Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:05:23 GMT

اعتراف سارقان منزل به 61 فقره سرقت درقم و تبریز

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۷۹۲۸

اعتراف سارقان منزل به 61 فقره سرقت درقم و تبریز

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ صیاد درویشی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: در پی دستگیری 5 تَن از اعضای یک باند سرقت منزل، با انجام یک سری اقدام های گسترده پلیسی و هم چنین بررسی اسناد و مدارک به دست آمده از متهمان، 4 تن دیگر از اعضای این باند شناسایی و دستگیری آنها نیز در دستور کار پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که پس از هماهنگی با مقام قضایی استان این افراد در چندین عملیات جداگانه دستگیر شدند، گفت: سرانجام متهمان در تحقیقات پلیس در مواجهه با مستندات موجود، لب به اعتراف گشودند و به 61 فقره سرقت منزل در استان های قم و تبریز اعتراف کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی قم با بیان این که افراد دستگیر شده دارای سوابق کیفری هستند، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک تن مالخر طلاجات نیز شناسایی و دستگیر شد.
درویشی با اشاره به این که تعدادی از دستگیرشدگان اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند، اضافه کرد: در نهایت متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت به کارگیری دوربین مداربسته و سیستم دزدگیر برای منازل، گفت: بیشتر سرقت ها از منزل هایی رخ داده است که فاقد حفاظت فیزکی مناسب و تجهیزات ضدسرقت شامل دوربین مداربسته و علائم هشداردهنده بوده اند.

* راه اندازی سامانه پیام کوتاه 110 در قم
بر اساس این گزارش، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان قم از راه اندازی سامانه پیام کوتاه 110 در قم خبر داد و گفت: این مهم در راستای خدمت رسانی هر چه بهتر به به هموطنان انجام شده است.
سرهنگ فرزاد عسگری، امنیت را حاصل مشارکت مردمی دانست و اظهار کرد: هموطنانی که به دلائل گوناگون قادر به برقراری تماس با مراکز 110 نباشند می توانند از این سامانه استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: افراد می توانند برای ارسال اخبار مرتبط با ناهنجاری های جرائم موجود در جامعه و یا اخبار امنیتی از سامانه پیام کوتاه 110 استفاده کنند.
*7406/ 6133/ تنظیم کننده: عباس منجمی ** انتشاردهنده:
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری اعضای باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در این استان خبر داد. 

به گزارش مشرق، سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باند فرا استانی سارقان به عنف که در معابر شهری کرمان اقدام به سرقت از پیرزن‌ ها می‌ کردند با تلاش پلیس منهدم شد.

وی اظهار کرد: باند سرقت از پیرزن ها در کرمان بعد زیر نظر گرفتن بانوان مسن سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدام به سرقت از آنها می کردند.

وی تصریح کرد: سارقان با به کارگیری ترفندهایی چون سوال کردن آدرس مساجد و یا انجام کارهای خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد فرد مورد نظر را جلب می‌ کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: سارقان پس از جلب اعتماد پیر زن ها در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلا و جواهرات آنها می‌ کردند.

وی ادامه داد: باند سرقت فرا استانی سرقت از پیرزن ها در کرمان تاکنون به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

سردار فرشید گفت: اعضای باند سرقت از پیرزن‌ها ها را ۲ مرد و یک زن تشکیل می داد که این افراد با خودرو اقدام به سوژه یابی می کردند.

وی افزود: پلیس پس از دریافت گزارش شاکیان اقدامات لازم برای دستگیری سارقان را انجام داد و بر این اساس گشت‌ های نامحسوس پلیس در حین گشت زنی و رصد در شهر به یک خودرو مشکوک می شوند و دستور ایست می‌ دهند.

وی افزود: سارقان به محض دریافت دستور ایست اقدام به فرار می‌ کنند.

فرمانده انتظامی کرمان با تاکید بر اینکه پلیس بعد از اقدام به فرار سارقان با تیراندازی خودروی آنها را متوقف و آنها را دستگیر می کند افزود: افراد نباید به سادگی به افراد غریبه اعتماد کنند.

دیگر خبرها

  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • دستگیری ۲۲ سارق در طرح مبارزه با سرقت‌ منازل در گیلان
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز