Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@07:37:04 GMT

روش‌هاي عجيب استفاده از موي انسان

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۳۲۶۴

روش‌هاي عجيب استفاده از موي انسان

خبرگزاري آريا - برترين‌ها - ترجمه از الهام مظفري: معمولا بعد از کوتاهي موهايمان، آن‌ها را جارو مي‌کنيم و در سطل زباله مي‌ريزيم و ديگر هرگز دوباره آن‌ها را نمي‌بينيم. اما برخي افراد روش‌هاي منحصر به فردي براي استفاده از موي انسان پيدا کرده اند. برخي از اين روش‌ها کاربردي و مفيد و برخي ديگر احمقانه به نظر مي‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر صورت آن‌ها خلاقانه هستند و تصور ما در باره مو‌ها را تغيير مي‌دهند. در اينجا به 10 مورد عجيب استفاده از موي انسان در گذشته اشاره مي‌کنيم.
صندلي مويي
موي انسان از فايبرگلاس قوي‌تر است و يک نفر راهي براي استفاده از اين ويژگي مو‌ها در ايجاد يک محصول کاربردي پيدا کرده است. رونالد تامپسون که قبلا آرايشگر افراد مشهور و سوپراستار‌ها بوده، يک صندلي با استفاده از موي انسان ايجاد کرده است. او موهايي که در سالنش در لندن دور ريخته مي‌شد را جمع کرده تا اين صندلي را بسازد. نمونه اوليه صندلي از 12 کيلوگرم مو تشکيل شده است. تامپسون اميدوار است اين جايگزين منحصر به فرد فايبرگلاس در محصولات مصرفي ديگر مثل کفش، لباس و قطعات قايق هم مورد استفاده قرار گيرد.
به گفته او مو تطبيق پذير، ضد آب، نارسانا، ضد خوردگي، مقاوم در برابر آتش، سخت و بادوام است و مي‌تواند با محصولات ديگري مثل تخته فيبر، فايبرگلس، پليمر و آلومينيوم رقابت کند. نمونه اوليه صندلي او با برنز پوشيده شده و به قيمت 15 هزار دلار براي فروش گذاشته شد. تامپسون اميدوار است در آينده مدل‌هاي ارزان تري توليد کند.

جواهرات
ويکتوريايي‌ها به روش منحصر به فردي براي مرده‌ها عزاداري مي‌کردند. آن‌ها جواهراتي از موي بستگان مرده خود مي‌ساختند. ملکه ويکتوريا پس از مرگ همسرش پرنس آلبرت، گردنبندي از موي همسرش را به گردن مي‌آويخت. ويکتوريايي‌ها اغلب با استفاده از مو سنجاق سينه و آويزهاي گردنبند مي‌ساختند. شايد جواهرات آن‌ها احمقانه به نظر برسد، اما زماني مد و عاشقانه به نظر مي‌رسيد.
جواهرات مويي ارتباط شما با فرد درگذشته را نشان مي‌داد، اما براي نشان دادن ارتباط با دوست، کودک يا همسر زنده هم بود. بسياري از جواهرات مويي در موزه موي ليلا در ميسوري يافت مي‌شوند. موزه ليلا تنها موزه موي جهان است و بيش از 2000 قطعه جواهرات موي انسان در آن ديده مي‌شود. هر قطعه داستان خودش را دارد و اغلب نام، تاريخ تولد، تاريخ مرگ صاحب مو روي قطعه وجود دارد.

سويا سس
يک شرکت چيني از پودر‌ها و مايعات ساخته شده با موي انسان به عنوان ترکيب جديد سويا سس خود استفاده مي‌کند. موي انسان مانند دانه سويا، گندم و سبوس سرشار از پروتئين است. اين شرکت مي‌گويد پودر و مايع موي انسان حاوي آمينو اسيدي است که براي تهيه سويا سس استفاده مي‌شود. آن‌ها اين ماده را به کارخانه‌هاي سويا سس سراسر چين مي‌فرستند. کارکنان اين شرکت موي انسان را که در کيسه‌هاي کثيف انبار شده بدون تميز کردن تبديل به پودر و مايع مي‌کنند. مسئولين بهداشت هشدار داده اند که استفاده از مو مي‌تواند خطرناک باشد. موي انسان حاوي سرب و آرسنيک است که براي کبد، کليه و جريان خون مضر است و مي‌تواند موجب سرطان شود.

کمک به توليد محصولات کشاورزي
موي انسان به عنوان کود و از بين برنده علف‌هاي هرز هم استفاده مي‌شود. کود مو با کودهاي شيميايي قابل مقايسه است. يک شرکت از موي انسان براي توليد محصولي استفاده کرده که اگر زير گياه قرار بگيرد به رشدش کمک مي‌کند و اگر روي زمين باشد علف‌هاي هرز را از بين مي‌برد. هم چنين به کشاورزان اجازه مي‌دهد از کودهاي شيميايي و علف کش‌ها که حاوي مواد شيميايي مضر هستند استفاده نکنند.
اين شرکت توسط فيل مک‌کروري که سابقا آرايشگر بود تاسيس شده است. او پس از ديدن حجم زياد موهايي که در آرايشگاه دور ريخته مي‌شد تصميم گرفت راهي براي استفاده از آن پيدا کند. استفاده از موي انسان به عنوان کود چيز جديدي نيست، کشاورزان چين باستان هم از موي انسان استفاده مي‌کردند.

بخور
آيا تا به حال بوي موي سوخته را حس کرده ايد؟ پس حتما مي‌دانيد که بوي خوشايندي نيست. با اين حال مردم هند باستان از موي انسان براي بخور استفاده مي‌کردند. آن‌ها براي راضي کردن ارواح و شياطين ، موي انسان را همراه با سرکه، برگ يا صمغ‌هاي معطر مي‌سوزاندند تا يک بوي مطبوع ايجاد کنند. آن‌ها وقتي اين کار را مي‌کردند که ارواح کاري برخلاف ميل هندي‌هاي باستان انجام مي‌دادند. نوع ديگري از بخور با ترکيب موي انسان با چيز کثيف تري مثل مدفوع خوک انجام مي‌شد. آن‌ها اين کار را براي فراري دادن شياطين انجام مي‌دادند.

کنترل آفات
موي انسان قرن‌ها براي کنترل آفات در آمريکا، هند و چين استفاده مي‌شده است و نه تنها به عنوان کود عمل مي‌کند بلکه مي‌تواند حيوانات را از باغ‌ها و مزارع دور نگه دارد. موي انسان اغلب حلزون ها، جوندگان و گوزن‌ها را مي‌ترساند.‌ مي‌توانيد از کيسه‌هاي نايلوني يا پارچه‌اي نازک پر از موي نشسته براي دور کردن انواع حيوانات از محصولاتتان استفاده کنيد. اين مو بعد از دو هفته بويش را از دست مي‌دهد و بايد با موي جديد جايگزين شود.‌ مي‌توانيد موي انسان را با موي گربه يا سگ هم ترکيب کنيد.

لباس
از موي انسان براي ساخت لباس هم استفاده مي‌شود. بيل بلک آرايشگري بود که با استفاده از موي مشتريانش براي همسرش لباس تهيه کرد. اما همسرش از خارش بدنش شکايت کرد که تعجبي هم ندارد. همچنين او با استفاده از موي انسان، کفش راحتي، لباس زير، کلاه و جليقه هم ساخت. يکي ديگر از لباس‌هاي موي انسان توسط سارا لوئيس بريان 28 ساله ساخته شد که يک تاپ و دامن مويي بود و به قيمت 13000 دلار فروخته شد. شش ماه طول کشيد تا او اين لباس را بسازد. خوشبختانه او اول مو‌ها را استريل کرده و با آب داغ باکتري‌ها را کشته بود.

تصفيه نشت هاي روغني
فيل مک کروري از موي انسان براي تصفيه نشتهاي نفتي هم استفاده کرد. او متوجه شد که موي سمور دريايي پس از نشت نفت آلاسکا در سال 1989 نفت را کاملا به خود جذب کرد و با خودش فکر کرد اگر خز حيوانات مي‌تواند نشت‌هاي نفتي را به خود بگيرد چرا موي انسان نتواند؟ او براي آزمايش 2.2 کيلوگرم موي انسان را داخل جوراب شلواري همسرش پر کرد و مچ‌ها را به هم گره زد تا به شکل حلقه درآيد. سپس استخر پسرش را پر از آب و روغن موتور کرد و حلقه جوراب مويي را داخل آن انداخت و ديد که روغن جذب موهاي داخل آن مي شوند. روغن روي لايه سطح مو جمع شده بود و امکان بازيابي آسان آن وجود داشت.
مک کروري محصولش را با ناسا تحت شرايط آزمايشگاهي آزمايش کرد. آزمايش‌ها نشان داد که با اين روش 4 ليتر روغن در کمتر از دو دقيقه جذب مي‌شود. همچنين آن‌ها متوجه شدند که اين روش مي‌تواند هزينه تصفيه را کاهش دهد. مک کروري در پيدا کردن روش‌هاي استفاده از مو نابغه است.

اثر هنري
سال هاست که از موي انسان براي خلق آثار هنري مختلف در سراسر جهان استفاده مي‌شود. قبلا خوانديد که از موي انسان براي ساخت جواهرات ويکتوريايي استفاده مي‌شده است. هرچند هنر مو در دوران ويکتوريايي رونق داشت، اما در آثار هنري معاصر هم استفاده شده است.
يک بنر بزرگ از موي انسان در کتابخانه بيکر بري دانشگاه دورتموث وجود دارد. در اين اثر هنري با طول 24 و عرض 4 متر از 190 کيلوگرم موي انسان استفاده شده که از 42 هزار کوتاهي مو جمع شده است. چندين ماه طول کشيد تا موي دانشجويان، اعضاي هيئت علمي و کارمندان دانشگاه و هم چنين ساکنين محلي جمع شود. حروف سبز بنر نماد پول هستند و نشان مي‌دهند که آموزش و سرمايه داري جدايي ناپذيرند.

آلات موسيقي
يکي از آلات موسيقي مردم بومي جزيره ميندرو در فيليپين گيتگيت (gitgit) است. گيتگيت يک ويولن سه سيم است که سيم‌هاي آن از جنس موي انسان هستند. اين ساز توسط يک مرد براي خواستگاري از زن مورد علاقه اش استفاده شد. او اين ساز را براي اعلام ورود به خانه زن نواخت.
سيم‌ بسياري از ساز‌ها زماني از موي انسان ساخته مي‌شده، اما مو در موسيقي کاربردهاي معاصري هم دارد. تاداس ماکسيمواس يک هنرمند تجربي است که اجازه مي‌دهد ساز با مويش نواخته شود در حالي که مو هنوز به سرش وصل است. او از موهايش براي ايجاد سازي براي اجرايي که موسيقي مو ناميده مي‌شود استفاده مي‌کند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم

محققان دانشگاه تگزاس در آستین  (پایتخت این ایالت) موفق به ساخت نخستین پوست الکترونیکی قابل کشش در جهان شدند.

 این نوآوری به ربات‌ها امکان می‌دهد همان دقت لمسی پوست انسان را داشته باشند و کار‌هایی را انجام دهند که به دقت و کنترل دقیقی نیاز دارد. تولید این پوست، راه را برای نسل جدیدی از ربات‌ها با حساسیت و واکنش‌های شبیه انسان هموار می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کشف جدید باستان‌شناسان: نگو حجر، بگو شجر!
  • عکس | سیل؛ طغیانی علیه طغیان انسان!
  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • دور سوم مسابقات فضایی در قرن بیست و یکم آغاز می‌شود
  • (ویدئو) پوست الکترونیکی که دقت لمس آن درست مانند پوست انسان است!
  • ساخت پوست الکترونیکی با قابلیت تقلید دقیق رفتار پوست انسان + فیلم
  • (ویدیو) مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!