Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@19:36:20 GMT

سیسی: مصر خواستار صلح با همه است

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۶۲۴۶

سیسی: مصر خواستار صلح با همه است

"عبدالفتاح السیسی " رئیس جمهوری مصر خطاب به سودانی ها و اتیوپیایی ها گفت ما در پی توطئه و دخالت در امور داخلی دیگران نیستیم بلکه خواستار صلح با همه است.

ایران آنلاین /به گزارش پایگاه خبری روزنامه «الدستور » مصر، رئیس جمهوری مصر در مراسم افتتاحیه چند طرح اقتصادی در استان «المنوفیه » هزینه کردن برای تقویت نیروهای مسلح مصر را در جهت تحقق صلح دانست و گفت:هزینه کردن در این راه، برای تحقق امنیت ملی مصر است، ما می خواهیم در داخل مرزهای خود بمانیم، ضد هیچ طرفی توطئه نمی کنیم و در امور داخلی دیگران نیز دخالت نمی کنیم، ما می خواهیم روابطمان با همه خوب باشد و در عین حال باید زندگی 100میلیون مصری را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السیسی در ادامه خطاب به سودانی ها و اتیوپیایی ها گفت، مصر نمی خواهد تلاش ها و وقتش را در اختلافات هدر دهد، همه باید با در جهت سازندگی و آبادانی تلاش کنند.

السیسی همچنین از رسانه های مصری خواست مراقب باشند چه مطالبی در مورد موضع گیری ها و سخنان سودانی ها منتشر می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مصرپیوسته در روابط خود با برادرانش و با همه در پی صلح است، گفت: از رسانه های مصر می خواهم در مورد موضوع سودان، حتی اگر بسیار خشمگین و ناراحت باشند، کلمات و عبارت های بد به کار نبرند و مراقب رفتار و گفتار خود باشند.

روابط سودان و مصر طی هفته های اخیر پرتنش شده است تا آنجا که سودان 10 روز پیش سفیر خود را از قاهره برای مشورت فراخواند.

رسانه های سودانی طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر اعزام مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از مصر به اریتره و نزدیکی مرزهای سودان خبر دادند.

برخی مقام های سودانی نیز اعلام کردند سودان در مرزهای شرقی اش(مناطق هم مرز با اریتره) با تهدیدهای امنیتی جدی مواجه است.

مصر با اتیوپی نیز در خصوص ساخت سد النهضه توسط این کشور بر روی رود نیل اختلاف نظر شدید دارد و می گوید اقدام اتیوپی در ساختن سد باعث کاهش سهمیه آبی مصر و تاثیر منفی بر زندگی شمار زیادی از مصری ها می شود./ ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در ابتدای جلسه حسینی شهردار مجومرد ضمن خیرمقدم به حضار اعلام کرد بین مجموعه شهرداری و مسئولین شهرستان تعامل خوبی برقرار است و خواستار ادامه این جلسه با هدف رفع موانع آموزشی شد.


 در ادامه، حاتمی مسئول کمیسیون آموزش شورای شهر مجومرد با اشاره به اقدامات انجام شده در ارتباط با تجهیز مدارس از طریق خیرین، کمبود فضای مناسب آموزشی و نیمه تمام ماندن پروژه‌ها را مانع ارتقا کیفیت آموزشی مجومرد برشمرد و خواستار رفع این مشکل شد.


رییس اداره آموزش و پرورش اشکذر با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در مناطق مختلف شهرستان تلاش‌های شورای شهر مجومرد در راستای ارتقا کیفیت آموزش این شهر را ستود و با استناد به اینکه مردم این منطقه به آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای میدهند سطح فرهنگی شهرستان را بالا ارزیابی کرد.


فلاح، اهمیت رشته‌های نظری را در مقطع دوم متوسطه خاطر نشان و از پیگیری در جهت احیا این رشته‌ها در آموزشگاه‌های شهرستان و همچنین شهر مجومرد با جذب کادر آموزشی مجرب خبر داد.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید
  • لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • شبکه‌ای واحد برای کمک‌های خیرین ایجاد شود
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • بررسی مشکلات آموزشی شهر مجومرد