Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جهاد دانشگاهی هنر گفت: اگر در مراکز پیش‌دبستانی و مهدهای کودک، مربیان کاردان و هنرشناس حضور داشته باشند که بتوانند با استفاده از قابلیت‌های هنر، روحیه خلاقیت، نوآوری و کار گروهی را در کودکان ایجاد و استعدادهای آنان را شناسایی و شکوفا کنند، تحول بزرگی در نظام تعلیم و تربیت کشور ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، بهزاد رشیدی با اعلام این مطلب، گفت: مراکز آموزش پیش دبستانی و مهدهای کودک، بعد از خانواده، اولین مرحله و در حقیقت سنگ بنای فرآیند آموزش و پرورش کودکان ایرانی هستند که باید با حضور مربیان کارآزموده و متخصص، آغازی برای شکوفایی استعدادها و ایجاد روحیه خلاقانه و نوآورانه در کودکان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت وجود مربیان هنر در مهدهای کودک‌، گفت: متاسفانه آموزش هنر در مراکز پیش دبستان و مهدهای کودک عمدتا توسط همان مربی عمومی کودک انجام می‌گیرد. درحالی‌که این مربی هیچ‌گونه آموزشی جهت آموزش هنر، ایده پردازی، خلاقیت و کار تیمی ندیده و ممکن است حداقل آشنایی با رشته‌های هنری و قابلیت‌های بالای هر یک از آنها را نداشته باشد.

رییس جهاد دانشگاهی هنر تصریح کرد: امروزه اهمیت و ضرورت وجود مربیان آشنا با هنر و قابلیت‌ها و مفاهیم آن بیش از هر زمانی احساس می‌شود و دوره‌ای که بتوان در قالب آن "مربی هنر کودک" تربیت کرد، بسیار ضروری است.

رشیدی با تشریح تجارب موفق کشورهای پیشرفته در به‌کارگیری قابلیت‌های هنر در تعلیم و تربیت کودکان، افزود: یافته‌های علوم تربیتی نشان می‌دهد، سال‌های پیش از دبستان در رشد و شکوفایی قابلیت‌ها و خلاقیت‌های فردی و تربیت درست کودکان نقشی مهم دارد و سیاستگذاران آموزش، معمولا روی آموزش مهارت‌های پیش‌دبستانی و دبستان تاکید زیادی دارند و همواره هنر را بستری مناسب برای پرورش واقعی کودکان بر می‌شمارند.

وی گفت: بر اساس همین ضرورت‌ها، جهاد دانشگاهی هنر برای اولین بار در کشور دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک را تدوین کرده و برای کمک به نظام آموزشی مراکز پیش از دبستان و مهدهای کودک، این دوره آموزشی را برای دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت در این مراکز برگزار می‌کند.

رشیدی با تشریح فعالیت‌های این واحد در خصوص آموزش تربیت مربی هنر کودک، گفت: این واحد در حال حاضر  حدود 250 نفر از جوانان علاقه‌مند را تحت آموزش این دوره‌ها قرار داده و در مرکز آموزش‌های تخصصی کاربردی هنر و دیگر مراکز آموزشی همکار این واحد این دوره را برگزار می‌کند.

رییس جهاد دانشگاهی هنر، آشنایی با شیوه‌های تجزیه و تحلیل نقاشی کودکان، آشنایی با شیوه‌های پرورش خلاقیت کودکان، آموزش چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان و آشنایی با مباحث هنر مدرن و هنر کودکان و نمایش خلاق را از جمله اهداف این دوره آموزشی برشمرد و ادامه داد: بازی‌های رنگین و انواع تکنیک‌های نقاشی، تجزیه و تحلیل نقاشی کودکان، مباحث روانشناسی رشد کودکان، راه‌ها و روش‌های هنر خلاق کودک و پرورش خلاقیت هنری کودکان و آشنایی با نمایش خلاق کودکان از جمله سرفصل‌های اصلی دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک است.

وی گفت: فراگیران با شرکت در دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک می‌توانند در مدارس، مهدهای کودک و سایر مراکز تربیتی از جمله خانه‌های کودک، فرهنگسراها، سرای محله‌ها و آتلیه‌های هنری به آموزش مباحث هنر کودکان و پرورش مهارت‌های خلاقانه و کار گروهی به کودکان بپردازند.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، رشیدی تاکید کرد: رویکرد دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی هنر رفع نیازهای جامعه و اشتغالزایی جوانان، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌ها است و در دوره آموزشی تربیت مربی هنر کودک تلاش می‌شود مربیانی کارآزموده، ماهر و آشنا به قابلیت‌های بالای هنر در پرورش و تربیت کودکان آماده و مهیا شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند

      به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  ششمین دوره جامع مجازی تربیت مربی معارفی برهان ویژه طلاب، دانشجویان و فعالان عرصه های فرهنگی و تربیت نسل جوان و نوجوان با ارائه برترین اساتید کشوری به صورت مجازی توسط مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.   موضوعات آموزشی در این دوره شامل تربیت جنسی، سواد رسانه‌ای، روانشناسی نوجوان، معارف کاربردی، شبهه‌شناسی، ارتباط مؤثر، الزامات تربیت دختران، مهارت تفکر و تصمیم‌گیری، نقش تغذیه در تربیت، برنامه‌ریزی فعالیت‌های تربیتی و تربیت توحیدی می‌شود.   ۲۰ استاد برجسته کشوری همچون حجت‌الاسلام پناهیان، حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه، استاد اصغر طاهرزاده، حجت‌الاسلام وکیلی، دکتر سید بشیر حسینی، حجت‌الاسلام آذربایجانی، خانم دکتر علاسوند، خانم دکتر نیلچی زاده، حجت‌الاسلام ابراهیمی، میثم نیلی، دکتر عزیز خانی، دکتر باغگلی، حجت‌الاسلام مسلم داوودنژاد، دکتر حبشی، دکتر جلیل معماریانی، دکتر عزیزی، حجت‌الاسلام نظافت، حجت‌الاسلام سوزنچی و حاج حسین یکتا هستند.   این دوره شامل ۴۴ ساعت فیلم آموزشی اختصاصی با محوریت توانمندسازی معرفتی-مهارتی مخاطبان است که به‌صورت مجازی، محتوای آن در فرآیند کامل آموزش و ارزیابی در سامانه آموزش مجازی موسسه جوانان آستان قدس رضوی قرار گرفته است.   مخاطبان با شرکت در دوره و کسب امتیازات لازم می توانند از مزایایی همچون گواهینامه رسمی مؤسسه‌ جوانان، اردوی تکمیلی ویژه برگزیدگان در مشهد مقدس و بن خرید محصولات فرهنگی به‌علاوه هدایای متبرک بهره‌مند بشوند.   از ویژگی‌های این دوره محتوای کاربردی و مهارتی، آفلاین بودن دوره، همراهی پشتیبان در طول دوره، نسخه توامان اپلیکیشن و وب، لایو با اساتید دوره، اعطای گواهی‌نامه اردوی تکمیلی ویژه برگزیدگان در مشهد، رقابتی و تعاملی و دعوت به همکاری منتخبان در شبکه مربیان است.   هزینه اصلی این دوره مجازی تربیت مربی ۶۰۰ هزار تومان است اما با حمایت مؤسسه‌ جوانان آستان قدس رضوی، شرکت‌کنندگان فقط ۱۵۰ هزار تومان از آن را پرداخت می کنند.   علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام و شرکت در این دوره ، از طریق درگاه اینترنتی Morabi.javanan.org اقدام بکنند.

 

دیگر خبرها

  • موسسه جوانان آستان قدس رضوی، دوره جامع تربیت مربی برگزار می کند
  • شماره تلفن بهترین معلم خصوصی اول دبستان
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب
  • آغاز ثبت‌نام ترم تابستان دوره‌های مرکز آموزش هنر جهاد دانشگاهی تهران
  • پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی بیش از ۹۷ درصد است
  • تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم
  • برگزاری طرح عفاف و حجاب «طوبی»؛ تربیت مربی عفاف و حجاب