Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار رفسنجان گفت: هم اکنون حدود 300 میلیون مترمکعب برداشت از سفره های آب زیرزمینی شهرستان صورت می‌گیرد در حالی که در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن 140 تا 160 میلیون مترمکعب ورود آبها را به سفره های زیرزمینی داریم و در مجموع 155 میلیون مترمکعب مازاد برداشت می‌کنیم و این معضل بزرگ شهرستان است.

«علیار اسکندری نسب» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برخی زیرساخت‌ها در رفسنجان بواسطه اینکه در سال‌های قبل اعلام شده بود رفسنجان یک شهرستان توسعه یافته است باعث شده رفسنجان از قافله توسعه عقب بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان با بیان این مطلب که با توجه به این که تنها محصول تولیدی رفسنجان پسته است، افزود: مهمترین معضل شهرستان خشکسالی‌های چندسال اخیر است که این مسئله افت محسوس آب‌های زیرزمینی؛ صنعت کشاورزی شهرستان را مورد هجمه قرار داده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: هم اکنون حدود 300 میلیون مترمکعب برداشت از سفره های آب زیرزمینی شهرستان صورت می‌گیرد در حالی که در خوشبینانه ترین حالت ممکن 140 تا 160 میلیون مترمکعب ورود آب‌ها را به سفره‌های زیرزمینی داریم و در مجموع 155 میلیون مترمکعب مازاد برداشت می کنیم و این معضل بزرگ شهرستان است.

وی با تأکید بر این که باید به سمت کشت‌های جایگزین برویم، عنوان کرد: اگر کشت جایگزین داشته باشیم شهرستان با این ذخیره آبی، کشاورزی خود را دنبال می‌کند.

وی در ادامه با بیان این که مدیران شهرستان در حد وسع و امکانات خود کار می کنند، اظهار کرد: توصیه‌ام این است که مدیران شهرستان تمام سعی و تلاش خود را برای پیگیری مطالبات مردم انجام دهند، مدیری که احساس می‌کند نمی‌تواند کار را ادامه دهد نه تنها باید کار را رها کند بلکه باید به فکر فردای قیامت و پاسخگویی به مردم باشد.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: خدماتی که دولت تدبیر و امید انجام داده با قبل قابل مقایسه نیست و این دولت خدمات قابل توجهی انجام داده است، رشد قیمت‌ها قبل از این دولت 440 درصد و در دوره فعلی کمتر از 60 درصد است.

اسکندری نسب در ادامه در خصوص ادامه طرح جمع آوری متکدیان در این شهرستان گفت: کاری که در دولت تدبیر و امید و دوره فرمانداری « ملانوری» آغاز شده کار خیلی خوبی بوده و ساماندهی خوبی در خصوص متکدیان در سطح شهرستان انجام شده و این هفته نیز مانور جمع آوری متکدیان را در سطح شهرستان داریم و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: متکدیانی که در سطح شهرستان وجود دارند اغلب از دیگر شهرستان‌ها به اینجا مهاجرت می‌کنند و درصد بسیار کمی متعلق به شهرستان هستند و با برنامه ریزی که ستاد جمع آوری متکدیان دارد و همه دستگاه‌ها پای کار هستند که این طرح روی زمین نماند و رفسنجان به شهر بدون متکدی تبدیل شود.

فرماندار رفسنجان همچنین با اشاره به بازدید خود از مجتمع مس سرچشمه اظهار کرد: مجتمع مس سرچشمه و شرکت‌های وابسته به آن از پتانسیل‌های اقتصادی استان کرمان و کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اقداماتی که در مجتمع مس سرچشمه در دولت تدبیر و امید صورت گرفته اقدامات چشمگیر و قابل ملاحظه ای در این کارخانه انجام شده، استحضار دارید که مس سرچشمه از شرکت‌هایی بود که هدف تحریم‌های جهانی و قطعنامه‌های سازمان ملل قرار گرفته و قبل از برجام با مشکلاتی زیادی روبرو بود.

وی ادامه داد: با رفع تحریم‌های جهانی بوسیله برجام، شرکت مس توانست این مشکلات اقتصادی و کاری را از جلوی راه بردارد و امروز به سمت توسعه و رونق اقتصادی کشور حرکت کرده است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی که در دولت تدبیر و امید در مجتمع مس سرچشمه در بحث زیرساخت‌ها انجام شده شاید قابل مقایسه با دورانهای گذشته نباشد، اقدامات بسیار خوبی نیز در حال انجام است و اگر رئیس جمهور به استان کرمان سفر کنند یکی از مکان‌های مورد بازدید ایشان مجتمع مس سرچشمه خواهد بود.

اسکندری نسب مطرح کرد: مجتمع مس سرچشمه سرمایه گذاری 200 میلیون یورویی را برای بهینه سازی مجموعه با احداث کارخانه اسید انجام داده که تا پایان سال 97 به نتیجه خواهد رسید، همچنین برای ساماندهی پرسنل، نوسازی ناوگان، آماده سازی معدن برای بهره وری و تولید بیشتر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

اسکندری نسب به افزایش ظرفیت تولید مس در این مجتمع اشاره و خاطرنشان کرد: در آینده ثمره این فعالیت‌ها نصیب شهرستان رفسنجان، شرکت مس، استان کرمان و اقتصاد کشور خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رفسنجان با اشاره به گلایه های مطرح شده در خصوص آلودگی زیست محیطی این مجتمع، تصریح کرد: پروژه کارخانه اسید با سرمایه‌گذاری 200 میلیون یورویی به سرعت در حال احداث است و احتمالا زودتر از پایان سال 97 به نتیجه خواهد رسید.

اسکندری نسب افزایش آلودگی به خاطر تولید بیشتر مس در سرچشمه را یک ادعا خواند و تصریح کرد: کسانی که این ادعا را مطرح می‌کنند بر چه اساس مطرح می‌کنند؟ آیا بر اساس تجربه و مطالعه علمی می‌باشد؟ تا هنگامی که مطالعات دقیق انجام نشده نمی توان اثبات کرد که این آلایندگی بر اساس کوره های فلش مس سرچشمه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۵۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه

 یک هفته پس از ناپدید شدن دختر دانشجوی دندانپزشکی در شهرستان رفسنجان پیکر بی‌جان وی حوالی کوه‌های سرچشمه پیدا شد.

به گزارش ایران، علیرضا محمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رفسنجان گفت: در پی گزارشی مبنی بر ناپدید شدن یک دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضایی برای پیدا شدن این فرد صادر شد. در حالی که ردیابی‌ها ادامه داشت سرانجام صبح سوم اردیبهشت مأموران کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش یکی از دشتبانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات برای پیدا شدن فرد گمشده آغاز شد که در نهایت با استفاده از هلی شات جسد این دانشجو در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا شد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات اولیه آغاز شد.

محمدی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهارنظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و کارآگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما درحال حاضر دو مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات سرچشمه
  • ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد
  • واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو