Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرضا با بیان اینکه موازی کاری آموزش‌های مهارتی غیرمجاز به فنی و حرفه‌ای ضربه وارد می‌کند و باید با این نوع آموزش برخورد شود، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردها و ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای است. ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ استانها اصفهان نظرات

حسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضابا اشاره به توسعه آموزش‌های فنی­ و حرفه­‌ای در شهرستان شهرضا، اظهار داشت: این مرکز در 3 سال گذشته، اقدام به راه‌اندازی 3 کارگاه جدید تراشکاری، سفال­گری و نقاشی روی سفال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال 2 مکان بلااستفاده را به بخش خصوصی واگذار کرده که این کارگاه‌­ها در زمینه صنایع دستی شامل قلم­زنی، مشبک فلز، طراحی سنتی و فیروزه‌کوبی و کارگاه صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری میوه، خشک­ کردن میوه و سبزیجات فعالیت می­‌کند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرضا بیان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا در نظر دارد در صورت تأمین بودجه، تجهیزات مورد نیاز یک کارگاه سفال و سرامیک و لعاب‌کاری را تهیه و به عنوان یک آزمایشگاه در اختیار افراد علاقه­مند برای آموزش، پژوهش، آزمایش و خطا قرار دهد.

وی ادامه داد: آذر 95 دو کارگاه سفال‌گری در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرضا افتتاح شد، که تاکنون بیش از 200 نفر خانم و 30 نفر آقا در حرفه سفال­گری با چرخ برقی و نقش برجسته و 75 نفر خانم در حرفه نقاشی روی سفال به صورت رایگان آموزش دیده‌اند.

ضیایی با تأکید بر اینکه ایجاد کارگاه‌های سفال‌گری در این مرکز به دلیل انتخاب شدن شهرضا به عنوان شهر ملی سفال و سرامیک است، تصریح کرد: ایجاد مرکز تخصص آموزش سفال در شهرستان شهرضا در زمینه ارائه آموزش‌های تخصصی و تولید محصولات روزآمد برای حضور در بازارهای ملی و جهانی و در نتیجه افزایش توان رقابتی تولیدکنندگان این بخش را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی ­و حرفه‌­ای متولی اصلی آموزش‌های مهارتی است، بیان کرد: هرگونه آموزش مهارت از طرف مؤسسات و افراد حقیقی بدون مجوز، غیر قانونی بوده و در صورت آموزش، برابر قانون برخورد می­‌شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرضا با بیان اینکه موازی کاری آموزش‌های مهارتی غیرمجاز به فنی و حرفه‌ای ضربه وارد می‌کند و باید با این نوع آموزش، برخورد شود، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردها و ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان شهرضا  2 مرکز دولتی و 45 آموزشگاه آزاد فنی ­و حرفه­‌ای وجود دارد، افزود: برای افراد پس از قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی، گواهینامه بین‌المللی از طرف سازمان آموزش فنی ­و حرفه‌­ای کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/

 

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

هر اسکناس دلار آمریکا امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش قیمت نسبت به نرخ آخرین معامله کاری قبل، به ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، به‌نرخ ۴۴ هزار و ۴۳۷ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۴۹۱ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به نرخ آخرین معامله کاری گذشته، ۴۷ هزار و ۸۴۴ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۶۷۲ تومان رسیده است.

اسکناس درهم امارات نیز ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله این ارز نیز ۱۱ هزار و ۲۹۷ تومان است.‌

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • لیست کارگاه خوب تعمیر مبل زیر نظر اتحادیه در تهران
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • کارگاه تخصصی کتابت قرآن کریم شمال غرب در مراغه