Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@10:12:43 GMT

ییلدیریم: آمریکا با ترکیه مثل دشمن برخورد می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۴۹۲۳

ییلدیریم: آمریکا با ترکیه مثل دشمن برخورد می‌کند

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: آمریکا با ترکیه همانند یک دشمن رفتار می‌کند.

وی ادامه داد: کشورهای امپریالیست در منطقه از گروه‌های تروریستی علیه ترکیه حمایت می‌کنند.

ییلدیریم اضافه کرد: آمریکا اشتباه خود را درک کرده و از این تصمیم دست خواهد کشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به حمله خمپاره‌ای اخیر از خاک سوریه به سمت شهر مرزی کلیس ترکیه اعلام کرد: حملات پی در پی خمپاره‌ای از مناطق کوبانی و عفرین علیه ترکیه ادامه دارد.

به تازگی ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا از تصمیم خود برای تشکیل یک نیروی نظامی جدید در مرز سوریه با عراق و ترکیه خبر داد که ۳۰ هزار تن نیرو خواهد داشت و در مرزهای سوریه در شمال و شرق سوریه مستقر خواهند شد.

با توجه به شرایط سوریه و دیدگاه‌های آمریکا، نیروهای کرد موسوم به "یگان‌های مدافع خلق" ستون فقرات این تشکل نظامی جدید خواهند بود. آنکارا این نیروها را وابسته به پ.ک.ک می‌داند و به شدت مخالف تشکیل آن است.

هم چنین معاون نخست وزیر ترکیه در پیامی در توئیتر اعلام کرد: حمایت آمریکا از تشکیل ارتش یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه به معنای "بازی با آتش" است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود

به گزارش جماران؛ «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

ایرنا به نقل از المیادین نوشت: فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

دیگر خبرها

  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در مسئله فلسطین و مقاومت
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه