه، سیاسیون، تریبون‌داران، خطبا و خصوصا علمای ارجمند و فضلا ی محترم درخواست شده تا پیش از آنکه مطالب تحریف شده و بعضا هدفمند برخی چهره های سیاسی در رسانه ها را ملاک قضاوت و نقد قرار دهند؛ به اصل جملات بیان شده از سوی رئیس جمهور رجوع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن اطلاعیه دفتر رییس جمهور که روز دوشنبه منتشر شد، به این شرح است:

بسم‌ الله الرحمن الرحیم

در پی برخی حاشیه‌سازی‌ها پیرامون سخنرانی ریاست محترم جمهوری در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی (مورخ 18 دی ماه سال 96) به اطلاع می‌رساند: مطالبی همچون «قابل نقد بودن معصومین علیهم‌السلام» که با تقطیع و تحریف هدفمند جملات رئیس‌جمهور، ابتدائاً از سوی یک چهره سیاسی بیان شد و متاسفانه زمینه ساز قضاوت و موضع‌گیری گروهی از رسانه‌ها، اشخاص و برخی تشکل‌های حوزوی گردید؛ کاملاً کذب است و از جمله، به هیچ عنوان عبارت "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" نه در سخنان ایشان وجود داشته و نه از آن قابل استنباط می باشد.

بدیهی است باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و معصومین علیهم السلام از مسلمات قطعی مذهب تشیع است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در بخشی از سخنرانی مورد نظر به وضوح از ضرورت تحمل نقد در حکومت سخن می‌گویند و به عنوان شاهد مثال تاکید می‌کنند که حتی در دوره حکومت معصومین علیهم‌السلام هم آن بزرگواران به مردم اجازه می‌دادند نظرات و نقدهای خود را مطرح کنند.

این نکته بیانگر سعه صدر، بزرگواری و تحمل در مشی حکمرانی معصومین و پذیرش نقد مردم و اظهارنظر آنها نسبت به اجزای حاکمیت و نه معصوم(ع) است.

این جملات علاوه بر اینکه قرائن تاریخی، فقهی و کلامی بسیاری دارد، به معنای قابل نقد بودن معصومین (ع) نبوده و این گونه نیز قابل استنباط نیست.

از اصحاب رسانه، سیاسیون، تریبون‌داران، خطبا و خصوصا علمای ارجمند و فضلای محترم حوزوی انتظار می‌رود پیش از آنکه مطالب تحریف شده و بعضا هدفمند برخی چهره های سیاسی در رسانه ها را ملاک قضاوت و نقد قرار دهند؛ به اصل جملات بیان شده از سوی رئیس جمهور رجوع فرمایند که پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) فرمود: «انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق»

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۵۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند

به گزارش صدای ایران به نقل از فرارو به نقل از سایت شیعت‌نیوز پاکستان، همسر رئیس جمهور ایران گفت: خداوند هرگز کسانی را که سکوت کرده‌اند را نمی‌بخشد، سکوت آنها بدتر از جنایتی است که در فلسطین رخ می‌دهد.

خانم علم الهدی افزود: آنچه در غزه در حال وقوع است در جهان بی سابقه است. اما ما به مادران و خواهرانمان افتخار می‌کنیم که با این همه ساکت نمی‌نشینند و با اسرائیل می‌جنگند.

وی افزود: نه تنها زنان غزه، بلکه روزنامه نگاران و پزشکان نیز داوطلبانه در غزه حضور دارند.

همسر رئیس جمهور ایران اظهار کرد: در مورد زنان غزه تصور می‌شود که آنها ترس دارند، اما زنان فلسطینی در مقابل نسب کشی اسرائیل بی‌باک هستند. اسرائیل خود را پیرو حضرت موسی می‌داند، اما در واقع از پیروان فرعون هستند.

جمیله علم الهدی با اشاره به اخباری که رسانه‌های غربی درباره برخورد بد با زنان ایرانی منتشر می‌کنند، گفت: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را خودشان ببینند.

وی در ادامه گفت که بسیار خوشحالم که به پاکستان سفر کرده ام، قبل از اینکه به پاکستان بیایم، فکرم در مورد پاکستان مثبت بود، اما بعد از آمدن به اینجا، فکرم مثبت‌تر شد

دیگر خبرها

  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاوردهای اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت/ استقبال پر شور ملت پاکستان
  • سفر رئیس‌جمهور ایران به پاکستان دستاورد‌های اجتماعی، سیاسی و منطقه‌ای داشت
  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است