Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه 37 مرکز از 80 مرکز ترک اعتیاد در استان در شهر اصفهان فعالیت دارد، گفت: 3 کمپ ترک اعتیاد مربوط به زنان است که  در اصفهان، کاشان و فولادشهر فعالیت می کنند.
مجتبی ناجی افزود: 80 مرکز اقامتی در استان اصفهان با مجوز بهزیستی در استان فعال  و 40 مرکز بدون مجوز هستند که باید برای پروانه فعالیت و استانداردهای لازم  که شامل به کارگیری افراد متخصص و پارامتر های ارزیابی است اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با اطلاع رسانی از آسیب های اجتماعی در ورود و خروج و مراقبت های بعد از آن میتوان در سه مرکزی که در ترک اعتیاد زنان در حال فعالیت هستند تعداد مراجعات را افزایش داد.
معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر اهرم‌های خانوادگی یا اجتماعی در ترغیب زنان برای درمان افزود: فقط 600 نفر از زنان در سال به کمپ‌ها مراجعه می‌کنند و با توجه به اوج مصرف و بازگشت دوباره این افراد ممکن است یک فرد برای چند بار به کمپ مراجعه کرده باشد.

وی گفت: در بهترین روش‌های درمانی در فاصله یکسال بعد از ترخیص 15 درصد احتمال پاک بودن افراد وجود دارد و 85 درصد معتادان دوباره به مصرف مواد برمی‌گردند.

مجتبی ناجی نظارت بر کمپ‌ها را بصورت چند دستگاهی و تیمی شامل نیروی انتظامی، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و فرمانداری ، هر شش ماه یکبار اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود

شرکت کانسار آذربن کاشان درباره وضعیت فعالیت خود در معدن کامو گفت: تمامی فعالیت‌های این شرکت به صورت کاملا قانونی بوده و این موضوع از طریق دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آب منطقه‌ای، اداره محیط زیست و اداره صنعت معدن تجارت رصد و نظارت مستمر صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ منابع محلی در شهر‌های کامو و چوگان و همچنین جوشقان قالی خبر از حفاری‌های جدید در معدن کامو دادند.

خبرنگار دانشجو به جهت اهمیت موضوع و حساسبت آن به تاریخ ۸ اردیبهشت ماه در گزارشی به وضعیت سال‌های قبل این معدن پرداخته و درباره ضرورت نظارت بر معدن کامو نکاتی را مطرح کرد.


با انتشار این گزارش، مسئولان شرکت کانسار آذرین کاشان جوابیه‌ای را نسبت به بهره‌برداری فعلی خود در معدن کامو منتشر کردند.

متن جوابیه به شرح زیر است:

با سلام و ادب
احتراما در خصوص فعالیت شرکت کانسار آذرین کاشان در مورد معدن سنگ آهن کامو مطالب ذیل جهت استحضار و نشر را در پی و‌پاسخ به خبر کارشده در آن پایگاه خبری در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸تقدیم میگردد
(۱) پروانه اکتشاف معدن فوق سال ۱۳۸۵ صادر و بهره بردار قبلی شروع به کار نموده که در سال ۱۳۸۶ گواهی کشف و در سال ۱۳۸۷ پروانه بهره برداری صادر گردیده است.

(۲) بنا به ادعای واهی شورای شهر کامو در سال ۱۳۹۲ موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب کاشان مطرح و پس از انجام کارشناسی هیئت کارشناسی و اخذ استعلامات اداری از سازمان‌ها و ادارجات مربوطه به دستور دادستان بلامانع بودن ادامه فعالیت معدن صادر گردید.

(۳) در سال ۱۳۹۸ با توجه به سیاست‌های جدید شرکت مبنی بر شروع فعالیت مجدد و مجاز کردن مدت زمان تعطیلی به مدت ۵ سال موضوع در شورای عالی معادن کشور مطرح و ضمن مجاز نمودن تعطیلی بازگشایی معدن پس از اخذ استعلام از آب منطقه‌ای و محیط زیست بلامانع اعلام گردید.

(۴) پس از انجام استعلامات لازم از سوی اداره صمت  استان اصفهان و اخذ تعهدات کتبی و محضری از شرکت  و مکاتبه اداره محیط زیست با دادستان کاشان بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب کاشان دستور به ادامه فعالیت معدن را صادر نمود و اداره صمت اصفهان نسبت به اعمال ۵ سال تعطیلی مجاز در پروانه اقدام نمود.

(۵) در سال ۱۳۹۹ شرکت با توجه به برنامه‌های تعریف شده نسبت به انجام مطالعات تکمیلی اکتشافی و تهیه نقشه‌های زمین شناسی اقدام نمود.

(۶) از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شرکت پس از انجام مقدمات لازم و هماهنگی‌های ایجاد شده با دستگاه‌های اجرایی ذیربط نسبت به تجهیز و اصلاحات و بروزرسانی خط فرآوری موجود در محل معدن اقدام و از شهریورماه ۱۴۰۰ با استفاده از دیو‌های موجود در محل معدن که طی سالیان قبل توسط بهره بردار قبلی استخراج شده بود فعالیت فرآوری و ارسال بار را آغاز نمود.

(۷) پیرو مزاحمتهاو پیگیری‌های متعدد شورای شهر کامو و بیان ادعا‌های واهی و غیر کارشناسی جلسه‌ای مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ در استانداری اصفهان تشکیل که منجر به تنظیم صورتجلسه از سوی معاونت محترم عمرانی استانداری اصفهان گردید.

پیرو صورتجلسه تنظیمی در استانداری اصفهان جلسه‌ای در محل فرمانداری کاشان با حضور رئیس بازرسی استانداری و مدیران و روسای ادارات ذیربط و سازمان‌های مربوطه و دادستان کاشان در حضور بهره بردار معدن و نمایندگان شورای کامو و جوشقان تشکیل که مجربه تنظیم صورتجلسه مورخه ۱۴۰۰/۰۹/۲۹گردید که مطابق آن مقرر گردید شرکت آب منطقه‌ای نسبت به انجام کار‌های مطالعاتی و کارشناسی توسط خود یا شرکت مشاور امین ظرف مدت ۳ ماه اقدام و نتیجه منعکس نماید، که پیرو آن معاون عمرانی استاندار خطاب به رئیس سازمان صمت اصفهان مکاتبه‌ای تنظیم که در آن مقرر گردیده بود پس از آماده شدن گزارش کارشناسی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موضوع در شورای معادن استان به ریاست استاندار محترم و با حضور مدیران دستگاه‌های ذیربط واعضای شورای معادن استان مطرح گردد لذا پس از انجام مطالعات و کارشناسی مجدد نتیجه از سوی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به اداره صمت، موضوع در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶درشورای معادن مطرح و منجر به صدور رای شورا مبنی ادامه فعالیت معدن بالحاظ موارد ابلاغی گردید.

(۸) ضمنا عده‌ای نسبت به اعلام شکایت و طرح دعوا به استناد مدارک کذب و باطل شده مبنی بر ابطال پروانه بهره برداری با درخواست دستور موقت مبنی بر توقف عملیات در دیوان عدالت اداری اقدام نموده که منجر به صدور دستور موقت در مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۳گردید که پس از ورود ثالث این شرکت به دعوای مطروحه و ارائه مدارک و مستندات واقعی و قانونی منجر به صدور رای مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰مبنی بر کان لم یکن رای صادره قبلی مبنی بر توقف گردید. به استحضار حضرتعالی میرساند که از سال ۱۳۹۱ تاکنون شکایت و دادخواست‌های متعدد اعم حقوقی از طریق مراجع قضایی شهرستان کاشان از سوی عده‌ای افراد محدود و سودجو به بهانه‌های مختلف مطرح و همگی پس از انجام مراحل کارشناسی و رسیدگی و استعلام از اداره جات و سازمان‌های مربوطه رد و  آرا به نفع این شرکت صادر گردیده است. از جمله این موارد میتوان به شکایت این افراد به طرفیت و سازمان صنعت معدن تجارت استان اصفهان و شورای عالی معادن به خواسته‌ی ابطال پروانه بهره برد سنگ آهن کامو و اعتراض به صدور آن و نیز ابطال مصوبه شورای عالی معادن مبنی بر ادامهی فعالیت معدن آهن کامو در تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۹به دلیل تخلیه سفره‌ی آب زیرزمینی و خشکیدن قنات و سرچشمه به دیوان عدالت اداری و ارجاع پرونده شعبه ۱۰ دیوان اشاره نمود.

شکایت فوق منجر به صدور دادنامه ۱۴۰۱۳۱۳۹۰۰۰۱۹۰۱۳۳۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۶مبنی بر رد شکایت و تایید صحت صدور مجوزات صادر‌های معدنی شرکت گردید که رای فوق پس از اعتراض شاکیان به شعبه‌ی ۸ تجدید نظر دیوان عدالت ادار‌ی ارجاع که پس از رسیدگی این شعبه منجر به صدور دادنامه به شماره ۱۴۰۲۲۱۳۹۰۰۰۱۱۹۳۹۱۷ مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۱۰ مبنی بر تایید رای شعبه بدوی صادر و ابلاغ گردید.

(۹) همچنین پس از صدور رای از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر قانونی بودن مجوزات و فعالیت‌های معدن مجدداً نسبت به طرح دعوا در شعبه اول دادگاه عمومی میمه اقدام نمودند که دادگاه پس از اخذ استعلامات از اداره محیط زیست شرکت آب منطقه‌ای اداره صمت استان اصفهان و مرکز بهداشت شهرستان کاشان نسبت به صدور رای مبنی بر رد دادخواست خواهان‌ها صادر نمود.

(۱۰) ضمنا مجدد در جلسه شورای معادن استان در تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴موضوع مطرح و پس ارائه گزارش توسط سازمان‌ها واداره جات ذی ربط مقررشدمعدن به فعالیت خو دادامه و فرماندار کاشان نسبت به مدیریت منطقه و رفع تنش‌های احتمالی اقدام نماید.

(۱۱) - این شرکت مجوز انفجارو استفاده از مواد ناریه را  نداشته و ندارد و عملیات استخراج بوسیله بیل مکانیکی انجام می‌شود.

(۱۲) درخصوص موضوع حفاری در نزدیکی چشمه‌ها به  استحضار میرساند پیرو بند یک صورتجلسه شورای معادن استان اصفهان شرکت آب منطقه‌ای اصفهان و اداره صمت اصفهان به عنوان متولی و دستگاه ناظر  نسبت به مکاتبه کتبی با این شرکت مبنی بر اعلام نقاط جهت حفاری و ایجاد چاه پیزومتری جهت مطالعات تکمیلی و اندازه گیری کمی و کیفی آب‌های زیرزمینی منطقه  اقدام نموده اند.

علی رغم هزینه‌های مالی بسیار بالا جهت اجرای مفاد نامه‌های ابلاغی و انجام حفاری این شرکت نسبت به عقد قرارداد با پیمانکار مورد تایید آب منطقه‌ای اقدام و درحال انجام عملیات اجرایی میباشد.

در علی‌هذا  با عنایت به آرای قطعی و قانونی صادره از سوی دیوان عدالت اداری و سایر محاکم قضایی و همچنین صدور رای شورای عالی معادن و شورای معادن استان پس از ماه‌ها بررسی و انجام کار‌های کارشناسی توسط خود دستگاه‌های دولتی و اجرایی صادر و به طرفین ابلاغ گردیده و همگی موظف به رعایت و انجام آن شده اند و تمامی فعالیت‌های این شرکت مطابق با مجوزات اخذ شده و به صورت کاملا قانونی بود و این موضوع از طریق دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت آب منطقه‌ای اداره محیط زیست و اداره صنعت معدن تجارت رصد و نظارت مستمر صورت می‌پذیرد.

این شرکت مجوز انفجارو استفاده از مواد ناریه را  نداشته و ندارد و عملیات استخراج بوسیله بیل مکانیکی انجام می‌شود.

با تشکر

 

به گزارش دانشجو، عدم فعالیت معدن کامو چندین سال است که به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی مردم مطرح شده و لزوم پیگیری مطالبات مردمی وظیفه ما است. لذا هر گونه پاسخی از سوی بهره‌برداران از این معدن به شفافیت بیشتر وضعیت زیست محیطی در منطقه حفاظت شده کرکس کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروندان هدیه می‌دهد
  • فعالیت کارگران سرزندگی و زیبایی را به شهر و شهروند هدیه می‌دهد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • انتصاب جدید مرکز جهاد کشاورزی بالانج
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان