Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@23:34:18 GMT

دومین فصلنامه دفتر تئاتر در اصفهان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۶۲۶۰۳۱

دومین فصلنامه دفتر تئاتر در اصفهان منتشر شد

رییس دفر تخصصی تئاتر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از انتشار دومین شماره فصلنامه "دفتر تئاتر" در اصفهان خبر داد.

محمدرضا رهبری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از مسایل جدی در عرصه تئاتر، نوشتن درباره آن است، چرا که هنر تئاتر فقط حادثه ای نیست که بر روی صحنه رخ بدهد، بلکه نوشتن درباره آن به ویژه در رسانه ها اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه فعالیت در این زمینه در اصفهان بسیار کمرنگ است و دفتر تخصصی تئاتر با هدف تقویت فعالیت های تحلیلی و پژوهشی در عرصه تئاتر اقدام به تهیه فصلنامه تخصصی تئاتر کرده است تا فضای شفاهی شکل گرفته درباه این هنر در اصفهان را به فضایی مکتوب سوق دهد.

وی افزود: این فصلنامه تخصصی در گام و شماره نخست خود که در پاییز سال جاری منتشر شد، به بررسی تعدادی از نمایش‌های اجرا شده در اصفهان پرداخت و در دومین شماره نیز تعدادی دیگر از این آثار را مورد نقد و بررسی تخصصی قرار داده است. در این شماره پس از سرمقاله سردبیر ویژه نامه، مقاله های رَوندِکارگردانی در تئاتر ایران از اسداله اسدی، بازتاب‌های نمایشی افسانه‌ها نوشته اکرم ابولمعالی، بررسی اثربخشی تئاتر درمانی بر سطح استدلال اخلاقی نوشته سوده امیرخانی، حسین سلیمی بجستانی و آرمیتا نوئین، ﺷﺎزده ﻛﻮﭼﻮﻟﻮ شالشو این جا جا گذاشته... نوشته سعید محسنی و طنز در تئاتر کودک و نوجوان نوشته امید نیاز به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در فصل کارنامه نیز، فعالین و موثرین تئاتر کودک، پیشینه فعالیت‌ها و چشم انداز آینده کاری خود در زمینه تئاتر کودک را بیان کرده اند که این بخش شامل دیدگاه های مجید کیمایی پور، اکرم ابوالمعالی، احمد رضایی دارافشانی، امید نیاز، بهمن گرامی، رسول مسلمی، مهدی فدایی، اسداله اسدی، حبیب اله شفیعی و احمد شاهین فر است. همچنین در این شماره یادواره ای برای دو هنرمند پیشکسوت تئاتر اصفهان، روشن وزیری و الهه خوشکام ارایه شده است.

رییس دفتر تخصصی تئاتر گفت: امیدواریم که بتوانیم در شماره های بعدی این فصلنامه به نقد و تحلیل کلیه نمایش های به اجرا درآمده در شهر اصفهان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه پژوهشگران عرصه تئاتر نیز دعوت می کنیم که در صورت تمایل با ارسال آثار پژوهشی خود به دفتر تخصصی تئاتر با این مرکز همکاری کنند.

رهبری با اشاره به اینکه فصلنامه تخصصی تئاتر ضمیمه روزنامه اصفهان زیبا منتشر می شود، عنوان کرد: همچنین علاقمندان می توانند برای تهیه این نشریه به تالار هنر مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۶۲۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز به ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جلسه علنی نوبت صبح امروز_ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت_ مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف شروع شد.

نمایندگان مجلس روز گذشته و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول شماره ۵ مربوط به «درآمدها، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی»، جدول شماره ۷ با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاستگذار در سال ۱۴۰۳» و جدول شماره ۹ با عنوان «برآورد اعتبارات ردیف های متفرقه سال ۱۴۰۳» را تصویب کردند.

جدول شماره ۸ مربوط به «برآورد تملک دارایی‌های مالی» نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

گزارش کمیسیون تلفیق درباره ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه نیز در دستور کار امروز مجلس قرار دارد.

کد خبر 749236

دیگر خبرها

  • گشایش دومین نمایشگاه بین المللی تخصصی ابزار و یراق آلات ساختمانی ایران در تبریز
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • آغاز دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • دومین روز بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس آغاز شد
  • دومین جلسه مجلس برای بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ آغاز شد
  • نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد