Web Analytics Made Easy - Statcounter

بلگراد - ایرنا - وزیر امور خارجه اسلوونی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور روز دوشنبه در نشستی ضمن تاکید بر روند اجرایی همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش ایرنا، «کارل اریاوتس» در این دیدار ضمن اشاره به بازگشایی سفارت اسلوونی در تهران در سال گذشته این امر را موجب تقویت همکاری‌ها دو کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه اسلوونی افزود: تمایل داریم این همکاری‌ها در آینده در تمامی زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی تقویت گردد.
وی ضمن اشاره به حمایت اتحادیه اروپا از ادامه و حفظ توافق هسته‌ای با ایران بر سیاست اسلوونی مبنی بر متعهد بودن به حفظ این توافق تاکید کرد.
سفیر ایران در اسلوونی نیز در این نشست ضمن اشاره به پیشنیه روابط دو کشور و ارائه گزارشی از وضعیت فعلی مناسبات دوجانبه، اظهار کرد: روابط دو کشور از ابتدای استقلال اسلوونی همواره خوب بوده است، لیکن سفر بروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی به ایران در سال گذشته نقطه عطفی در مناسبات فیمابین محسوب می‌گردد.
مرتضی درزی رامندی با اشاره به اراده موجود در دو کشور برای تقویت مناسبات فیمابین در کلیه عرصه‌های مورد علاقه طرفین بر اولویت و تلاش در راستای تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی فیمابین دو کشور تاکید کرد.
وی با استقبال از مواضع اسلوونی در قبال توافق هسته‌ای آخرین تحولات منطقه را تشریح کرد.
شبد**اروپام**436**1379
انتشار دهنده: هادی افتخاری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد.

«شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار اعلام کرد که ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است.

تلویزیون مرکزی چین به نقل از گفته رییس جمهور چین گزارش داد که همکاری یا مقابله چین و آمریکا رفاه مردم هر دو کشور و همچنین آینده و سرنوشت را متاثر می سازد.

رییس جمهور چین تاکید کرد که مادامی که دو طرف یکدیگر را به عنوان شریک بنگرند، به منافع یکدیگر احترام بگذارند، همزیستی مسالمت آمیز در پیش بگیرند و با یکدیگر همکاری کنند، روابط دو کشور بهبود خواهد یافت.

کد خبر 6063833

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • حجم تبادل تجاری ایران و ترکمنستان در حال افزایش است/رئیس جمهور به عشق آباد سفر می‌کند
  • توافق ایران و ترکمنستان برای سفر رئیسی به عشق آباد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • آمادگی ایران برای تقویت روابط با امارات
  • آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها با امارات