Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس مجلس شوراي اسلامي تجديدنظر بر روي تعرفه‌هاي گمرکي ميان ايران و تاجيکستان را ضروري دانست و گفت: اين اقدام موجب تسهيل در امر سرمايه گذاري ميان دو کشور مي شود.

به گزارش ايرنا، علي لاريجاني امروز- دوشنبه- در ديدار «عزيزي» نايب رئيس مجلس تاجيکستان و در حاشيه سيزدهمين اجلاس بين‌المجالس کشورهاي اسلامي با بيان اين مطلب افزود: براي اين کار تشکيل يک کميته مشترک ضروري به نظر مي‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به همسايگي دو کشور لازم است که به برخي مسائل که ممکن است امنيت‌مان را به خطر بيندازد توجه داشته باشيم.
لاريجاني افزود: يکي از اين مسائل تروريسم است و ديگري مواد مخدر که هر دوي آنها براي ايران و تاجيکستان مي‌تواند مسئله‌ساز باشد و ضروري است که دو کشور با همکاري يکديگر اين مسائل را حل کنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به لزوم گسترش روابط اقتصادي ادامه داد: تجار ايراني با توجه به اينکه از نظر زبان و فرهنگ با تاجيکستان وجه اشتراک دارند به سرمايه‌گذاري در اين کشور تمايل دارند، اما لازم است که تسهيلاتي براي آنها در نظر گرفته شود.
لاريجاني عنوان داشت: لازم است که روي تعرفه‌هاي گمرکي تجديدنظري داشته باشيم تا امر سرمايه‌گذاري ميان دو کشور تسهيل شود و براي اين کار تشکيل يک کميته مشترک ضروري به نظر مي‌رسد.
**اميدوارم سطح مناسبات ميان دو کشور هر روز ارتقاء پيدا کند
«عزيزي» نايب رئيس مجلس تاجيکستان نيز در اين ديدار گفت: ايران و تاجيکستان دو کشور همسايه، دوست و برادر هستند و ما علاقمند به گسترش سطح روابط با ايران هستيم.
نايب رئيس مجلس تاجيکستان افزود: ما همخون و هم فرهنگيم و به خاطر همين ويژگي‌ها خيلي راحت‌تر مي توانيم در زمينه‌هاي مختلف با يکديگر مذاکراتي داشته باشيم و اميدواريم اين اجلاس نتايج خوبي براي همه کشورها در بر داشته باشد.
عزيزي ضمن تشکر از لاريجاني به خاطر سياست‌هاي معتدلانه وي ادامه داد: همواره اميدوارم که سطح مناسبات ميان دو کشور در بهترين شکل قرار داشته باشد و هر روز سطح روابط ارتقاء پيدا کند.
به گزارش خانه ملت، نايب رئيس مجلس تاجيکستان ابراز اميدواري کرد که همه کشورهاي مسلمان و برادر در کنار يکديگر و بدون هيچ تنشي با هم ارتباط داشته باشند.
سيام*3061*1449*تنظيم: ميترا بلندقامتي*انتشار: امير کاردان راد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سرویس مرزی قرقیزستان اعلام کرد که مرزبانان این کشور به منظور جلوگیری از ورود چوپان‌های تاجیک که وارد منطقه «باتکن» قرقیزستان شده بودند، به سمت آنها تیراندازی کرده بودند که در جریان این تیراندازی، یک چوپان زخمی شد.

براساس این گزارش، مرزبانان قرقیزستان متوجه چوپان‌هایی تاجیکستان شدند که در ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری مرز و داخل خاک قرقیزستان، در نزدیکی روستای آک بوسوگو، به چرای گاو مشغول هستند. شهروندان تاجیکستان به درخواست مرزبانان قرقیزستان برای خروج از خاک قرقیزستان بی توجهی کردند.

در ادامه، این چوپان‌ها به جای دور شدن از مرز، شروع به پرتاب سنگ به سوی مرزبانان قرقیز کردند. یکی از چوپان‌ها ۲ یا ۳ گلوله به سمت مرزبانان قرقیزستان شلیک کرد. برای جلوگیری از تشدید بیشتر اوضاع، گارد مرزی قرقیزستان تیرهای هشدار دهنده ای شلیک کرد. پس از این موضوع چوپانان تاجیک به سمت تاجیکستان عقب نشینی کردند.

در حال حاضر وضعیت در مرز بین ۲ کشور آرام گزارش شده و قرار است که نشستی بین نمایندگان تاجیکستان و قرقیزستان برگزار شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • درگیری مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان
  • تیراندازی در مرز میان قرقیزستان و تاجیکستان
  • بندر چابهار بهترین گزینه برای مبادلات تجاری افغانستان
  • چاپ ۷.۵ میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • استفاده از سالن‌های دولتی برای تبلیغات نامزد‌های مجلس
  • مراحل رای دادن الکترونیکی چگونه است؟
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است