Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش این روزنامه، پس از صد روز از تصدی دولت دوّم روحانی، به پیروی از او مدیران استانی‌اش نیز درصدد پاسخگویی به مردم شدند.
در این خصوص پس از استاندار آذربایجان‌شرقی که در صدا و سیمای استان حضور یافته و گزارشی صد روزه از عملکردش ارائه نمود، رحیم شهرتی‌فر - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز با حضور در تحریریه سرخاب ضمن گزارش صد روزه از اقدامات مجموعه مسئولیت‌های خود، به سوالات تحریریه نیز پاسخ گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر این که اصلاح امور «تدریجی» است، افزود: ما باید به دستگاه‌های مسئول و همچنین عموم مردم، موارد و مشکلات مختلف را بگوییم تا متوجه باشند که در چه مواردی باید اقدامات راهگشا انجام شود که وضعیت بهتر از وضع فعلی شود. وی گفت: در برخی مواقع با افرادی مواجه هستیم که یا به تغییر اعتقادی ندارند و یا تعجیل دارند تا هر چه زودتر تغییری انجام بشود و حال آن که اصلاح امور، تدریجی است. اما تدریجی به معنای لاک‌پشتی نیست. تدریجی به معنای با برنامه بودن است که زمان ابتدا و انتهای انجام عملی مشخص هست و در برنامه‌ریزی عامل زمان مهم است و البته با روش‌های قانونی و بدون خشونت.
شهرتی‌فر با تاکید به بنای سنت حسنه رییس جمهوری در گزارش صد روزه به مردم گفت: البته مسئولین سطوح پایین مدیریتی، باید گزارش روزمره بدهند نه صد روزه. ما مدیران سطوح پایین نباید گزارشات خود را جمع کنیم تا صد روز شود و بعد ارائه دهیم. او افزود: در سطح مدیریتی استان اهم وظیفه ما نظارت، پیگیری و هماهنگی بوده و مجری مستقلی نیستیم. ما باید رصد کنیم تا سازمان‌های مسئول وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و همچنین مشکلات مردم را باید به خوبی رصد و شفاف‌سازی نماییم.
این استاد تاریخ دانشگاه در خصوص مراقبت مردم و مسئولین از عدم تحریف تاریخ و شیطنت‌های برخی مطبوعات نیز گفت: وقتی بنده دیدم که روزنامه ایران مقاله‌ای جهت دار، غیر علمی و تحریک کننده منتشر نموده است، اولین نفری بودم که نسبت به آن واکنش نشان دادم. دیگر این مسئله به گزارش صد روزه ارتباطی ندارد. در قضیه مقاله «آذربایجان، ایران کوچک» به جایی شکایت نکردیم، اما با مدیر مسئول روزنامه مزبور تماس گرفته و اعتراض خود را به غیرعلمی و نادرستی مقاله فوق ابراز داشتم. در این مقاله نوشته شده بود که در قدیم غرب و شمال و قسمت عمده آذربایجان مرکز ارامنه بوده است. در حالی که لااقل بنده دانش آموخته تاریخ هستم و عرض کردم که این موضوع، واقعیت تاریخی ندارد. چرا که آذربایجان ماد کوچک بود و در آذربایجان ارامنه ساکن نبودند و در آن سوی ماد کوچک که حومه دریاچه وان تا دریاچه سیاه بود، تمدنی وجود داشت که آبا و اجداد ارامنه بودند که بعد از جابجایی قومی، به ایروان رفتند و البته ایروان قبل از آن یک شهر شیعه نشین بود. ارامنه در شهرهای مختف ساکن شدند، کما این که طبیعی است که ادیان و اقوام مختلف در شهرهای مختلف ساکن شوند. وی تاکید کرد: ما در حوزه سیاسی به این نوشته عکس العمل نشان دادیم و به مردم هم اطلاع‌رسانی کردیم تا متوجه باشند که اگر این مطلب برای آنها باعث دلخوری باشد، مسئولین امر قبل از شما عکس‌العمل نشان خواهند دادند و انتظار داریم که هر کسی در چنین مواردی اطلاعاتی دارد، حتما قلمفرسایی کند تا تحریف تاریخ اتفاق نیافتد.
شهرتی‌فر در بخش دیگر گزارشش به مسایل پیش آمده در جریان بازی فوتبال تراکتورسازی و پرسپولیس پرداخت و گفت: ما در آن بازی، شعارهای غیر اخلاقی و وحدت‌شکن مشاهده کردیم و بلافاصله عکس‌العمل اعتراضی نشان دادیم.
این مقام مسئول در ارتباط با اولویت‌های مدیریتی استان نیز گفت: به تبع سیاست‌های دولت، اولویت استان نیز اقتصادی است، شهرتی‌فر ادامه داد: برنامه‌ریزی برای اشتغال و رفع بیکاری و بازگشت رونق اقتصادی اولویت اول استان است و البته ضروری‌ترین پیش زمینه برای تحقق این موضوعات امنیت است. امنیت در هر سطحی لطمه ببیند سرمایه‌گذاری را دچار تردید می‌کند. چرا که سرمایه گذار اشتیاق دارد که در جاهایی امن سرمایه‌گذاری کند و معمولا فرار سرمایه هم در مناطق ناامن اتفاق می‌افتد و سعی ما در این است که هم امنیت واقعی و هم احساس امنیت را بوجود آوریم، به خصوص که ایام پیش رو مقارن با برنامه‌های مربوط به تبریز 2018 و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است و باید سعی کنیم با معرفی تبریز زمینه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری را تقویت کنیم، چرا که گردشگر به منطقه امن مراجعه می‌کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به کاهش جرایم مهم در استان اشاره کرد و ادامه داد: در بسیاری از جرایم مهم، استان ما تا 8درصد کاهش داشته است که این حکایت از برنامه‌ریزی مسئولین است که به فرض ما در کمپ‌های تهیه شده، 600 نفر کارتن خواب را نگه‌داری می کنیم و به آنها حرفه یاد داده و به ترک اعتیاد آنها کمک می‌کنیم. این موارد باعث شده که در سطح شهر معتاد متجاهر نداشته باشیم و از قِبَل آن هم آمار سرقت هم کاهش یافته است.
شهرتی فر با اشاره به بحث مشارکت‌های مردمی و توسعه سیاسی گفت: در استان آذربایجان‌شرقی 630 NGO وجود دارد. بدون شک ما مسئولین استانی دنبال موسسات فرهنگی، هنری، علمی، درمانی، زیست محیطی، عام المنفعه و.. هستیم تا کارهای اساسی را به آنها واگذار کنیم و حتی در بخش تبریز 2018 در جلسه‎ای از موسسات فرهنگی خواستم که قدم جلو بگذارند.
وی به تعداد شعب احزاب و تشکل‌ها در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان آذربایجان‌شرقی 22 شاخه احزاب استانی (شعبه) فعال هستند، 43 تشکل حزبی محلی هم حضور دارند و اقدامات اولیه برای تشکیل خانه احزاب در استان آذربایجان شرقی انجام گرفته است ضمن آن که 11 درصد افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری نسبت به سال 92 وجود داشت و از دیگر نکات قابل توجه در تبریز این است که مردم در انتخابات شورا و مجلس به لیست‌ها رای دادند که البته اگر از نتایج این لیست‌ها و چه از آن بیرون آمد صرف‌نظر کنیم، بهرحال انتخابات نشان داد که مردم با جهت گیری رای دادند.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اغتشاشات هفته گذشته در برخی شهرهای کوچک کشور من جمله شهرستان مراغه و همچنین عدم وجود مسئله‌ای حاد در تبریز و سایر شهرهای استان نیز گفت: مسلما در آن حادثه مردم مراغه اعتراض نکردند و صرفا معترضین کمی به جلو فرمانداری آمدند. نمی شود این عدّه کوچک را به کل شهرستان مراغه که دوّمین شهر استان، به لحاظ وسعت و جمعیت است دلالت داد. به اعتقاد من اگر قبل از شکل‌گیری تجمع، مسئولین محلی با معترضین صحبت می‌کردند تجمع به آن معنی که قلمداد شد نیز اتفاق نمی‌افتاد.
شهرتی‌فر به سابقه تاریخی و آگاهی مردم تبریز نیز تاکید کرد و گفت: بهرحال تجربه تاریخی مردم تبریز بیش از سایر شهرهای ایران است. مردم تبریز می‌دانند که صدمات ناشی از این گونه اتفاقات بعدها بیشتر می‌شود. بحث مهم‌تر این که وقتی مردم به راحتی بتوانند با منِ مسئول به راحتی بتوانند بیایند و صحبت کنند، دیگر لزومی ندارد که در خیابان داد و بیداد کنند. کما این که شما خود شاهد بودید که در پاره‌ای موارد که کارگران کارخانجات مختلف در اعتراض به عدم دریافت حقوق و رکود کارخانجات به جلو فرمانداری می‌آمدند، بنده آنها را به سالن فرمانداری دعوت کرده و ضمن همدردی، پیگیر یک ارتباط معنادار با آنها بودم تا مشکلش را حل کنم.
وی افزود: ما باید با مردم صادق باشیم و دنبال مشکلات‌شان شده و به آنها هم گزارش بدهیم تا بدانند که ما پیگیر هستیم و تا کجای کار توانستیم مشکل‌شان را حل و فصل کنیم. وقتی من درب‌ اتاقم را ببندم و به پیشواز مردم معترض نروم، طبیعی است که معترض هم می‌رود خیابان را می بندد.
تنظیم: پرویز بابائی ** انتشار: پرویز انصاری
8023/3071
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۵۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سال قبل ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد رشد داشت، گفت: نزدیک ۱۵ میلیون تن بار در شبکه ترانزینی در این مدت جا به جا شد.

به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریعتر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی وضعیت خوبی ندارد

استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان این‌که در استان مشکل تامین اتوبوس و حمل و نقل عمومی وجود دارد، افزود: قبلا در استان یکهزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری داشتیم اما در سه سال گذشته این تعداد به ۴۰۰ دستگاه کاهش یافته است و حمل و نقل جاده ای ما وضعیت خوبی ندارد.

مالک رحمتی اظهار کرد: در شان استان نیست که میزان تلفات درون و برون شهری سالانه هزار نفر باشد ولی این واقعیت تلخی است که اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه با افت رام قطارهای استان نیز رو به و هستیم و باید در کنار ایمنی راه‌ها به آن توجه شود، از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به حمل و نقل عمومی و ریلی در تخصیص اتوبوس و رام قطار دستور لازم را صادر کند.

رحمتی با درخواست حداقل ۲ رام قطار برای استان، گفت: امروز سه دستور جهادی از وزیر داشتیم. برای قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه تزریق نقدینگی و اختصاص قیر داشتند و یکی از آرزوهای دیرینه مردم، کمربندی ایلخچی نیز مورد بازدید قرار گرفت و دستورات لازم صادر شد و مقرر شد تا یک باند آن تا تیرماه نکمیل شود.

تمام نقاط حادثه خیز برطرف می شود

رئیس سازمان راهداری کشور نیز با اشاره به اعتبار نزدیک به ۱۱ هزار میلیارد ریالی راهداری استان در سال گذشته، گفت: تا پایان سال جاری تلاش می‌شود تا تمامی نقاط حادثه خیز استان را برطرف کنیم.

داریوش امانی با اشاره به اهمیت جایگاه استان آذربایجان شرقی از جهت قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و پایانه‌های مرزی بر لزوم توجه به وضعیت جاده منتهی به پایانه کلاله تاکید کرد.

سال گذشته ۹۷ نفر در اثر تصادفات آزاد راه تبریز - زنجان جان باختند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در خصوص آزادراه زنجان-تبریز که ۱۹۲.۵ کیلومتر آن در این استان ما و ۸۵ کیلومتر در استان زنجان است، افزود: ۹۷ نفر در سال ۱۴۰۲ در این آزادراه فوت شده‌اند .

اروجعلی علیزاده با اعلام اینکه هیج عملیات بهسازی به جز راهداری جاری در این آزادراه انجام نشده است، گفت: این آزادراه به یک نارضایتی تبدیل شده و کل عملکرد استان را به صفر ضرب کرده است.

علبزاده گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته ۷۲۴ نفر در تصادفات استان فوت شده‌اند که افزایش ۱۰۷ نفری را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مسافت کل راه‌های استان ۱۳ هزار و ۲۹ کیلومتر شامل ۴.۵ درصد از راه‌های کشور است، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۸۶ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شده که سه درصد افزایش را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

وی با بیان اینکه از کل ترددهای جاده ای استان در سال گذشته ۱۳ درصد مربوط به حمل و نقل سنگین و ۸۷ درصد وسایل نقلیه سبک است، گفت: ۷۲ درصد ترددها نیز با پلاک‌های بومی و ۱۱ درصد پلاک آذربایجان غربی ثبت شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه سرعت متوسط تردد خودرو در راه‌های آذربایجان شرقی ۸۵ کیلومتر بر ساعت است، گفت: این رقم برای کشور ۷۹ کیلومتر بر ساعت است.

وی اعلام کرد: استان آذربایجان شرقی دارای ۱۰۳ سامانه ثبت تخلف در محورهای ارتباطی است و ۵۰ دستگاه افزوده می‌شود.

نبود قرارگاه پلیس راه در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی از نبود قرارگاه پلیس راه در استان خبر داد و افزود: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم(ص) اتفاق افتاده است.

سرهنگ حبیب آبراهه، با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

زمان رسیدن به بالین مصدوم در جاده‌های استان ۱۳ دقیقه است

رئیس اورژانس آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: زمان رسیدن به بالین مصدوم در جاده‌های استان ۱۳ دقیقه و در کشور ۱۴ دقیقه است. این زمان در سطح کلانشهر تبریز به دلیل کمبود پایگاه‌ها، ۱.۵ دقیقه بیشتر است.

اصغر جعفری روحی، افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۷۹ مصدوم با ترومای شدید در استان داشتیم که نشان می‌دهد شدت مصدومیت در تصادفات استان ما بسیار بالا است به طوری که ۳۷۸ مورد از این مصدومان فوت شده‌اند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

دیگر خبرها

  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند