صالحیامیری بدون رقیب رییس شد/ ابقای شهنازی در دبیرکلی
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۶۸۹۴
مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد.
به گزارش ایمنا، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه ۲۵ دی) در آکادمی ملی المپیک آغاز شد. دقایقی پیش پس از صحبتهای حاضران در مجمع، رأیگیری از نامزدها آغاز شد.
اسامی نامزدها به شرح زیر بود:
ریاست: رضا صالحیامیری، محمود خسرویوفا
نایبرییسی: رباب شهریان، محمود خسرویوفا، فضل الله باقرزاده، هاشم اسکندری، طاهره طاهریان، غلامرضا نوروزی، حسین بابویی، علی مرادی، مجید شایسته، هادی ساعی
دبیرکلی: محمد درخشان، مهدی علینژاد، علی مرادی، شاهرخ شهنازی، محمدصادق فرجی
خزانهداری: میترا نوری، کیکاووس سعیدی، مهدی علینژاد
هیأت اجرایی: محمد درخشان، محمدعلی صبور، سیدعبدی افتخاری، مجید کیهانی و علیرضا رحیمی، محمدصادق فرجی، زهرا اینچه درگاهی، احمد ضیایی، فضلالله باقرزاده، مهدی تاج، خسرو قمری، مسعود خلیلی، مجید شایسته، محمد علیپور، محسن رضوانی، علی دادگر
صالحی امیری بدون رقیب رییس شد
در آغاز رأی گیری برای انتخاب رییس، محمود خسروی وفا از کاندیداتوری ریاست انصراف داد تا در نهایت رضا صالحی امیری بدون رقیب به عنوان رییس جدید کمیته ملی المپیک انتخاب شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
با توجه به قانون به دلیل اینکه فقط یک نامزد برای این کرسی باقی مانده بود، اعضای مجمع با قیام کردن موافقت خود را با ریاست صالحی امیری اعلام کردند.
انتخابات دبیرکلی به دور دوم رفت/ شهنازی ابقا شد
در ادامه انتخابات برای دبیرکلی انجام شد که قبل از آغاز رأیگیری، محمد درخشان هم از دبیرکلی انصراف داد. در پایان رأی گیری برای دبیرکلی، مهدی علینژاد و شاهرخ شهنازی هر کدام ۲۶ رای آوردند تا انتخابات برای دبیرکلی به دور دوم برود. محمدصادق فرجی چهار رای و علی مرادی دو رای آوردند.
در دور دوم انتخابات شاهرخ شهنازی با ۳۸ رأی پیروز شد تا در سمت دبیرکلی کمیته ابقا شود. مهدی علی نژاد در دور دوم تنها ۲۰ رای آورد.
طاهریان نایب رییس اول و باقرزاده نایب رئیس دوم شد
در ادامه، انتخابات نایب رییسی برگزار شد که پیش از آغاز رأی گیری مجید شایسته، رییس فدراسیون تنیس رسماً از حضور در انتخابات نایب رییسی انصراف داد تا در نهایت رأی گیری میان کاندیداهای باقی مانده یعنی رباب شهریان، طاهره طاهریان، محمود خسرویوفا، فضلالله باقرزاده، هاشم اسکندری، غلامرضا نوروزی، حسین بابویی، علی مرادی و هادی ساعی انجام شود.
در پایان شمارش آرا، هاشم اسکندری چهار، حسین بابویی چهار رای، هادی ساعی ۱۸ رای، فضل الله باقرزاده ۱۷ رای، طاهر طاهریان ۲۶ رای، علی مرادی هشت رای، رباب شهریان ۱۷ رای، محمود خسروی وفا ۱۳ رای و غلامرضا نوروزی شش رای آوردند که هیچکدام از کاندیداها حائز اکثریت آرا نشدند و بدین ترتیب طاهریان، ساعی، باقرزاده و شهریان به دور دوم انتخابات نایب رییسی راه پیدا کردند.
در دور دوم انتخابات، طاهره طاهریان ٣٥ رای، فضل الله باقرزاده ٢٥ رای، رباب شهریان ٢٠ رای و هادی ساعی ١٩ رای آوردند که بدین ترتیب طاهره طاهریان به عنوان نایب رییس اول و فضل الله باقرزاده به عنوان نایب رییس دوم انتخاب شدند.
انصراف عجیب علینژاد از خزانهداری/ سعیدی انتخاب شد
در حالی که انتخابات دور دوم پست نایب رییسی ادامه داشت، مهدی علی نژاد، رییس فدراسیون ووشو در یک تصمیم عجیب از کاندیداتوری خزانه داری انصراف داد. با توجه به انصراف علی نژاد، برای پست خزانه داری میترا نوری و کیکاووس سعیدی با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت کیکاووس سعیدی، رییس فدراسیون گلف با ۳۵ رای به عنوان خزانه دار کمیته ملی المپیک انتخاب شد. میترا نوری نیز ۲۵ رای آورد و یک رای نیز باطله بود.
اعضای هیأت اجرایی انتخاب شدند
در ادامه، انتخابات هیأت اجرایی برگزار می شود. قبل از آغاز انتخابات محمدصادق فرجی، رییس فدراسیون کاراته از حضور در هیأت اجرایی انصراف داد. فضل الله باقرزاده هم به دلیل انتخاب در سمت نایب رییسی به طور خودکار از انتخابات هیات اجرایی کنار رفت.
بعد از رای گیری، سیدعبدی افتخاری ۲۸ رای، مجید کیهانی ۳۴ رای، علیرضا رحیمی ۳۷ رای، محمد درخشان ۱۶ رای، محمدعلی صبور ۱۴ رای، زهرا اینچه درگاهی ۱۰ رای، مهدی تاج ۲۲ رای، خسرو قمری ۱۶ رای، مسعود خلیلی ۱۹ رای، احمد ضیایی ۱۳ رای، مجید شایسته ۲۵ رای، محمد علیپور ۳۲ رای، محسن رضوانی ۱۹ رای و علی داداگر ۲۹ رای کسب کردند.
بدین ترتیب کیهانی، رحیمی و علیپور عضو هیأت اجرایی شدند و شش کاندیدا به نامهای دادگر، رضوانی، شایسته، خلیلی، تاج و عبدی افتخاری به دور دوم راه پیدا کردند.
در دور دوم انتخابات عبدی افتخاری ۲۷ رای، علی دادگر ۲۶ رای، مجید شایسته ۲۴ رای، محسن رضوانی ۲۳ رای، مهدی تاج ۲۲ و مسعود خلیلی ۱۸ رای کسب کردند. بدین ترتیب عبدی افتخاری، علی دادگر و مجید شایسته عضو هیأت اجرایی شدند.
منبع: فارس
منبع: ایمنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۶۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه از سلسله نشستهای نقد و بررسی نظام تنظیمگری شبکه نمایش خانگی در ایران با حضور سعید مرادی مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری ایران به میزبانی خبرگزاری مهر برگزار شد.
مرادی در ابتدای این نشست و در پاسخ به این سوال که با وجود دنیای آزاد اطلاعات چه الزامی به حضور نهاد تنظیمگر وجود دارد، گفت: همانگونه که ما در محیط خانوادگی خود برای رفتار اعضا محدودهای را تعیین میکنیم، در دنیا نیز سازمانها و دولتها به دنبال این هستند که رفتار همسو و همگن را ایجاد کنند تا از ایجاد آسیبهای اجتماعی برحذر بمانند.
وی افزود: در اروپا و آمریکا حوالی دهه ۱۹۷۰ موضوع تنظیمگری در فیلم و سریال ایجاد شد. به عنوان مثال هیچکاک درباره برخی تولیدات خود میگوید که «من حق نداشتم فرضا سرویس بهداشتی را در فیلم خود به تصویر بکشم». در کشور ما نیز از نیمه دوم دهه ۷۰ این مساله دارای اهمیت شد.
مرادی عنوان کرد: موضوع این است که در تولیدات رسانهای و تصویری ما به دنبال تجارت و اقتصاد هستیم. زمانی که نگاه اقتصادی بر محصولات فرهنگی چیره شود، سازندگان به دنبال جذب مخاطب میروند. در این زمینه نیز لاجرم باید از جاذبههای تصویری استفاده شود که گاه بسیار برای جامعه مخرب است.
خشونت، خیانت و جاذبههای تصویری در آثار غرب
وی افزود: در غرب نیز این جاذبههای تصویری مانند خشونت، خیانت، موضوعات جنسی، مشروبات الکی و … در آثار تولیدی به وفور استفاده شده است و آثار آن در جوامع شان دیده میشود. در کشور ما نیز متاسفانه در برخی موارد استفاده از همین قواعد در تولیدات رسانهای انجام شده است.
این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره به نقش ساترا در تنظیمگری تولیدات رسانهای و تصویری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ که ساترا ایجاد شد، ۲ نقش مهم برای آن توسط سیاستگذار در نظر گرفته شد. اولاً ساترا باید بهعنوان یک نهاد ناظر بر تولیدات فرهنگی و رسانهای کشور نظارت و کیفیت سنجی میکرد و دوم اینکه ساترا باید ریلگذاری مناسب را برای تولیدات فرهنگی کشور انجام میداد تا فرضا ۱۰ سال آینده مخاطب ایرانی از نقطه فعلی به یک نقطه متعالیتر برسد.
مرادی ادامه داد: در واقع تا پیش از سال ۹۵ به این دلیل که تولیدات سینمایی و سریالی کشور توسعه و تعدد زیادی نداشت، وزارت ارشاد میتوانست به تنهایی بر این تولیدات نظارت داشته باشد اما امروز با توجه به رشد غیرقابل مقایسه تولیدات، سیاستگذار فرهنگی تشخیص داد که باید قدرت تنظیمگری خود را آرام آرام افزایش دهد. به همین منظور در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مساله دیده شد که یک نهاد مجزا مسؤولیت مرکزی را بر عهده گیرد و سایر نهادهای فرهنگی کشور نیز در امر تنظیمگری به کمک آن بیایند.
۷۰۰ تقاضا برای دریافت مجوز به ساترا داده شده است
وی در پاسخ به این سوال که «یکی از تهیهکنندگان مطرح کشور ادعا کرده است که ساترا تنظیمگر نیست، بلکه سد راه تولیدات هنری کشور است» عنوان کرد: این جمله قطعاً درست نیست. تاکنون ۷۰۰ تقاضا به ساترا برای دریافت مجوز تولید داده شده و این نهاد درخواستها را کمتر از ۱ ماه پاسخ میدهد. بنابراین ساترا بیش از ۹۵ درصد درخواستها را در کوتاهترین زمان پاسخ میدهد و احیاناً اگر نیاز به اصلاح داشته باشد بهصورت مشخص موارد اصلاحی را اعلام میکند تا سازندگان بتوانند با رعایت آن موارد، مجوز خود را دریافت کنند.
مرادی گفت: به نظر من بهعنوان یک فعال صنفی، ساترا در این سالها توانسته است تعامل و ارتباط خوبی را با جامعه سازندگان برقرار کند. در واقع سه وجه مهم برای تعاملات ساترا تنظیم شده بود و ساترا توانست هر ۳ بخش یعنی «حمایت از حقوق کاربران»، «حمایت از تولیدکنندگان و بخش خصوصی» و «حمایت از سفارشدهنده و سکوها» را به خوبی هماهنگ کند.
این تهیه کننده با تشریح اقدامات ساترا در ایجاد گفتوگو و آگاهی در بین تولیدکنندگان محتوا افزود: ساترا توانست اثبات کند این جمله که «رقیب نمیتواند ناظر نیز باشد» از اساس اشتباه است. زیرا ساترا اساساً رقیب نیست و بهعنوان یک شریک در تولیدات رسانهای و تصویری کشور نقش آفرینی میکند. این نهاد در سالهای گذشته به واقع توانست در کنار بخش خصوصی باشد و با ایجاد گفتو گو بهعنوان یک بخش همدل دغدغه تمام طرفین را لحاظ کند.
در پایان مدیرعامل اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری گفت: برنامه ساترا فعال کردن بخش خصوصی و ظرفیتهای خاموش است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که این چه نفعی برای ساترا دارد؛ باید در پاسخ بگویم زمانی که نگاه به ارتقای کمی و کیفی آثار تولیدی باشد، ساترا کمک میکند که بخش خصوصی مشغول و فعال در زمینه تولیدات باشد و این نهاد نگاه ایجابی به بخش محتوا و آثار دارد.
ویدیوی این نشست را می توانید از اینجا دریافت کنید.
اتحادیه تولید کنندگان فیلم و برنامههای تصویری بزرگترین نهاد صنفی در حوزه محصولات سریالی و سینمایی است که بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده در آن عضویت و حضور دارند.
کد خبر 6088910