Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «سالیفو تیموره» امروز- دوشنبه- در دیدار مهدی فرشادان رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- بورکینافاسو با بیان این مطلب افزود: بورکینافاسو و جمهوری اسلامی ایران دیدگاه های مشترکی در راستای گسترش همکاری های فی مابین دارند.

نایب رییس مجلس بورکینافاسو در ادامه بیان کرد: بورکینافاسو خواستار گسترش ارتباطات فیمابین به ویژه همکاری های پارلمانی میان دو کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تیموره نایب رئیس مجلس بورکینافاسو خاطرنشان کرد: وجود دیدگاه های مشترک و همچنین اراده طرفین نسبت به تحریم، دو عامل مهم در راستای توسعه و گسترش روابط دو کشور است.

تیموره نایب رییس مجلس بورکینافاسو همچنین در این دیدار با ابراز همدردی نسبت به وقوع حادثه کشتی نفتکش ایرانی این واقعه را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

** همکاری‌های پارلمانی از عرصه‌های تاثیرگذار مناسبات تهران با کشورهای آفریقایی است

مهدی فرشادان رییس گروه دوستی پارلمانی ایران - بورکینافاسو نیز در این دیدار با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه همکاری همه جانبه با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو گفت: همکاری پارلمانی از عرصه‌های مهم و تاثیرگذار مناسبات تهران با کشورهای آفریقایی است و مجلس شورای اسلامی خواستار تقویت و تحکیم مراودات فیمابین با مجالس کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران – بورکینافاسو با اشاره به اهمیت همکاری های پارلمانی عنوان داشت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی ایران- بورکینافاسو از توسعه و گسترش روابط فیمابین در عرصه های مختلف حمایت می کنند.

فرشادان در ادامه با اشاره به عرصه های گوناگون برای ارتقای سطح مناسبات ایران و بورکینافاسو خاطرنشان کرد: دو کشور از قابلیت های بالایی برای توسعه و گسترش همکاری های فیمابین برخوردار هستند که باید از آن بهره برد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران – بورکینافاس افزود: ارتقای سطح همکاری های پارلمانی می تواند در توسعه روابط در عرصه های مختلف از جمله در حوزه انرژی، معادن و کشاورزی، موثر باشد.

فرشادان از موضع دولت و پارلمان بورکینافاسو در حمایت از ملت فلسطین بویژه مخالفت با سیاست آمریکا در قبال قدس شریف قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین طرفین توضیحاتی در رابطه با ساختار و نحوه عملکرد مجالس کشورشان ارائه کردند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «مهدی زاهدی» در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است،شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست، ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه  و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد  که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و  موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول

نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه  و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط  دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • حضور هیات ایران در کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس در استانبول