Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
طبق نتایج یک مطالعه، از آنجایی‌که بین افزایش میزان بتا آمیلوئید و تشدید علائم اضطراب ارتباط وجود دارد، از این‌رو اضطراب نشانه اولیه بیماری آلزایمر در افراد مسن است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیماری آلزایمر یک مشکل مغزی-عصبی است که موجب زوال عملکرد شناختی و ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطالعات قبلی نشان داده‌اند افسردگی و سایر علائم عصب شناسی ممکن است نشانه روند پیشرفت بیماری آلزایمر در طول فاز پیش بالینی باشند؛ در فاز پیش بالینی، رسوبات آمیلوئید فیبریلار و تاو پاتولوژیکی در مغز بیمار تجمع می‌یابند.

این فاز از بیماری، بیش از یک دهه قبل از شروع اختلال شناختی خفیف در بیمار روی می‌دهد.

محققان بیمارستان زنان و بریگام آمریکا در مطالعه‌ای، رابطه بتا آمیلوئید مغز و معیارهای طولی افسردگی و علائم افسردگی را در افراد مسن با میزان شناختی نرمال بررسی کردند.

یافته‌ها نشان می‌دهد میزان بالاتر بتا آمیلوئید ممکن است با افزایش علائم اضطراب در این افراد مرتبط باشد.

این نتایج از این نظریه دفاع می‌کند که علائم عصب شناسی می‌توانند نشانه اولیه آلزایمر باشند.

نانسی دونووان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما با بررسی علائم افسردگی نظیر اضطراب، ناراحتی یا از دست دادن حس علاقه در افراد دریافتیم، علائم اضطراب به مرور زمان با افزایش میزان بتا آملوئید در مغز بیشتر می‌شود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «این مسئله بیانگر این است که علائم اضطراب می‌تواند قبل از شروع اختلال شناختی، عامل ظهور بیماری آلزایمر باشد.»

از آنجا‌ئیکه اضطراب یک حس شایع در بین افراد مسن است، افزایش علائم اضطراب می‌تواند موثرترین نشانه پرخطر در افراد مسن با علائم ژنتیکی، بیولوژیکی یا کلینیکی بیماری آلزایمر باشد.

در همین زمینه: کشف تاثیر قوی کتامین بر رفع افکار خودکشی کاهش احساس بی‌قراری و افسردگی با مصرف منظم ۱۰ ریزمغذی چاقی و اضافه وزن عامل بروز افسردگی ورزش منظم به مقابله با افسردگی کمک می‌کند افراد افسرده کمتر عمر می‌کنند یک ساعت ورزش در هفته از افسردگی پیشگیری می‌کند افراد افسرده فقط ۲۰ درصد درمان موفق دارند میکروب‌های روده عامل بروز افسردگی افراد تاثیر افسردگی بر مغز زنان و مردان متفاوت است

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • اعضای بدن شما چند سال دارند؟
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۶ علامت کمبود ویتامین که از چهره مشخص می‌شود
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • هوش مصنوعی رابطه بین روده و آلزایمر را کشف کرد!
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!