Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بوشهر با اشاره به تهاجم رسانه‌ای استکبار گفت: بسیج رسانه‌ای در مقابله با تهاجم رسانه‌ای استکباری به عنوان خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای است. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ استانها بوشهر نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری  شامگاه دوشنبه درآیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان بوشهر با بیان اینکه رسانه به عنوان ایجاد ارتباط فعال بین مبدأ و مقصد است اظهار داشت: عنصر رسانه به عنوان ارتباط وسیعی پویا و شیوا و موثر فی‌مابین مبدأ و مقصد و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مدیریت افکار را از رسالت‌های مهم رسانه  دانست و تصریح کرد: اگر عنصر رسانه در جامعه وجود نداشته باشد  مقصد تمامی اندیشه‌ها و افکار جامعه متوقف می‌شود.

امام جمعه بوشهر، کتب آسمانی را مهم‌ترین عناصر رسانه‌ای عرشی دانست و خاطر نشان کرد: قرآن کریم، انجیل، زبور، تورات و دیگر کتب آسمانی رسانه عرشی است که خداوند متعال برای هدایت انسان و رسیدن به کمال نازل کرده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری افزود: اگر کتاب آسمانی و رسانه عرشی نبود انسان‌ها در جامعه دچار بحران معرفتی و ابتذال می‌شدند.

 نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رسانه واسطه مهمی برای حیات بشری محسوب می‌شود افزود: عنصر رسانه در جامعه بشری جایگاه ویژه‌ای دارد و این مهم شامل تمام رسانه‌های مکتوب، شنیداری و تصویری است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در طول تاریخ حیات بشری، انسان همواره محصول اندیشه‌های خود و نوع تفکرات بوده افزود: رسانه‌ها دو خط فکری، کرامت و سعادت بشری و ابتذال و منفعل در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه‌ها به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری از پرشتاب شدن حوزه رسانه در جهان خبرداد و گفت: عنصر رسانه در جامعه جهانی به‌طور فوق‌العاده پرشتاب است که دنبال مدیریت افکار جامعه بشری هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به حوادث اخیر در ایران اسلامی پرداخت و با اشاره به مدیریت افکار توسط جهان استکبار در عرصه تحقق اهداف خود بیان کرد: جهان استکبار در اغتشاشات اخیر در ایران با استفاده از رسانه‌های تحت مدیریت خود این وقایع را ایجاد و مدیریت کرد که رسانه‌های انقلابی این تهاجم را بی اثر کرد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه 10 ابر رسانه در جهان وجود دارد خاطر نشان کرد: بسیاری از ابر رسانه‌ای در کنار فعالیت رسانه‌ای در تولید و ساخت تجهیزات سخت افزاری نقش دارند.

وی، با بیان اینکه اکنون جهان در شرایط ویژه جنگ رسانه‌ای قرار دارد افزود: این گونه تهاجم رسانه‌ای در طول تاریج بی نظیر است که برای نفوذ در لایه‌های جامعه و تخریب نقش دارند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه آینده جهان، جنگ رسانه‌ای با تجهیزات مدرن و پیشرفته است افزود:در مقابل این تهاجم گسترده رسانه، باید مقاومت رسانه‌ای  طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهربا بیان اینکه رسانه‌ای ما رسانه هدایتی است افزود: رسانه جهان استکبار ابتذالی است چراکه رسالت رسانه‌های اسلامی و انقلابی کرامت و سعادت انسان  برای هدایت است ولی رسالت رسانه استکباری سقوط برای تسلط منابع ثروت و منافع اقتصادی است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تقویت رسانه ماهواره‌ای به نقش مهم بسیج رسانه در عرصه مقابله با تهاجم رسانه استکباری پرداخت و گفت: بسیج همیشه در خط مقدم و پرشتاب و جهادی قرار داشته که در این عرصه بسیج رسانه نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کند.

وی، با تاکید بر قرار داشتن بسیج رسانه در خط مقدم دفاع مقدس بیان کرد: بسیج رسانه‌ای در مقابله با تهاجم رسانه‌ای استکباری به عنوان خط مقدم دفاع مقدس رسانه‌ای است.

آیت‌الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را در عرصه رسانه در ادوار مختلف مورد اشاره قرار داد و گفت: با بررسی تاریخ استان بوشهر در می‌یابیم که این استان در مبارزه با استعمار پیر انگلیس و استکبار جهانی پیشرو و پرتلاش بوده و در عرصه رسانه نیز موفق عمل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها افزود: رسانه‌های استان بوشهر در پیشرفت و توسعه  موفق عمل کرده‌اند و اصحاب رسانه باید بر اساس سند چشم‌انداز مطالبات مردم و جامعه را پیگیری و دنبال کنند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه به اقتصاد کرانه‌ای در استان بوشهر خاطر نشان کرد: این استان با داشتن 936 کیلومتر مرزدریایی و ساحلی نقش مهمی در اجرایی شدن اقتصاد کرانه‌ای دارد که استان بوشهر باید سهم خود در این حوزه افزایش دهد و رسانه‌ها در ارائه ایده و نظریه‌های کارشناسی باید نقش آفرینی کنند.

وی، آینده استان بوشهر را استانی صنعتی دانست و تاکید کرد: بر اساس آینده استان بوشهر باید رشته‌های این حوزه تبیین و ترویج شود که رشته‌های مهندسی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان به برکت کنگره شهدای استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله، سردار محسن کریمی در مراسم اختتامیه گردهمایی هم سنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در مجموعه آفتاب اراک، اظهار کرد: ایمان، توکل بر خدا و امید موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، افزود: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و قطعاً راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و خصوصاً دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیار آفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی اضافه کرد: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی تصریح کرد: بعد از اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان تاکید کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از یک هزار ۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع‌آوری شده و بزرگترین منبع بریا انجام کارهای پژوهشی و علمی است.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: جوان‌گرایی، مردمی بودن، توجه به ماندگاری و اثرگذاری فعالیت‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان از دیگر شاخص‌های کنگره شهدای استان مرکزی است و در ستاد کنگره همه مسئولان و دستگاه‌ها نقش مهمی دارند که در قالب ۲۵ کمیته ۱۶ کارگروه و ده‌ها هیئت اندیشه‌ورز فعالیت می‌کنند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه پیشکسوتان پیک‌های راستین انقلاب هستند، گفت: تقویت ارتباط با نسل جدید باید بیش از هر زمانی مورد توجه باشد و قطعاً این گردهمایی‌ها علاوه بر تجدید خاطرات و دیدار یاران که برکات فروانی دارد می‌تواند بر تقویت ارتباط با نسل جدید مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، افزود: همه موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح خصوصاً پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: سومین گردهمایی «یاد یاران» با حضور رزمندگان پرافتخار استان‌های زنجان، قزوین، قم، سمنان، تهران، یزد، مازندران و استان مرکزی در مجموعه آفتاب اراک برگزار شد که در این برنامه علاوه بر یادآوری دوران پرافتخار دفاع مقدس هدف گذاری ها برای تدوین عملکرد واحد پرسنلی لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس انجام شد، تجلیل از خانواده معظم شهدای واحد پرسنلی از دیگر برنامه‌ها بود.

کد خبر 750822

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • بوشهر همه ظرفیت‌های آمایشی توسعه و پیشرفت دانش نوپایه را دارد
  • مجموعه سپاه همیشه همراه جامعه کشاورزی استان بوشهر است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم