Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-03@04:46:16 GMT

بهترین و آسان‌ترین رژیم غذایی جهان کدام است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۱۸۹۳۵

بهترین و آسان‌ترین رژیم غذایی جهان کدام است؟

متخصصان، آسان‌ترین رژیم‌های غذایی را براساس چند ویژگی مهم انتخاب کرده‌اند: احتمال موفقیت کوتاه‌مدت، احتمال موفقیت درازمدت و همچنین میزان اثربخشی این رژیم‌ها در مقابله با بیماری‌های قلبی و بیماری دیابت.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اخیرا رده‌بندی مجله U.S. News & World Report در زمینه رژیم‌های غذایی برای سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام شده است و طبق آن، دو رژیم مدیترانه‌ای و رژیم DASH در کنار همدیگر توانسته‌اند که رده اول را در بهترین رژیم غذایی عمومی به خودشان اختصاص بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم DASH براساس رویکردهای تغذیه‌ای مناسب برای متوقف کردن بیماری فشار خون بالا طراحی شده است و بر دو اصل تاکید می‌گذارد: استفاده بیشتر از غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزی‌ها؛ و محدودسازی استفاده از نمک. بسیاری از مراجع متبر نیز اثرگذاری این رژیم را برای بیماران مبتلا به پُرفشاری خون تایید کرده‌اند. از طرف دیگر، رژیم مدیترانه‌ای نیز بر استفاده از میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار تاکید می‌گذارد. در ضمن، استفاده از پروتئین‌های بدون چربی مانند مرغ و ماهی در هر دوی این رژیم‌ها اهمیت دارد.

این مجله در رده‌بندی «آسان‌ترین رژیم‌های غذایی» نیز رژیم مدیترانه‌ای را به‌عنوان رژیم برتر و رژیم DASH را به‌عنوان رژیم چهارم انتخاب کرده است. به‌علاوه، هر دوی این رژیم‌ها باز هم توانسته‌اند که رتبه اول را در زمینه بهترین رژیم غذایی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت کسب کنند.

متخصصان، آسان‌ترین رژیم‌های غذایی را براساس چند ویژگی مهم انتخاب کرده‌اند: احتمال موفقیت کوتاه‌مدت، احتمال موفقیت درازمدت و همچنین میزان اثربخشی این رژیم‌ها در مقابله با بیماری‌های قلبی و بیماری دیابت.

به ‌گفته دکتر دیوید کتز (از داوران این رده‌بندی)، «هیچ رژیم غذایی واحد و مشخصی وجود ندارد که برای همه انسان‌ها به یک اندازه مفید باشد. بنابراین، بهترین رژیم غذایی برای هر فرد، رژیمی است که متناسب با شرایط او انتخاب شده باشد و بتوان آن را در درازمدت به‌ خوبی مدیریت کرد و با مشکل مواجه نشد».

محققان می‌گویند که براساس مطالعات گسترده و متنوع در دهه‌های اخیر، ثابت شده است که پیروی از رژیم مدیترانه‌ای عمیقا با کاهش ابتلا به بیماری‌های مزمن مختلف مانند بیماری‌های قلبی، بیماری دیابت و بعضی از سرطان‌ها مرتبط است. ضمن این‌که پیروی از آن هم راحت است و طعم‌های جذابی هم به رژیم‌گیرنده ارائه می‌دهد.

و برندگان دیگر!

رتبه‌های بعدی در زمینه بهترین رژیم غذایی عمومی به این رژیم‌ها اختصاص دارد: رژیم فلکسیتی (Flexitarian)، رژیم مراقبت وزن (Weight Watchers)، رژیم MIND، رژیم TLC و رژیم حجمی (Volumetrics).

آسان‌ترین رژیم‌های غذایی: رژیم فلکسیتی (Flexitarian)، رژیم مراقبت وزن (Weight Watchers)، رژیم DASH و رژیم MIND.

بهترین رژیم‌ها برای تغذیه سالم: رژیم DASH، رژیم مدیترانه‌ای، رژیم فلکسیتی (Flexitarian)، رژیم TLC، رژیم مایو کلینیک، رژیم حجمی (Volumetrics) و رژیم مراقبت وزن (Weight Watchers).

بهترین رژیم‌های گیاه‌محور: رژیم مدیترانه‌ای، رژیم فلکسیتی (Flexitarian)، رژیم اورنیش (Ornish)، گیاه‌خواری و رژیم‌های سنتی آسیایی.

بهترین رژیم‌ها برای بیماری دیابت: رژیم DASH، رژیم مدیترانه‌ای، رژیم فلکسیتی (Flexitarian)، رژیم مایو کلینیک، رژیم وگان، رژیم حجمی (Volumetrics) و رژیم مراقبت وزن (Weight Watchers).

بهترین رژیم‌ها برای بیماری‌های قلبی: رژیم DASH، رژیم مدیترانه‌ای، رژیم اورنیش و رژیم TLC. رژیم‌های فلکسیتی، MIND و وگان نیز با همدیگر در رده پنجم قرار گرفتند.

منبع: سلامتیسم

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۱۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)

منبع: ایسنا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید