Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس گفت: جامعه امروز به شدت نیازمند شهروندانی قانونمند و منظم است و در این میان مدرسه به عنوان کانون اصلی پرورش، بهترین مکان برای تربیت شهروند قانون مدار است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت الاسلام سید صدرالله رجایی در دیدار با معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان فارس در شیراز، افزود: مسئولان آموزش و پرورش باید به تربیت دانش آموزان قانونمند اهمیت ویژه دهند و شهروندانی منظم و قانون مدار برای آینده این مرز و بوم پرورش دهند زیرا این موضوع می تواند به توسعه جامعه قانون محور منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: باید از سنین کودکی و نوجوانی، مسایل تربیتی در کنار امور آموزشی در ذهن دانش آموزان مقاطع مختلف نهادینه شود، مدارس نیز باید دانش آموزان را به حقوق و تکالیف خود آشنا و آنها را به عنوان شهروندانی قانون مدار تربیت کنند.
رجایی ادامه داد: برای تحقق این مهم، تدوین و اجرای برنامه هایی مشترک بین دادگستری و آموزش و پرورش می تواند موثر واقع شود و معاونت فرهنگی دادگستری فارس در این زمینه آماده همکاری است.
معاون قضایی و فرهنگی دادگستری استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود در مورد تشکیل ستاد ملی صبر در این استان و اهداف و وظایف آن گفت: هدف اصلی این ستاد ایجاد صلح و سازش در جامعه، جلوگیری از بروز اختلافات و دعاوی مختلف است و مدیر کل آموزش و پرورش فارس به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی این ستاد می تواند به فعالیت های آن کمک شایانی کند.
رجایی بیان کرد: بر این باوریم که حکمی که صادر می شود، ریشه نزاع را از میان نمی برد و حتی در بسیاری از مواقع موجب بروز اختلافات و کینه نیز می شود در حالیکه اگر قبل از اقامه دعوی، اختلافات به صلح و سازس ختم شود تمام کینه ها و نزاع ها خاتمه می یابد از این رو معاونت فرهنگی قوه قضاییه در تلاش است که با برنامه ریزی این مساله مهم را در جامعه فرهنگ سازی و نهادینه کند.
6113 /6118
دریافت خبر: نیکنام خشنودی ** پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: امنیت، عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امروز _ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_آئین ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت گرامیداشت مقام معلم با حضور مشاور زنان وزیر آموزش و پرورش در شهر یاسوج و با حضور مدیران استان و شهرستانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

عاطفه‌السادات مدبرنژاد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و معلم شهید استاد مطهری و تبریک هفته مقام معلم، اظهار کرد: عزت، افتخار، سربلندی و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون جان‌فشانی شهدا است.

وی افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید با خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم گامی در راستای اهداف والای آنها برداریم.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: ایران قوی در گرو مدرسه قوی و مدرسه قوی در گرو معلم قوی است که همه این‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش کانون خلق آینده کشور است.

وی افزود: امروز به نمایندگی از جامعه معلمان با شهدا عهد می‌بندیم که پیام آنان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می‌کنیم و از آرمان‌های شهدا محافظت و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

جمالی‌آرند با بیان اینکه معلمان معماران و سازندگان آینده کشور و مشعل داران هدایت جامعه هستند، تصریح کرد: معلمان فراتر از وظیفه شغلی خود، ایثار و فداکاری را پیشه کرده و در جهت ترویج آگاهی در جامعه حرکت می‌کنند، آنان در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند تا فرزندان ما بتوانند با توانایی‌ها بهترین آینده را برای خود و کشورشان ترسیم کنند.

کد خبر 751502

دیگر خبرها

  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • بیشترین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در دوره اخیر برای آموزش و پرورش بوده است
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • حیات یک کشور وابسته به معلمان است
  • معلمین نقش و رسالت سترگ تربیتی را عهده‌دار هستند
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است