Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا به گفته مسئولان کتابخانه آستان قدس رضوی(ع)، رهبر معظم انقلاب بزرگترین واقف آثار هنری در این مرکز هستند. ایشان تاکنون بیش از ۱۸هزار اثر شامل نسخ خطی و چاپ سنگی به مجموعه مخطوطات اهدا کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام محمدحسن نوری‌نیا، رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی(ع)، در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به نسخ اهدایی مقام معظم رهبری به این مرکز گفت: رهبر معظم انقلاب تاکنون بیش از 18 هزار اثر از جمله نسخ خطی، چاپ سنگی و کتاب و عکس به آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان بزرگترین واقف آثار هنری در آستان قدس رضوی هستند.

وی راجع به آخرین مجموعه اهداشده از سوی مقام معظم رهبری به آستان قدس رضوی اضافه کرد: آخرین مجموعه‌ای که از ایشان به آستان اهدا شده، دربردارنده 54 نسخه خطی بود. همچنین بیش از 200 اثر به‌صورت فاکسی‌میله نیز اهدا شده که در این میان، آثار ارزشمندی وجود دارد که از نظر نفاست و نوع کاغذ به‌کار رفته ارزش بالایی دارد.

رئیس اداره مخطوطات آستان قدس رضوی درباره برخی از آثار اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: از جمله آثار نفیسی که از سوی ایشان اهدا شده می‌توان به قرآنی اشاره کرد که با توجه به ویژگی‌های خط اثر می‌توان گفت که متعلق به یاقوت مستعصمی است. از سوی دیگر، تذهیب این اثر نیز ممتاز است و در زمره آثار بسیار نفیس قرار می‌گیرد. از دیگر آثار نفیس این مجموعه می‌توان به «خمسه» نظامی اشاره کرد که 21 مجلس تصویر نیز در این اثر دیده می‌شود. همچنین اثری بسیار نفیس از شاهنامه فردوسی با 15 مجلس تصویر نیز در این مجموعه وجود دارد که از نظر هنری ارزش بالایی دارد.

نوری‌نیا با بیان اینکه مجموعه اهدایی مقام معظم رهبری بر ارزش کتابخانه آستان قدس افزوده است، یادآور شد: اداره مخطوطات آستان قدس در ماه‌های اخیر تلاش کرده تا با خریداری نسخه‌های نفیس و ارزشمند، نیازهای موجود در این رابطه را برطرف کند. از جمله مجموعه‌هایی که در این مدت به گنجینه کتابخانه افزوده شده می‌‌‌توان به مجموعه بسیار ممتاز از زنده‌یاد دکتر قریب اشاره کرد که در آن مصحف‌ شریف، آثار هنری و علمی متعددی وجود دارد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۳۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار  کردند.

️این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم بطور پیوسته برگزار شده است.

این خبر تکمیل می‌شود... .

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • آیت‌الله علم‌الهدی: وقایع دانشگاه‌های آمریکا وجهه دموکراسی غرب را نابود کرد
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب