Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:02:33 GMT

طلب استغفار مردم بیرجند برای نزول بارش رحمت الهی

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۶۳۴۷

طلب استغفار مردم بیرجند برای نزول بارش رحمت الهی

ظهر امروز در مصلی المهدی(عج) بیرجند تا چشم کار می‌کرد زن و مرد، پیر و جوانی بودند که برای طلب استغفار و بارش رحمت الهی دور هم جمع شده بودند تا از خالق خود نزول باران را بر این خطه از کویر طلب کنند. ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، زمین تشنه در انتظار باران است و مردم خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند چند سالی است که خشکسالی‌های پیاپی را تجربه کرده است و امروز در انتظار آمدن باران با معبود راز و نیاز می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی که در فصل زمستان به سر می‌بریم اما آسمان کویری بیرجند هم چنان آفتابی بوده و تمایلی برای بارش باران ندارد، در حالی که کشاورزان زمین‌های کشاورزی‌شان بی آب بوده و برای رشد محصول خود از خداوند طلب باران دارند.

برخی از مردم مومن و خداجوی شهرستان بیرجند با زبان روزه خود را به مصلی المهدی(عج) رسانده تا بار دیگر با چشمانی همراه با اشک از خالق خود تقاضای بارش رحمت الهی کنند.

امروز تا چشم کار می‌کردند زن و مردم، پیر و جوانی آماده بودند در قنوت دستانشان از خدواند طلب باران کنند چراکه کویر خراسان جنوبی تشنه است.

زمین‌های کویری از تشنگی روز به روز دچار فرونشست‌هایی می‌شود و مردم این استان درچند روز گذشته با پختن نذری برای بارش رحمت الهی دعا کردند.

حجت‌الاسلام سید محمدباقر اسدی در خطبه‌های نماز باران شهرستان بیرجند اظهار داشت: خداوند انسان را آزمایش می‌کند در وقتی که اعمال زشتی سر می‌زند و به کم کردن ثمرات و بسته شدن خزاین خیر رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه باید از اعمال زشت خود برگردیم و توبه و استغفار کنیم گفت: خشکسالی، زلزله و بلایای طبیعی از جمله آتش سوزی ساختمان پلاسکو و سوختن و غرق شدن کشتی همه تلنگر و تذکری برای ما است تا متذکر شویم.

استاد حوزه علمیه گفت: باید با دعا از خدا درخواست طلب باران کنیم و از گناهان خود استغفار داشته باشیم چون استغفار از درگاه خداوند بدون تاثیر نخواهد بود.

اسدی با اشاره به خطبه امام علی(ع) در نهج البلاغه افزود: بدانید زمینی که شما را بر پشت خود حمل می‌کند و آسمانی که بر سرتان سایه گسترده است فرمانبردار شما خداست و اگر برکات خود را بر شما ارزانی می‌دارند به آن سبب نیست که بر شما دل می‌سوزانند یا می‌خواهند به شما تقرب جویند یا از شما امید خیری دارند بلکه خداوند آن دو را فرمان داده که به شما سود رسانند و آن دو هم اطاعت کرده‌اند خداوند زمین و آسمان را برای مصالح شما برپای داشته و آن دو برپای ایستاده‌اند.

مردم زحمتکش بیرجند در قنوت نماز امروزشان گفت: "خداوندا بارش رحمت خود را بر سر این مردم نازل کن و دل همه مردم سرزمین‌مان را شاد گردان".

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی استان گفت: در شبانه روز گذشته بیرجند با بارش 19 میلیمتری بیشترین بارش استان را تا این لحظه و براساس آخرین آمار دریافتی ثبت کرده است.

خانم زارعی افزود:دراین مدت خوسف 5 میلیمتر، طبس 4، بشرویه 3، سربیشه 2ريال دهسلم نهبندان و خضری دشت بیاض یک ، دیهوک 6، معدن پرورده 2، سرند طبس12، پیروک3، خرو11، پیکوه 6، رباط خان طبس 10، اسفندیار 6، عباس آباد میم 3 ، فتح آباد خضری 5، روستای درمیان 10، کلاته گاویج 5، درخش 6 و گزیک 1 میلیمتر، حاجی آباد زیرکون 5 ، آبیز 11، معصوم آباد 5 و مغیلان 2، ارسک 3 ، رقه 2، مود 9، اسفزار 16، حجت آباد 12 ، مختاران 10، میغان 2  و اسدیه درمیان کمتر از یک میلیمتر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی امروز به صورت خفیف تر و  تا فردا در استان فعالیت دارد گفت:  براساس خروجی مدلهای پیش یابی هواشناسی با ادامه فعالیت توده هاوای ناپایدار جوی تا فردا، گاهی وزش تند باد، رگبار و رعد و برق در مناطق مستعد بارش تگرگ و برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی افزود: با توجه به ماهیت رگباری بارشها و عدم نفوذپذیری خاک، وقوع رواناب ، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها دور از انتظار نخواهد بود. 

وی گفت: شدت فعالیت امروز در نهبندان، خوسف، جنوب بیرجند، سربیشه و پاره ای از نقاط طبس، سرایان، قاین ، فردوس و حاجی آباد و دیهوک پیش بینی می شود و هشدار سطح نارنجی که روز گذشته صادر شده همچنان تا فردا به قوت خود باقیست.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای 6 درجه سلسیوس خنک ترین و بندان با حداکثر دمای  29درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان بودند.

تغییرات دمای مرکز استان هم دراین مدت بین 19 و 7 درجه سلسیوس ثبت شد. 

دیگر خبرها

  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • باران های رگباری بیرجند
  • فیلم/آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران
  • بیرجند رکورددار بارش های روز گذشته در استان
  • ثبت بیشترین بارش شبانه روز گذشته در بیرجند
  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس