Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دولتی در کردستان عراق از توافق اولیه میان دولت مرکزی در بغداد با دولت در اربیل برای رفع ممنوعیت از فرودگاه‌های کردستان خبر دادند.

بعد از گذشت سه ماه از توقف پروازهای بین‌المللی از و به فرودگاه‌های منطقه کردستان عراق، منابع دولتی در اربیل، امروز دوشنبه از رفع این ممنوعیت در آینده نزدیک خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ، این توافق اولیه و از نتایج دیدار امروز هیأتی است که از بغداد به اربیل رفت تا درباره چگونگی حل مشکلات طرفین رایزنی کند.

در پی اقدام مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق به برگزاری یکجانبه همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق در سپتامبر گذشته، بغداد مجوز پروازهای بین‌المللی به مقصد کردستان و بالعکس را لغو کرد.

طبق این گزارش، بغداد و وزارت حمل و نقل کردستان عراق امروز به مکانیزم مشترکی برای رفع ممنوعیت از فرودگاه اربیل و سلیمانیه رسیدند و توافقی در این خصوص امضا کردند. فرودگاه اربیل نیز با تأیید این خبر اعلام کرد که بزودی پروازهای بین‌المللی به این منطقه از سرگرفته خواهد شد.

قرار است نتیجه توافق‌های هیأت بغداد در اربیل به اطلاع حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق برسد تا او درباره آن تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

تنش میان دولت مرکزی عراق در بغداد با دولت کردستان در اربیل پس از آن آغاز شد که مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان، در اقدامی یکجانبه و در سایه مخالفت بغداد و حتی مخالفت دوستان اربیل در منطقه و خارج از آن، در سپتامبر گذشته (2017) همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق را برگزار کرد.

این مسئله سبب تشدید اختلافات اربیل بغداد شد تا جایی که مسعود بارزانی نه تنها در عملی کردن نتیجه همه‌پرسی ناکام ماند، بلکه بغداد بر اساس قانون اساسی، اداره کنترل گذرگاه‌ها را از اربیل پس گرفت، مجوز پروازهای بین‌المللی به و از فرودگاه‌های کردستان را لغو کرد و تسلط خود بر مناطق مورد منازعه مثل کرکوک که سرشار از ذخایر نفتی است، تحکیم کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۶۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول