Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، حزب «دموکرات کردستان» عراق به ریاست مسعود بارزانی در بیانیه‎ای اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی عراق در استان کرکوک شرکت نخواهد کرد.

 

دفتر ریاست حزب بارزانی در بیانیه‎ای اعلام کرد که «کرکوک و همه مناطق کردستان اکنون خارج از مدیریت منطقه کردستان قرار دارند.»

 

در ادامه بیانیه آمده است که «تصمیم گرفته‎‏ایم در انتخابات پارلمانی در این مناطق بویژه استان کرکوک شرکت نکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

حزب دموکرات کردستان با تاکید بر اینکه استان کرکوک «تحت اشغال نظامی» قرار دارد، از کردهای عراق خواستا تا از شرکت در این انتخابات خودداری کنند.

 

استان کرکوک واقع در شمال بغداد و جنوب منطقه کردستان عراق، یکی از استان‌های مهم عراق از لحاظر منابع درآمدی نفتی و قومیتی و تاریخی به شمار می رود.

 

کُردها با وجود اینکه کمتر از 50 درصد جمعیت کرکوک را تشکیل می دهند آن را یک منطقه کُردی می‌دانند، اما ترکمن‌ها، اعراب سنی و سایر قومیت‌های دیگر از جمله آشوری‌ها نیز در این استان ساکن هستند.

 

پس از برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان عراق در سوم مهر ماه جاری اختلاف بین بغداد و اربیل افزایش پیدا کرده است و تا آنجا پیش رفت که پارلمان عراق دولت این کشور را مکلف کرد که میدان‌های نفتی این استان و تاسیسات متعلق به دولت فدرال را مجدداً تحت کنترل خود درآورد که در نهایت به عملیات نظامی ارتش عراق در کرکوک منجر شد و اکنون این استان به طور کامل تحت کنترل دولت مرکزی عراق قرار دارد.

 

 

فارس

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۲۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • تکرار حمایت‌های دولت از گشت ارشاد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد