Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@04:49:42 GMT

قیمت گوشت گوزن، آهو و بزکوهی چند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۳۵۹۸

قیمت گوشت گوزن، آهو و بزکوهی چند؟

به گزارش جام جم درحالی که پزشکان نسبت به مصرف ‌گوشت شکار و ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنفلوآنزای پرندگان هشدار می‌دهند،اما مافیای شکار با دامن‌زدن به خرافات، بازار گوشت شکار را داغ نگه داشته‌اند، چون کم نیستند افرادی که تصور می‌کنند‌ گوشت شکار علاج بسیاری از دردهایشان است! دردهایی که به خیال آنها به واسطه گوشت گوسفند دوا نمی‌شود و چاره کار کباب گوزن زرد در حال انقراض جنگل‌های شمال است یا گوشت خرس‌هایی که دارند به خاطره بدل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیرطاهر غفاری، دوستدار محیط‌زیست می‌گوید بیشتر شکارچیان مشتریان خاص و متمول خودشان را دارند.  شکارچیان با سفارش آنها تفنگ به دست می‌گیرند و روانه جنگل‌ها می‌شوند تا گوشت درخواستی مشتریان خودشان را تامین کنند، بنابراین به صورت عمومی اقدام به فروش گوشت شکار نمی‌کنند. البته در همه جای ایران به این گونه نیست، چرا که با جست‌وجوی معمولی در فضای مجازی می‌توان به بسیاری از اخباری دست یافت که گوشت شکار را در مغازه‌های قصابی و به صورت عمومی فروخته‌اند.

شکار 8 میلیونی

علی که 27 سال دارد تا مدتی پیش به عنوان یکی از شکارچیان منطقه شمال گلستان شناخته می‌شد، منطقه‌ای که آمار کشف گوشت شکار در آن‌ به شکل چشمگیری بیشتر است .

علی می‌گوید مدتی است سلاحش را کنار گذاشته و دور شکار را خط کشیده است. او  می‌گوید در روستایشان که ‌حدود 800 خانوار زندگی می‌کنند حدود ‌شش نفر را می‌شناسد که از طریق فروش گوشت شکار زندگی می‌گذرانند.

‌جمعیت اندک محیط بان در این منطقه و البته نظارت ناکافی باعث شده شکارچیان با خیال راحت‌تری‌ به شکار حیوانات بپردازند. قیمت‌ها اما از زبان او کمی متفاوت است. او می‌گوید قیمت هر کیلو گوشت گوزن 70 هزار تومان است و یک گوزن می‌تواند تا حدود 120کیلو گوشت داشته باشد. با این حساب شکار یک گوزن می‌تواند سودی هشت و نیم میلیونی برای شکارچی به همراه داشته باشد؛ رقمی که با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور، وسوسه بسیاری برای شکارچیان این منطقه است.

گوشت گوزن در این میان ارزان است، چرا که گوشت آهو به ازای هر کیلو 90 هزارتومان و گوشت بز کوهی به واسطه کمیابی این حیوان تا هر کیلو 120 هزار تومان هم خرید و فروش می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۳۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد که بر اساس آن هر بسته گوشت چرخ کرده گوسفندی ۱۰۰۰ گرمی ۵۳۰ هزار تومان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت ران گوسفندی بسته بندی شده در بسته ۳ گیلوگرم ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است برای خرید ران گوسفندی کامل هم باید ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت گردن گوسفندی هم امروز ۷۵۴ هزار تومان اعلام شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع گوشت قرمز در بازار تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • قیمت گوشت مرغ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • قیمت گوشت قرمز امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳