Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در رابطه با نرخ دلار در بودجه آینده و صحبت‌هایی مبنی بر تک‌نرخی شدن ارز گفت: من تقریبا حساب از دستم در رفته است که در دولت یازدهم و دوازدهم دولت و آقای سیف چند بار وعده یکسان‌سازی را دادند.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: در اینکه چندنرخی بودن ارز تبعات منفی برای اقتصاد کشور دارد، یک حقیقت غیرقابل انکار است و باعث شده یک شرایط عدم اطمینان برای فعالان اقتصادی مخصوصا صادرکنندگان به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به اعتقاد من دولت دیگر باید از محافظه‌کاری فاصله بگیرد و ریسک یکسان‌سازی را بپذیرد. جذب منابع خارجی و توسعه صادرات همگی منوط به اتخاذ این تصمیم است.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: منظور ما از تک نرخی بودن، نرخ واقعی ارز است و اینکه بازار قیمت ارز را تعیین کند. به گمان تمام اقتصاددان‌ها، کنترل قیمت ارز توسط بانک مرکزی در درازمدت به نفع اقتصاد نیست و موجب زیان می‌شود.

نائب رئیس اتاق در خصوص عملکرد اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی کشور در فضای پسابرجام و حمایت دولت از اتاق گفت: اتاق وظایف و اهدافی که در این زمینه داشت را پیگیری کرد اما در اینکه در این امر چقدر موفق بوده، من فکر می‌کنم نتایج چندان مثبتی در این خصوص به دست نیامده است.

حسین سلاح‌ورزی ادامه داد: علت این امر، مختلف بوده که شاید مهم‌ترین آن مسائل بانکی و جابه‌جایی پول بوده است. یکی از دلایل اصلی ناتوانی کشور در جذب سرمایه‌گذار خارجی یا شراکت با شرکت‌های خارجی، وجود قوانین دست و پا گیر کسب و کار است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.

کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲۹۴ دلار و ۱۰ سنت رسیده است.

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.

بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.

نرخ بالای بهره به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد.

ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۶ دلار و ۶۵ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۶ درصدی ۹۳۵ دلار و ۴۳ سنت معامله می‌شود.

دیگر خبرها

  • در بازار هیجانی ارز خریدار ندارد
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • روند کاهشی نرخ ارز ادامه دارد؟
  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • تخفیف نفت ایران چقدر است؟
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱